Η οικονομική κρίση έχει αυξήσει ραγδαία το μερίδιο των οδηγών που κινούνται στους δρόμους με αναμμένη την ενδεικτική λυχνία προειδοποίησης χαμηλής στάθμης καυσίμου. Τι βλάβες μπορεί να προκαλέσει αυτή η τακτική στο αυτοκίνητο μας?
Πολλοί από εμάς έχουμε την πολύ κακή συνήθεια να ανεφοδιάζουμε το αυτοκίνητο μας, όταν ανάψει η προειδοποιητική λυχνία για χαμηλή στάθμη καυσίμου. Δυστυχώς αυτή είναι μια πολύ λανθασμένη τακτική για το αυτοκίνητο μας, και όπως προειδοποιούν και αυτοκινητοβιομηχανίες, μπορεί να είναι και ιδιαιτέρως επιβλαβής. Η ακανόνιστη τροφοδοσία καυσίμου που προκαλείται από την πολύ χαμηλή στάθμη στο ρεζερβουάρ, δημιουργεί ακανόνιστες καύσεις στον κινητήρα. Παράλληλα επηρεάζουν την λειτουργία της τρόμπας καυσίμου και των μπεκ, γιατί τραβάει πιθανές επικαθίσεις και «σκουπιδάκια» που σίγουρα υπάρχουν στον πάτο του ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να βρεθούμε εύκολα μπροστά στο πρόβλημα αλλαγής τρόμπας και καθαρισμού των μπεκ.
Μια συνήθης κακή εμπειρία των ανθρώπων που ακολουθούν αυτή την τακτική, είναι κάποια στιγμή να μείνουν στην μέση του δρόμου από καύσιμο. Και όσο χρόνο ψάχνουν για το κοντινότερο πρατήριο καυσίμων, αναλογίζονται την αυτονομία του ρεζερβουάρ με αναμμένη λυχνία και τον κακό υπολογισμό που έκαναν, με αποτέλεσμα να μείνουν.
Αν διαθέτεις αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας με υπολογιστή ταξιδιού, τότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ελέγξεις την αυτονομία που μας ενημερώνει το λογισμικό του οχήματος. Αν δεν αλλάξεις τον τρόπο οδήγησης σου και συνεχίσεις με ομαλή οδήγηση, τότε ξέρεις για πόσα ακόμα χιλιόμετρα διαθέτεις καύσιμο στο ρεζερβουάρ. Προσοχή στις συνθήκες κυκλοφορίας οι οποίες μεταβάλλονται. Η επιθετική οδήγηση και οι έντονες και απότομες επιταχύνσεις, θα επηρεάσουν την αυτονομία που σου δίνει το λογισμικό του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση που κυκλοφορείς με αυτοκίνητο που δεν έχει υπολογιστή ταξιδίου, τότε καλό θα ήταν να γνωρίζεις την χωρητικότητα της ρεζέρβας, στοιχείο που θα βρεις στο manual του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να κινούμαστε με το αυτοκίνητο σε τέτοια κατάσταση.