Το μικρότερο αδερφάκι του Tiguan με την ονομασία Taos μας έδειξε η VW, δείχνοντας πως δεν πρόκειται απλά για ένα «σηκωμένο» compact αλλά για ένα σημαντικό μοντέλο που θα γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ Golf και Tiguan.
Η γερμανική εταιρεία ετοιμάζει το νέο compact crossover της, εν ονόματι Taos, το οποίο θα είναι μικρότερο από το Tiguan και θα βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, ίδια δηλαδή με αυτή του VW Golf.
Ιδιαίτερη σημασία πιστεύουμε πως θα έχει το συγκεκριμένο μοντέλο για τους Αμερικάνους αγοραστές, μιας και VW δήλωσε την παύση διάθεσης των απλών μοντέλων Golf στην εκεί αγορά, με τη συνέχιση μόνο των γρήγορων εκδόσεων GTI και R, επομένως μπορούμε να φανταστούμε το κενό που θα δημιουργηθεί στην Αμερική, κενό που πιστεύουμε πως θα κληθεί να καλύψει το Taos.
Βέβαια, όσον αφορά την Ευρώπη, δεν έχουμε κάποια τέτοια είδηση, και η VW ξεκαθαρίζει πως το Taos δεν θα είναι αντικαταστάτης του Golf.
Όπως αναφέραμε, το Taos μοιράζεται την πλατφόρμα του Golf. Έτσι, οι διαστάσεις του βρίσκονται μεταξύ του δημοφιλούς compact μοντέλου και του Tiguan, κάτι το οποίο είναι μείζωνος σημασίας: Θα είναι μεν μεγαλύτερο από το Golf, αλλά θα διατηρεί τον μαζεμένο του χαρακτήρα.
Τα νούμερα το επιβεβαιώνουν: Με μήκος 4465 χιλιοστά, το Taos κλείνει το χάσμα μεταξύ των 4257mm του VW Golf και των 4701mm του μικρού SUV, ενώ είναι και 236 χιλιοστά κοντύτερο από το Jetta.
Το μεταξόνιο του VW Taos είναι 2690mm, κάτι που του δίνει άνετους χώρους αλλά και καλό «πάτημα» στο δρόμο.
Ας δούμε πόσο πιο άνετο είναι σε σχέση με το Golf, αλλά και κατά πόσο μικρότερο από το Tiguan. Ο… βενιαμίν των crossovers της VW έχει εσωτερικό όγκο 2818 λίτρων, κάτι που το κάνει κατά μόλις 45λίτρα μικρότερο από το Tiguan και κατά 157 και 137 λίτραμεγαλύτερο των Golf και Jetta αντίστοιχα.
Ο χώρος των αποσκευών είναι ευρύχωρος, με 796 λίτρα διαθέσιμα χωρίς να ρίξουμε τα πίσω καθίσματα,όντας πάλι μεγαλύτερος των 646 και 400 λίτρων που έχουν διαθέσιμα τα Golf και Jetta.
Τέλος με τα «βαρετά» νούμερα, ας περάσουμε στην εμφάνιση:
Τα γενικά του χαρακτηριστικά είναι γνώριμα της οικογένειας VW και ειδικά του μεγαλυτέρου αδερφού του, του Tiguan, ενώ βρίσκουμε και στοιχεία εμπνευσμένα από το T-Roc.
Τα όμορφα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν λεπτομέρειες ανάλογες με το Arteon και ενώνονται με το σήμα στη γρίλια μέσω μιας φωτιζόμενης γραμμής, η οποία δίνει δυναμισμό στο όχημα.
Οι πλαϊνοί αεραγωγοί του εμπρόσθιου προφυλακτήρα έχουν μία αύρα από αυτούς του μεγαλύτερου ομόσταυλού του Atlas, αλλά, συμβαδίζοντας με το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου, είναι πιο διακριτικοί.
Το προφίλ διατηρεί καθαρές γραμμές, χωρίς πολλά-πολλά. Πιστεύουμε πως μια πιο έντονα κεκλιμένη πίσω κολώνα και ομοίως πιο κυρτό πίσω παρμπρίζ θα έκαναν πιο σπορ και «επιθετικό» το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, αλλά εικάζουμε πως η VW έκανε επίτηδες πιο ήπιο το Taos σε αυτό το σημείο, επειδή θέλει να αφήσει ανοιχτή την πόρτα για μια έκδοση Cross Sport, όπως ακριβώς έκανε και με το Atlas.
