ΨΕΜΑ: Τα στενά ελαστικά δίνουν καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο
Αυτός ο μύθος, προέρχεται από το γεγονός ότι η χρήση στενότερων ελαστικών στο χώμα, το χιόνι, τον πάγο και το λιμνάζον νερό δίνει καλύτερη πρόσφυση επειδή «κολλάνε» πιο εύκολα στο οδόστρωμα. Στο βρεγμένο δρόμο ωστόσο, δεν θα σε βοηθήσουν και πολύ, επειδή τα στενά ελαστικά λειτουργούν σωστά όταν το νερό έχει κάνει λίμνη. Και μεταξύ μας, όταν βλέπεις λιμνούλα νερού και συνεχίζεις να οδηγείς γρήγορα, κάνεις ένα ολέθριο λάθος.. Για τον δρόμο χρειάζεσαι καλής ποιότητας ελαστικά βροχής..
ΨΕΜΑ: Η ισχύς παράγεται ανάλογα με την πίεση υπερπλήρωσης, ανεξαρτήτως μεγέθους τούρμπο
Ο μύθος αυτός λέει, ότι το επίπεδο της ισχύος καθορίζεται μόνο από την πίεση υπερπλήρωσης, ανεξάρτητα από το ποιο τούρμπο χρησιμοποιείς. Μια Τ2 λοιπόν στo 1 bar δίνει ίδια δύναμη με μια (μεγαλύτερη) Τ4 στην ίδια πίεση, κ.οκ. Αυτό δεν ισχύει…
Η πίεση υπερπλήρωσης, είναι απλά μια ένδειξη του περιορισμού του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ο αέρας μπορεί να περιορίζεται στην εισαγωγή ή στην κεφαλή, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι περιορίζεται από την ανικανότητα της τουρμπίνας να αποβάλλει το σύνολο των καυσαερίων από το κέλυφος του στροβίλου.
Ο στρόβιλος μιας Τ2 για παράδειγμα, είναι πολύ μικρότερος από ότι μιας Τ4, οπότε μπορεί να διαχειριστεί μικρότερο όγκο καυσαερίων από ότι της Τ4. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα καυσαέρια να βγουν έξω, περιορίζει την ποσότητα του αέρα που μπορεί να μπει μέσα στον κινητήρα, πράγμα που σημαίνει λιγότερη δύναμη, με ίδια πίεση από ότι σε μία μεγαλύτερη (λιγότερο περιοριστική) τουρμπίνα.
Και στον στρόβιλο συμπίεσης τα ίδια ισχύουν. Ο μεγαλύτερος συμπιεστής περιστρέφεται αργότερα για να παράγει την ίδια ροή από έναν μικρότερο, πράγμα που σημαίνει πιο κρύο αέρα, άρα μεγαλύτερη ιπποδύναμη με την ίδια πίεση. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και με τον σκοπό για τον οποίο αναβαθμίζεται, επιλέγεται υψηλή ή χαμηλή πίεση υπερπλήρωσης. Ο μύθος όμως, ότι η ισχύς είναι ίδια σε μια δεδομένη πίεση, ανεξαρτήτως του μεγέθους της τουρμπίνας, δεν έχει καμία δόση αλήθειας..
ΥΠΕΡΒΟΛΗ: Οι «μεγάλες» πίσω αεροτομές βελτιώνουν την πρόσφυση
Έχουμε δει όλοι μας αυτοκίνητα με υπερμεγέθης αεροτομές, και συχνά ακούμε ότι βελτιώνουν την πρόσφυση. Αναμφίβολα κάποιες πτέρυγες αυξάνουν την αρνητική άντωση στο πίσω μέρος σε μεγάλες ταχύτητες, αλλά μόνο υπό ορισμένες γωνίες ανάλογα με τον τύπο της πτέρυγας και την τοποθέτησή της. Αν δεν στρίβεις με ταχύτητες άνω των 130χλμ/ωρα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν έχουν καμία πρακτική αξία. Οπότε, το αυτοκίνητο χρειάζεται μεγάλη μηχανική πρόσφυση (από ανάρτηση και ελαστικά) για να φτάσει τις ταχύτητες στις στροφές όπου θα είναι αναγκαία τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Ένας άλλος υπολογίσιμος παράγοντας, είναι το που δημιουργείται η επιπλέον αρνητική άντωση.. Πολλά αυτοκίνητα (με εμπρός κίνηση) υποστρέφουν στο όριο οπότε, αν μη τι άλλο, χρειάζονται περισσότερη αρνητική άντωση εμπρός και όχι πίσω, καθιστώντας την πίσω πτέρυγα αχρείαστη χωρίς να υπάρχει ανάλογη πρόσφυση στο εμπρός μέρος. Συνολικά λοιπόν, αν και κανείς δεν αρνείται πως η χρήση πίσω πτέρυγας βελτιώνει την πρόσφυση ενός αυτοκινήτου, το αν θα αναβαθμίσει την πρόσφυση στο δικό σου αυτοκίνητο, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες..
