Eίστε καθ' οδόν για το σπίτι ενός φίλου σας. Είναι μια ζεστή και ηλιόλουστη μέρα και πρέπει να δροσίσετε την καμπίνα του αυτοκινήτου σας. Για να γίνει αυτό κανονικά το μόνο που απαιτείται είναι να γυρίσετε τον περιστροφικό διακόπτη, ή να πατήσετε το κουμπί στο κλιματιστικό. Ωστόσο,
για τους μηχανικούς αυτή η απλή ενέργεια απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και επαναπροσδιορισμό του τρόπου που θα κρατήσετε την ζέστη μακριά σας.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Κατά την
ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού crossover Nissan Ariya, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του
δεν έλαβαν υπόψη μόνο την εργονομία που συνεπάγεται η προσέγγιση του ταμπλό. Ήταν αποφασισμένοι να δημιουργήσουν μια
νέα εμφάνιση και αίσθηση για τα συστήματα ελέγχου, που οι οδηγοί θεωρούν γενικά δεδομένα. Αυτό απαιτούσε μια επανεξέταση του χώρου της καμπίνας, ως προς την αφή και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων. Το
εσωτερικό του Ariya σχεδιάστηκε για να είναι μια ανοιχτή, ευρύχωρη καμπίνα που προσφέρει μια αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης. Μέρος αυτού του σχεδιασμού αποτελεί το
ταμπλό χωρίς παραδοσιακά κουμπιά. Το κομψό ξύλινο τελείωμα που «διχοτομεί» το ταμπλό, ζωντανεύει με την εκκίνηση του Ariya, φωτίζοντας ένα σύνολο περιβαλλοντικών χειριστηρίων που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ταμπλό. Χρησιμοποιώντας μια
νέα γενιά απτικών ελέγχων ανάδρασης, αυτά τα διακριτικά ενσωματωμένα κουμπιά, ανοίγουν έναν κόσμο δυνατοτήτων στη σχέση μεταξύ λειτουργίας και σχεδίασης.
Το κομψό ξύλινο τελείωμα που «διχοτομεί» το ταμπλό, ζωντανεύει με την εκκίνηση του Ariya, φωτίζοντας ένα σύνολο περιβαλλοντικών χειριστηρίων που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ταμπλό.
Με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε την οθόνη ενός smartphone για πλοήγηση και αλληλεπίδραση με εφαρμογές, τα
απτικά κουμπιά ανάδρασης στo Ariya αντιδρούν στο άγγιγμα, επικοινωνώντας μέσω των δονήσεων στα δάκτυλα. Κατά την προσαρμογή των χειριστηρίων κλιματισμού και των λειτουργιών οδήγησης του Ariya, οι οδηγοί θα αλληλεπιδρούν με ένα οικείο σύνολο εικονιδίων. Ακόμα, επειδή τα σημεία αλληλεπίδρασης γίνονται αντιληπτά με την αίσθηση και την ακοή, οι οδηγοί μπορούν να παραμείνουν προσηλωμένοι στον δρόμο. Η απόφαση της ομάδας σχεδιασμού να ενσωματώσει την απτική ανατροφοδότηση στο Ariya, αντικατοπτρίζει τη βασική σχεδιαστική ιδέα του αυτοκινήτου για τον Διαχρονικό Ιαπωνικό Φουτουρισμό (Timeless Japanese Futurism), που χαρακτηρίζεται από μια διακριτική ιαπωνική προσέγγιση και ενσαρκώνεται με έναν απλό, αλλά ταυτόχρονα ισχυρό και μοντέρνο τρόπο.
Με τον τελικό στόχο της ομάδας σχεδίασης του Ariya να έχει επιτευχθεί, την σκυτάλη πήρε η ομάδα των μηχανικών, που ανέλαβε να κάνει πραγματικότητα αυτή την ιδέα επιστημονικής φαντασίας. Η διαδικασία ξεκίνησε με μια εξαντλητική ανάλυση της ίδιας της τεχνολογίας. Στη συνέχεια ήρθε η
«χειρουργική» ρύθμιση των κραδασμών και των ήχων. Μια τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια σε ένα
αμιγώς ηλεκτρικό crossover είναι μια αναγκαιότητα, καθώς
ο ελάχιστος ήχος που εκπέμπεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σημαίνει ότι οι ήχοι που αναπτύσσονται από την κατασκευαστική ομάδα θα ακούγονται καθαρά κατά την οδήγηση. Η ανάπτυξη των απτικών ελέγχων απαιτούσε κάθε πιθανό σενάριο να δοκιμάζεται επανειλημμένα, για να διασφαλιστεί η εύκολη χρήση για ένα ευρύ φάσμα επιλογών οδήγησης. Αυτό σήμαινε εκτεταμένες δοκιμές από άτομα με διαφορετικό μέγεθος δακτύλων και μήκος νυχιών, καθώς και με διαφορετικές αντοχές πίεσης κουμπιού και υπό διαφορετική γωνία προσέγγισης. Επιπλέον δοκιμάστηκαν και χέρια με γάντια, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργοποίηση του κουμπιού.
Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του
πώς ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα έχουν ενσωματωθεί εξ αρχής στην ανάπτυξη του Ariya, για να προσφέρουν μια εντελώς μοναδική οδηγική εμπειρία και επίπεδο αλληλεπίδρασης.
Σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover ο ελάχιστος ήχος που εκπέμπεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν πρέπει να γίνεται αντιληπτός, κάτι που επιτυγχάνεται στο Nissan Ariya.
Τα
κουμπιά απτικής ανάδρασης ομαδοποιούνται σε δύο συγκεκριμένες περιοχές του Ariya: στον
κύριο πίνακα ελέγχου και στο ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Ο στόχος ήταν όχι μόνο να ενσωματωθεί η τεχνολογία στο σχεδιασμό της καμπίνας, ως μέσο εντυπωσιασμού των επιβατών, αλλά και να δώσει μια
φυσική και ανταποκρινόμενη αίσθηση σε ένα μεγάλο εύρος οδηγών.