Το εσωτερικό του νέου VW Taos είναι πιο συγκρατημένο από αυτό του VW Golf και κινείται σε λιγότερο μοντέρνες γραμμές. Παρόλα αυτά, το ψηφιακό καντράν και η οθόνη αφής 8 ιντσών προσδίδουν καθαρό σχεδιασμό, αντάξιο του χαρακτήρα του ομίλου VW.
Θα θέλαμε να δούμε από κοντά τις επενδύσεις του ταμπλό, οι οποίες φαίνονται πως γυαλίζουν αρκετά, ενώ οι ταπετσαρίες αποπνέουν αέρα ποιότητας.
Κρίνοντας από τις εικόνες, φαίνεται πως υπάρχει άπλετος χώρος για τους πίσω επιβάτες, κάτι που το περιμέναμε και από τα προαναφερθέντα νούμερα διαστάσεων.
Στον τομέα της ασφάλειας, ο Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ και Στρατηγικής, κ. Hein Schaffer, δήλωσε πως «πιστεύουμε ότι ο Αμερικάνος καταναλωτής θέλει ένα πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο».
Παρόλα αυτά, τα ενεργητικά βοηθήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης εκτάκτου ανάγκης (Automatic Emergency Braking-AEB), ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, κάτι το οποίο αφήνει μια πικρία στους ενδιαφερόμενους, μιας και οι ανταγωνιστές όπως Honda, Toyota και Nissan περιλαμβάνουν τα αντίστοιχα βοηθήματα στον στάνταρ εξοπλισμό, με παράδειγμα το Nissan Rogue Sport που είναι στην ίδια κατηγορία με το Taos, αλλά και το Toyota CH-R, που μάλιστα βρίσκεται μια κατηγορία χαμηλότερα.
Ακόμα και αν είναι έξτρα όμως, το πακέτο IQ.Drive, όπως το αποκαλεί η γερμανική εταιρεία, είναι πολύ καλάεξοπλισμένο και περιεκτικό, αφού περιλαμβάνει προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, έλεγχο τυφλών σημείων, έλεγχο διατήρησης λωρίδας, πλήρως προσαρμοστικό cruise control και αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας στους προβολείς.
Αν το έξτρα αυτό πακέτο δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό, τότε το γεγονός πως δεν θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό δεν θα μας απασχολήσει τόσο πολύ.
Ας περάσουμε στα μηχανικά μέρη τώρα, τα οποία, όπως και τα άμεσα συγκρίσιμα Golf, Jetta και Tiguan, αποτελούνται από έναν καινούριο turbo βενζινοκινητήρα 1500 κυβικών απόδοσης 158 ίππων και 185Nm ροπής και δύο διαθέσιμων κιβωτίων ταχυτήτων, ανάλογα την έκδοση του αυτοκινήτου. Τα εμπροσθοκίνητα μοντέλα θα έχουν ένα αυτόματο σαζμάν 8 ταχυτήτων, ενώ τα τετρακίνητα 4motion θα εξοπλίζονται με ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη.
Δεν γνωρίζουμε το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά τα χαρακτηριστικά ιπποδύναμης είναι ανώτερα από αυτά του Nissan Rogue Sport, το οποίο έχει 141 άλογα, ενώ σε σχέση με τους μεγαλύτερους κινητήρες των Jeep Compass και Hyundai Tuscon, η έλλειψη κυβικών μεταφράζεται σε μικρότερη ιπποδύναμη (175 άλογα για το Compass και 190 για το Tuscon), με τη ροπή όμως να είναι ίδια με του Compass και κατά 3Nm μεγαλύτερη από το Hyundai.
Όπως και με το βάρος, έτσι δεν γνωρίζουμε και την κατανάλωση του νέου crossover της VW, αν και μπορούμε να φανταστούμε πως θα μοιάζει με αυτήν του τρέχοντος Jetta, δηλαδή 6,9λίτρα/100χλμ μικτό κύκλο, μιας και ο τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων είναι παρόμοιας απόδοσης με τον νέο 1500άρη του Taos.
Σύμφωνα με την Volkswagen, το νέο Taos αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά στα τέλη του 2021. Ελπίζουμε να μάθουμε το κόστος αγοράς στους ερχόμενους μήνες.