Μετά από μία εκστρατεία πολλών teaser η Audi προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη του νέου A1 Sportback, το οποίο και χαρακτηρίζει ως ένα «ιδανικό σύντροφο για αυτόν που η ζωή του βρίσκεται μέσα τις πόλεις» και έρχεται χωρίς κινητήρες ντίζελ. Δείτε περισσότερα.
Με μήκος 4.03 μέτρα, πλάτος 1,74 μέτρα και ύψος 1.41 μέτρα, το νέο Audi A1 Sportback αντλεί την σχεδιαστική του έμπνευση από τα Ur-Quattro και Sport Quattro αν και δεν πρόκειται για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, ωστόσο η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με τη διχρωμία στο αμάξωμα του δίνει μια πιο επιθετική όψη σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ο σπορ σχεδιασμός ξεκινάει από το εμπρόσθιο μέρος, όπου δύο μεγάλοι αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στο προφυλακτήρα την ίδια στιγμή που δεξιά και αριστερά της μεγάλης γρίλιας, εγκαθίστανται τα νέα φωτιστικά σώματα που συνοδεύονται από «αιχμηρά» φώτα ομίχλης με κοφτερές γωνίες. Πηγαίνοντας προς τα πίσω βλέπουμε τις δυναμικές γραμμές να διαρρέουν τόσο το καπό (που στο μπροστινό μέρος έχει αποκτήσει ένα λεπτό άνοιγμα), όσο και το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια αεροτομή αλλά και ένας σπορ προφυλακτήρας.
Επιπλέον να πούμε πως οι τροχοί που μετρούνται σε 15, 16 και 17 ίντσες έχουν και αυτοί το στοιχείο των αιχμηρών γωνιών, ενώ περνώντας σιγά σιγά στο εσωτερικό να πούμε πως σύμφωνα με τη φίρμα η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 65 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 335, ενώ αν τα πίσω καθίσματα πέσουν τότε ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει 1.090 λίτρα.
Έχοντας περάσει στο εσωτερικό τα περισσότερα τεχνολογικά συστήματα αλλά και η νέα σχεδίαση είναι στη διάθεση του οδηγού, καθώς το Α1 διαθέτει το Virtual Cockpit της Audi, ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφοριών MMI, έρχεται μαζί με μία οθόνη αφής 8,8 ιντσών, ενώ για αυτούς που ενδιαφέρονται να τη μεγαλώσουν πρέπει να γνωρίζουν ότι στην κορυφαία έκδοση προσφέρεται και η οθόνη 10,1 ιντσών. Αναφορικά με τα συστήματα τεχνολογίας να πούμε πως το Α1 είναι εξοπλισμένο μεταξύ άλλων με προσαρμοζόμενο cruise control αλλά και με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα, όπως προαναφέραμε οι κινητήρες πετρελαίου λάμπουν δια της απουσίας τους, με την ισχύς να προέρχεται από ένα πλήθος τρικύλιδρων και τετρακύλινδρων μηχανικών συνόλων, η ισχύς των οποίων ξεκινά από τους 95 ίππους και φτάνει μέχρι τους 200. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.0 λίτρου με 95 ή με 115 ίππους, ενώ στις ισχυρότερες εκδόσεις βρίσκουμε τους υπερτροφοδοτούμενους τετρακύλινδρους 1.5 με 150 ίππους και 2.0 λίτρων TFSI με 200 ίππους. Όλοι μπορούν να συνδυαστούν είτε με ένα 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, με μοναδική εξαίρεση την κορυφαία έκδοση, που θα διατίθεται με το εξατάχυτο S tronic κιβώτιο ως στάνταρ. Τέλος να σημειωθεί πως στο μέλλον αναμένονται και νέες εκδόσεις.
Το νέο Audi A1 θα μπει στις αγορές στο τέλος του 2018, χωρίς να υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια ενημέρωση για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία.