3 φωτογραφίες »

Νεα Tesla χωρίς επιλογέα ταχυτήτων: Θα «μαντεύουν» μόνα τους

3/2/2021

Τα νέα Tesla θα έχουν ένα περίεργο πηδάλιο αντί για τιμόνι, ενώ τα φλας, η όπισθεν και η εμπρός ταχύτητα θα ενεργοποιούνται αυτόματα, αφού το αυτοκίνητο θα μπορεί να μαντέψει τις προθέσεις του οδηγού. Τουλάχιστον, αυτά δηλώνει ο Elon Musk, και αφαίρεσε τους συγκεκριμένους διακόπτες από τα επερχόμενα Model S και Model X.

 
 
Η Tesla ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τα νέα Model S και Model X, τα οποία όπως φαίνεται στις εικόνες δεν θα έχουν τιμόνι, αλλά πηδάλιο, το οποίο δεν διαθέτει διακόπτες. Εκτός αυτού, ακόμα και η κολώνα δεν διαθέτει μοχλούς για λειτουργίες όπως αυτή των φλας. Από τον minimal σχεδιασμό του ταμπλό, λάμπει δια της απουσίας του όμως και ο επιλογέας των ταχυτήτων. Πώς δίνει εντολή ο οδηγός στο αυτοκίνητο για να κινηθεί εμπρός ή πίσω, και πώς θα δείχνει την πρόθεσή του να στρίψει στους άλλους χρήστες του δρόμου;

Ο Elon Musk έδωσε την απάντηση, κάνοντας την ακόλουθη δήλωση: «Όχι πλέον διακόπτες. Το αυτοκίνητο θα μαντεύει την κατεύθυνση που θα πάει με βάση τα γύρω εμπόδια, το περιβάλλον και τον χάρτη πλοήγησης. (Η αυτόματη επιλογή) θα μπορεί να παρακαμφθεί μέσω της οθόνης αφής».
Σύμφωνα με αυτό, καταλαβαίνουμε πως το αυτοκίνητο θα μπορεί να επιλέγει την όπισθεν ή την εμπρόσθια ταχύτητα με βάση τα δεδομένα που θα λαμβάνει από τις κάμερες, τους αισθητήρες και το σύστημα πλοήγησης, ενώ αν ο οδηγός έχει διαφορετική πρόθεση, τότε θα μπορεί να παρακάμπτει το σύστημα.



Η αποδοτικότητα αυτής της λειτουργίας, μένει να δοκιμαστεί σε κάποια σκοτεινή κλειστή θέση στάθμευσης, όπου το σήμα GPS συνήθως είναι αδύναμο. Επίσης, δεδομένης της άμεσης ροπής που έχει ο κινητήρας, και κατά επέκταση της απότομης επιτάχυνσης, θεωρούμε πως οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κάνουν μανούβρες, προκειμένου να μην κινηθούν σε κατεύθυνση αντίθετη από αυτή που επιθυμούν, και χτυπήσουν σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, τοίχο, ή χειρότερα, πεζό.

Εικάζουμε πως το ίδιο θα γίνεται και με τα φλας. Ο εγκέφαλος του συστήματος θα αναγνωρίζει τη θέση του αυτοκινήτου, και αυτό αν είναι έτοιμο να αλλάξει κατεύθυνση, θα ενεργοποιούνται οι αντίστοιχες ενδείξεις. Βέβαια, στις φωτογραφίες φαίνονται δύο μικρά πλήκτρα αφής με βέλη αριστερά και δεξιά, άρα ενδέχεται τα φλας να μπαίνουν σε λειτουργία από εκεί.

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο είναι νόμιμο να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο με αυτού του είδους το πηδάλιο και τη συγκεκριμένη τεχνολογία με την έλλειψη επιλογέα ταχυτήτων, επομένως είναι πιθανό να δούμε τα μοντέλα παραγωγής με συμβατικά χειριστήρια.