Το νέο Leon της Cupra (όχι, δεν παραλείψαμε την ονομασία SEAT, απλά πλέον είναι ξεχωριστό brand) έρχεται το 2021, με σκοπό να χτυπήσει ανταγωνιστές όπως το νέο Type-R, με όπλα του επιλογές όπως μπλοκέ και τετρακίνηση.
Ήδη από βασικές πληροφορίες, μπορούμε να φανταστούμε τις ικανότητες του νέου Cupra Leon: Μπλοκέ διαφορικό στα προσθιοκίνητα μοντέλα, φρένα με την υπογραφή της brembo, ρυθμιζόμενη ανάρτηση από τη θέση του οδηγού και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, θα είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που «πατάει» επάνω στην πλατφόρμα MQB Evo, πλατφόρμα που μοιράζεται και με άλλα μοντέλα του VW Group, όπως το ομόσταυλό του Formentor και το Audi A3.
Το νέο μοντέλο θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Πεντάθυρο hatchback και Sportstourer wagon, όπως ακριβώς και το μοντέλο που αντικαθιστά.
Τα μηχανικά σύνολα που θα κινούν το νέο Leon θα είναι σε σύνολο 4. Η μόδα προστάζει σειριακά σαζμάν, έτσι η μοναδική επιλογή στη μετάδοση είναι ένα 7άρι DSG.
Στο εσωτερικό, την προσοχή μας τραβάει το παχύ και flat bottom δερμάτινο τιμόνι, το οποίο έχει ενσωματωμένα τόσο το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, όσο και αυτό της επιλογής των οδηγικών προφίλ. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα δύο αυτά μπουτόν βρίσκονται χαμηλά, στη θέση του αντίχειρα όταν τα χέρια βρίσκονται στη θέση 8:20, κάνοντας το τιμόνι να μοιάζει ιδιαίτερα πολεμικό.
Πολεμικά είναι και τα καθίσματα, που είναι bucket ακόμα και στην βασική έκδοση και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, διάστασης 10,25 ιντσών. Την ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών φροντίζει η οθόνη 10 ιντσών η οποία περιέχει και 3D σύστημα πλοήγησης και ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Αξίζει να σημειωθεί πως ο χειρισμός της μπορεί να γίνει και με φωνητικές εντολές, καθώς και με συνδυασμό χειρονομιών.
Κάτι που είναι εντελώς νέο στο ολοκαίνουριο Cupra Leon είναι η έκδοση με υβριδικό χαρακτήρα, τον οποίον αποτελούν ένας TSI βενζίνης 1,4 λίτρων που αποδίδει 147 άλογα και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 114 ίππων με μπαταρία 13kWh ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική δύναμη του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 242 ps, χαρίζοντας σύμφωνα με την εταιρεία επιδόσεις 0-100χλμ/ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα.
Το νέο Cupra Leon e-Hybrid έχει ηλεκτρική αυτονομία 55-60 χιλιομέτρων, και ο ηλεκτροκινητήρας είναι τύπου plug-in, μπορεί να φορτίσει δηλαδή και εξωτερικά με πρίζα.
Οι άλλες διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνουν τον γνωστό και μη εξαιρετέο δίλιτρο TSI σε διάφορες εκδόσεις: Οι δύο πρώτες είναι αμφότερες προσθιοκίνητες. Η βασική έχει 245 άλογα και 370 Nm ροπή και η πιο πιεσμένη 300 ίππους και 400 Nm ροπής.
Η πιο καυτή όμως είναι η τρίτη επιλογή, που προσφέρεται μόνο με sportstourer αμάξωμα: 306 PS και 400 Nm περνάνε και στους τέσσερις τροχούς. Περιμένουμε με ανυπομονησία να το οδηγήσουμε.