autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Όταν η Mercedes κατασκεύασε ηλεκτρικό το 1972

15/1/2020

Πριν 48 ολόκληρα χρόνια και με αφορμή μια αθλητική διοργάνωση, η Γερμανική βιομηχανία αποφάσισε να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βοηθούσε στις μετακινήσεις, με ελάχιστο κόστος. Είχαν δει τις εξελίξεις νωρίτερα ή απλά οι ανάγκες τους ανάγκασαν να δημιουργήσουν από το μηδέν?

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι μια καινούργια υπόθεση. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι ανάγκες της σύγχρονης ζωής, αλλά και η επιβολή κατώτατων ορίων ρύπων, αναγκάζει τις εταιρίες να προχωρήσουν σε νέες τεχνολογίες. Αυτό δεν είναι καθόλου αληθές…
Λίγο καιρό πριν γράφαμε για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, από την εταιρία NEORION της οικογένειας Γουλανδρή, με σημαία Ελληνική. Ξέχωρα από την περίπτωση της Ελληνικής εταιρίας, η ιστορία της ηλεκτροκίνησης, είναι πολύ μεγάλη, αφού πριν πολλά χρόνια οι βιομηχανίες ξεκίνησαν να δημιουργούν οχήματα με ηλεκτρισμό, όμως η μειωμένες λύσεις που υπήρχαν στον τομέα των μπαταριών, τους έκανε να κλείσουν για πάντα στα συρτάρια αυτές τις προσπάθειες.



Μια προσπάθεια που λίγοι θα θυμούνται, είναι η παραγωγή ενός ηλεκτρικού οχήματος από τους Γερμανούς, στο πρόσφατο σχετικά παρελθόν. Η Mercedes μπήκε στην διαδικασία κατασκευής ενός ηλεκτροκίνητου mini bus, για να εξυπηρετήσει τους θεατές των Ολυμπιακών αγώνων του Μονάχου το 1972.  
 
Mercedes LE 306
Το μοναδικό αυτό mini bus, είχε σκοπό να βοηθήσει τις μετακινήσεις των θεατών που κατά χιλιάδες, έφθαναν στο Μόναχο, ώστε να απολαύσουν τους αγώνες της «Ολυμπιακής Ιδέας». Το Mercedes LE 306, είχε εντυπωσιακή αυτονομία για την εποχή, παρά το εξωπραγματικό βάρος του, αν συνυπολογίσουμε και τους επιβάτες του. Μπορούσε να διανύσει έως 100 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, με μπαταρίες της Varta.



Μπαταρίες που είχαν συνολικό βάρος 860 κιλά, με χωρητικότητα 22kWh. Την κίνηση του Mini bus είχε αναλάβει ένας ηλεκτροκινητήρας DC με ισχύ έως 56 kW (76 ίππους), ενώ υπήρχε και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Ιδιαίτερες διαφορές δεν υπήρχαν με την μορφή των σύγχρονων EV και εν μέρει μας αποδεικνύουν την εξωπραγματικά αργή εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών, όλα αυτά τα χρόνια, πράγμα που δημιουργεί ακόμα πιο αργούς ρυθμούς στην επίτευξη του στόχου, των μοντέρνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως όλες οι βιομηχανίες, έχουν δώσει όλη τους την «προσοχή» στην εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας, που ουσιαστικά θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τις μαζικές παραγωγές αυτοκινήτων με ρεύμα.
 
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις