Κινητήρας
Το νέο Avensis εξοπλίζεται για πρώτη φορά με κινητήρα 1,6 λτ. diesel. Πρόκειται για ένα κινητήρα προδιαγραφών Euro 6, με turbo και άμεσο ψεκασμό common rail, ο οποίος είναι προϊόν συνεργασίας της Toyota με τη BMW. Αποδίδει 112 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης, που στόχο έχει να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς να «πνίξει» τις επιδόσεις. Στην πράξη, ο συνδυασμός ικανοποιεί απόλυτα με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του, την απουσία θορύβου λόγω και της σημαντικά βελτιωμένης ηχομόνωσης της καμπίνας, αλλά και τους ανεπαίσθητους κραδασμούς στο εσωτερικό, ενώ από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας είναι ελαστικός, με πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και ικανοποιητική απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Η Toyota υπόσχεται 4,2 λτ. μέση κατανάλωση, η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 5,9 λτ./100χλμ.
Συστήματα τεχνολογίας
Στο νέο Avensis η Toyota διατίθεται το νέο μπουκέτο Συστημάτων Ασφαλείας «Toyota Safety Sense», που αυξάνει τα επίπεδα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στάνταρ είναι το Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης, που παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον εμπρός του οχήματος σε ταχύτητες από 15 έως 140 χλμ./ώρα και προειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση, επεμβαίνει και στα φρένα υποβοηθώντας την πέδηση, ενώ έχει τη δυνατότητα ακόμη και να φρενάρει πλήρως το όχημα. Το δεύτερο υπό-σύστημα είναι η Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, που ειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά όταν το όχημα αρχίζει να παρεκκλίνει την πορεία του. Τρίτο είναι το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας, που «διαβάζει» τις πινακίδες σήμανσης και προβάλει τα όρια ταχύτητας, τους περιορισμούς προσπέρασης κ.λπ. στον πίνακα οργάνων. Τέλος, υπάρχει η Αυτόματη Λειτουργία των προβολέων, όπου η μεγάλη και η μεσαία σκάλα των φώτων εναλλάσσονται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες.
Οδηγώντας
Το νέο Avensis διαθέτει κορυφαία επίπεδα άνεσης, που συνδυάζονται με περαιτέρω βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, αλλά και με σημαντικά αναβαθμισμένη ηχομόνωση, ώστε τελικά το Avensis να προσφέρει άνετες και άκρως ξεκούραστες μετακινήσεις. Ιδίως στο ταξίδι είναι σε θέση να διανύσει ακούραστα χιλιόμετρα και αποστάσεις, ώστε να μεταφέρει σχεδόν «ατσαλάκωτους» τους επιβάτες τους στον προορισμό τους. Σε ένα δρόμο με στροφές από την άλλη, η νέα ρύθμιση της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα οι κλίσεις από το αμάξωμα να έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση με πριν.
Συμπέρασμα
Με τον νέο 1.600άρη diesel το νέο Toyota Avensis επανέρχεται στο προσκήνιο της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας, διαθέτοντας έναν κινητήρα χαμηλού κυβισμού, που δεν στερείται απόδοσης και παράλληλα προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Η νέα σχεδίαση, η αναβαθμισμένη ασφάλεια και η παρουσία του Toyota Safety Sense, μαζί με την περαιτέρω καλύτερη άνεση και την βελτίωση στην οδική συμπεριφορά, συνθέτουν μια σημαντικά βελτιωμένη πρόταση, από τις καλύτερες στην κατηγορία, και με άκρως ανταγωνιστική τιμή.