ΥΠΕΡΒΟΛΗ: Τα κιτ εισαγωγής θα σου μειώσουν την ισχύ/ θα σου δώσουν πολλή επιπλέον δύναμη
Για χρόνια, τα κέρδη στην ιπποδύναμη μετά από τοποθέτηση κιτ εισαγωγής παρουσιάζονται μεγεθυμένα. Η πραγματικότητα είναι πως το κιτ εισαγωγής σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο θα σου δώσει μια αύξηση ισχύος της τάξης των πέντε ίππων. Τελευταία ωστόσο υπάρχει μια τάση κατηγορίας των κιτ εισαγωγής, και κυκλοφορεί ότι στην ουσία σου μειώνουν την ιπποδύναμη. Σε κάποια αυτοκίνητα με πολύ καλοσχεδιασμένα φιλτροκούτια αέρα (όπως τα Honda Type-R για παράδειγμα), αυτό πραγματικά ισχύει. Συνολικά ωστόσο δεν είναι αλήθεια..
Αυτός ο μύθος της απώλειας ισχύος προέρχεται από το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα μετρούν την δύναμη τους, σε δυναμόμετρα. Η ροή αέρα στους κυλιόμενους διαδρόμους δεν έχει καμία σχέση με αυτή σε κανονικό δρόμο, οπότε το κιτ εισαγωγής ρουφάει πιο ζεστό αέρα σε σχέση με το φίλτρο, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να μειώνεται η δύναμη. Τα περισσότερα φιλτροκούτια, είναι σχεδιασμένα να πνίγουν τον ήχο του αέρα που εισέρχεται, παρά να βελτιώνουν την απόδοση, και κάποια μάλιστα είναι σχεδιασμένα ώστε να κρατούν την ιπποδύναμη σε προκαθορισμένο επίπεδο. Έτσι, συχνά η τοποθέτηση κιτ εισαγωγής ή η τροποποίηση του υπάρχοντος φίλτρου μπορεί να δώσει μικρά κέρδη σε ισχύ..
ΨΕΜΑ: Τα Twin Turbo σηκώνουν πίεση πιο γρήγορα από τα μονά, αλλά δίνουν λιγότερη δύναμη
Ο μύθος προέρχεται εν μέρει από ανθρώπους, που οι εμπειρίες τους με κάποιο μεγάλο μονό τούρμπο αφορούσαν την εποχή που τα τεράστια, παλιομοδίτικα μονά τούρμπο ήταν συχνά ικανά να βγάζουν περισσότερη δύναμη από διπλά με παρόμοιες προδιαγραφές. Εκείνες τις εποχές ο μύθος ίσχυε, αλλά μια δίκαιη δοκιμή μεταξύ μονών και διπλών τούρμπο ιδίων προδιαγραφών δείχνει πως δεν υπάρχει διαφορά στην ιπποδύναμη, ούτε στο lag.. Θεωρητικά, το μόνο πλεονέκτημα των διπλών τούρμπο είναι πως με τα καυσαέρια να μοιράζονται στις δυο τουρμπίνες η ροή τους είναι πιο στρωτή. Έτσι ο κινητήρας τουρμπίζει πιο γρήγορα, αλλά μπορείς να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα, αν χρησιμοποιήσεις διαιρούμενη πολλαπλή εξαγωγής με μονό turbo.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr