Δείτε σε ένα μικρής διάρκειας video, την ιστορία της Porsche 959 που αποτέλεσε την δεκαετία του 1980 ένα από τα πιο ριζοσπαστικά μοντέλα της εποχής.
Πόσοι από τους φίλους της αυτοκίνησης θυμούνται την Porsche 959 και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε στο να μην βάλει τέλος η εταιρεία στην θρυλική 911; Aυτό είναι το αντικείμενο έρευνας σε αυτό το video της εκπομπής Petrolicius.
Αξίζει πρώτα να σημειώσουμε ότι η Porsche ήταν μια τελείως διαφορετική μάρκα την δεκαετία του 1980, κατασκευάζοντας μοντέλα όπως την 928 με σκοπό να βάλει τέλος στην… 911. Πολλοί όμως μέσα στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν έτοιμοι να λάβουν μια τέτοια απόφαση και έψαχναν να βρουν ένα τρόπο να το αποφύγουν.
Όταν η 959 παρουσιάστηκε, ήταν ριζοσπαστική για τα τότε δεδομένα, καθώς μπορούσε να συνδυάσει τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας με φοβερές επιδόσεις. Η ισχύς της πήγαζε από έναν 6κύλινδρο διπλό turbo κινητήρα με τετρακίνηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ζάντες από μαγνήσιο, αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, Κevlar και υαλοβάμβακα.
Το μοτέρ 2,85 λτ. είχε απόδοση 450 ίππους και επέτρεπε στην 959 να κάνει τα 0-96 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 313 χλμ./ώρα, όντας έτσι για ένα διάστημα το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως πολλά από τα καινοτόμα στοιχεία που έφερε η 959, υιοθετήθηκαν στην 911 και την έκαναν ένα από τα διασημότερα μοντέλα στον κόσμο. Συγκεκριμένα, αποτελώντας ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων που είχαν σύστημα τετρακίνησης, έδωσε την βάση για την Porsche Carrera 4, αλλά και την θέσπιση της τετρακίνησης ως στάνταρ σε όλες τις μελλοντικές εκδόσεις της 911 turbo, από την έκδοση 993 και έπειτα.