Επιστροφή που… «φυσάει»! - Δοκιμάζουμε το νέο crossover της εταιρείας, το οποίο επαναφέρει το όνομα Tucson στην γκάμα της Hyundai και δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει εμπορική επιτυχία στην κατηγορία του.
Με την τρίτη γενιά του μικρομεσαίου SUV της, η Hyundai επαναφέρει το όνομα Tucson –μετά το μάλλον ατυχές «ix35» και προσθέτει ξανά την αύρα «άγριας Δύσης» που της άρεσε από την εποχή του πρώτου Santa Fe. Η έκδοση της δοκιμής φέρει τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με 177 ίππους και τετρακίνηση, που διατίθεται στην τιμή των 28.290 ευρώ –ένα ποσό που θεωρείται καλό, για τα προσφερόμενα χαρακτηριστικά.
Με το «καλημέρα σας», το νέο SUV μπορεί να περιληφθεί στα πιο όμορφα της κατηγορίας, με ένα αβίαστο σπορ στιλ το οποίο απορρέει κυρίως από τις αναλογίες του αμαξώματος. Λεπτομέρειες όπως τα φώτα και η μάσκα εμπρός, η κλίση της οροφής και οι καμπύλες στο πίσω μέρος συμβάλλουν στην εικόνα.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Γυμνασμένο σύνολο
Το μοτέρ των 1,6 λίτρων με σχεδόν 180 ίππους τούρμπο είναι αναμφίβολα… καλογυμνασμένο και οι προδιαγραφές από το χαρτί επαληθεύονται και στην πράξη. Από τις 2.500 στρ./λεπτό μέχρι τις 3.500 στρ./λεπτό είναι γεμάτο σε απόδοση, ενώ από κει και πάνω γίνεται απολαυστικό. Η λειτουργία του είναι γραμμική αλλά και ήσυχη, χωρίς ο κινητήρας να διεισδύει ακουστικά στην καμπίνα σε οποιαδήποτε φάση της λειτουργίας του. Η κατανάλωση στα 9,6 λτ./100 χλμ. δεν ενθουσιάζει ως νούμερο, δικαιολογείται όμως από τη μάζα του Tucson και το επίπεδο των επιδόσεων. To σύνολο το γνωρίσαμε με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο -προαιρετικά δίδεται και 7άρι κιβώτιο αυτόματης λειτουργίας διπλού συμπλέκτη.
Εσωτερικό: Με Premium στοιχεία
To Τucson σε υποδέχεται σε ένα πολύ αεράτο εσωτερικό, με αξιοσημείωτη ορατότητα: η επαφή με το εξωτερικό είναι ανεμπόδιστη, ακόμα και διαγώνια πίσω, ενώ η προσεγμένη θέση οδήγησης είναι η επόμενη εντύπωση.. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, με μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στην καμπίνα, δεν υπάρχουν ηχητικά παρατράγουδα με τη μορφή τριγμών και γενικά το φινίρισμα είναι σε υψηλά επίπεδα. Η εργονομία επίσης ικανοποιεί, με το σύστημα infotainment να λειτουργεί άψογα. Στα θετικά και οι χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ ο εξοπλισμός είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά στοιχεία καθώς περιλαμβάνει navi, καμερα οπισθοπορείας, cruise control, θύρα USB, ένα έξυπνο στη λειτουργία του Bluetooth και φυσικά τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και καθρέπτες μαζί με διζωνικό κλιματισμό.
Χώροι: Ταξιδεύεις αρχοντικά
Το Tucson έχει πολύ χώρο στην καμπίνα του, όπως δείχνουν οι σχετικές μετρήσεις μας. Για το κεφάλι, τα 78 χλστ. είναι μια πολύ καλή τιμή, ενώ το περιθώριο ανάμεσα σε γόνατα και τις πλάτες των εμπρός θέσεων είναι εντυπωσιακό. Αντίστοιχα ικανοποιεί και το πλάτος, όπου το Tucson είναι ανάμεσα στα καλύτερα της κλάσης: τρία άτομα θα βολευτούν με άνεση στο πίσω κάθισμα χωρίς θέμα για τους ώμους τους. Το πορτ-μπαγκάζ ανακοινώνεται στα 488 λίτρα με κανονική ρεζέρβα (ή 513 με κιτ επισκευής που είναι option), έχει καλό μήκος μέχρι τα καθίσματα, δείχνει σχετικά ρηχός αλλά έχει καλό πλάτος παρά την αισθητή διείσδυση των θόλων στο χώρο του.
Οδική συμπεριφορά: Ώριμο και ουδέτερο
Η θέση οδήγησης προδιαθέτει για μια ευχάριστη εμπειρία, με το άνετο κάθισμα, που ωστόσο στηρίζει σωστά, την ρυθμισιμότητα του τιμονιού και την αίσθηση του επιλογέα. Στην άσφαλτο, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται πολύ ώριμο, ουδέτερο και με πλαίσιο το οποίο διαχειρίζεται εύκολα την όποια παραπάνω πίεση που θα του ασκήσει ο οδηγός. Η κύλιση είναι πολύ ήσυχη και οι αναρτήσεις θα απορροφήσουν ακόμη και πολύ έντονες οδικές ανωμαλίες, αποτελεσματικά. Όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, βασική αντίδραση παραμένει η υποστροφή ενώ το πρώτο στοιχείο το οποίο αρχίζει να «μένει πίσω», είναι το τιμόνι και αργότερα η ανάρτηση, που παραμένει σφικτή χωρίς όμως να γίνεται ακραία. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές, αλλά δεν ενοχλούν, ενώ σε κάθε περίπτωση η πληροφόρηση είναι αρκετά καθαρή και το τιμόνι παραμένει σίγουρο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το Tucson επιδεικνύει ευχάριστη ευθυβολία.
Σε εκτός δρόμου αναζητήσεις, η τετρακίνηση προσφέρει έλεγχο καθόδου αλλά και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού, που αναμφίβολα αυξάνει τις δυνατότητές του μοντέλου, το οποίο αποδεικνύεται από διασκεδαστικό έως και γρήγορο, ανάλογα το τερέν. Συγκρατημένη ωστόσο είναι η απόσταση από το έδαφος στα 172 χιλιοστά, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης προορίζονται κυρίως για εντός δρόμου χρήση.