.jpg)
Ντεμπούτο για τη νέα γενιά του Citroen C5 Aircross
Ίδια σχεδίαση με αυτή του πρωτότυπου
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το μοντέλο πρώτης γενιάς
Οθόνες, τεχνολογίες και αυξημένοι χώροι στο εσωτερικό
Ήπια και Plug-in υβριδικό, αλλά και ηλεκτρικό έως 231 άλογα
Η 2η γενιά του οικογενειακού SUV είναι εδώ
Ντεμπούτο έκανε το νέο Citroen C5 Aircross. Στη 2η γενιά του το γαλλικό SUV έφτασε με νέα σχεδίαση, αναβαθμισμένη καμπίνα και τρεις επιλογές συστημάτων κίνησης, ήτοι ήπια υβριδικό, Plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό.
Ήπια και Plug-in υβριδικό, αλλά και ηλεκτρικό έως 231 άλογα
Ξεκινώντας από το τέλος και συγκεκριμένα τα κινητήρια σύνολα, έχουν έως εξής.
Το ήπια υβριδικό C5 Aircross Hybrid εξοπλίζεται με τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων με ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ (29 ίππων) που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 0,9kWh. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στα 145 άλογα, ενώ το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συγκεκριμένες συνθήκες.
Η Plug-in υβριδική επιλογή αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων για συνδυασμένη ισχύ 195 ίππων. Μία μπαταρία 21kWh επαρκεί για ηλεκτρική αυτονομία 80 χιλιομέτρων.
Το αμιγώς ηλεκτρικό e-C5 Aircross κατά το λανσάρισμα έρχεται σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστά άξονα. Διατίθεται είτε με μπαταρία 73 kWh για αυτονομία 520 χιλιομέτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 214 ίππων, είτε με μπαταρία 97 kWh για 680 χιλιόμετρα αυτονομίας και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 231 ίππων. Στη ισχυρότερη έκδοση, η μεγαλύτερη μπαταρία φορτίζει από 20 έως 80% σε 27 λεπτά με έναν ταχυφορτιστή DC 160kW, ενώ η μικρότερη για το ίδιο ποσοστό φόρτισης απαιτεί 30 λεπτά.
Ίδια σχεδίαση με αυτή του πρωτότυπου
Σχεδιαστικά, το νέο Citroen C5 Aircross ακολουθεί πιστά το πρωτότυπο. Το μπροστινό μέρος είναι σχεδιαστικά παρόμοιο με αυτό του νέου C3 Aircross, φέροντας το νέο λογότυπο της μάρκας, λεπτά LED φώτα ημέρας και νέους τετράγωνους LED προβολείς (προαιρετικά LED matrix). Τα πίσω φώτα είναι και αυτά λεπτά και πολύ εντυπωσιακά, αποτελούμενα από τέσσερις διαφορετικές «φέτες» σε κάθε πλευρά, δύο στις άκρες και ακόμα δύο πιο μέσα στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Στη νέα του γενιά το C5 Aircross είναι σημαντικά πιο αεροδυναμικό από το αρχικό C5 Aircross. Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 200 χιλιοστά και συνοδεύεται από ζάντες αλουμινίου διαμέτρου έως και 20 ίντσες. Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό για το εξωτερικό μέρος του νέου Citroen C5 Aircross, είναι το γεγονός πως το μήκος του ανέρχεται πλέον στα 4.652 χιλιοστά, δηλαδή μεγαλύτερο κατά 152 χιλιοστά σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, την ώρα που το μεταξόνιό του αυξάνεται κατά 600 χιλιοστά. Το τελευταίο μεταφράζεται και σε μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα.
Καμπίνα με οθόνες, τεχνολογίες και χώρους για επιβάτες και μπαγκάζια
Στο εσωτερικό, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής που, σύμφωνα με την Citroen, είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της Stellantis. Αντικαθιστά σε μεγάλο βαθμό τα φυσικά χειριστήρια, που όμως συνεχίζουν να υπάρχουν, όπως για παράδειγμα για τη ρύθμιση του κλιματισμού. Η οθόνη αφής μπορεί να συνδεθεί ασύρματα με το smartphone χάρη στα Apple CarPlay και Android Auto, ενσωματώνοντας παράλληλα και τον φωνητικό βοηθό της Citroen, αλλά και το ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, μέσω του ChatGPT. Λίγο πιο δίπλα από την οθόνη αφής, βρίσκουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών. Όσοι επιθυμούν προαιρετικά μπορούν να αποκτήσουν και ένα head-up display 30% μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του.
Οι πίσω επιβάτες έχουν χώρο για τα πόδια +51 χιλιοστά (λέει η Citroen) και για το κεφάλι +68 χιλιοστά, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα ζευγάρι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, μαζί με ένα ζευγάρι θύρες φόρτισης USB-C.
Το πορτμπαγκάζ μπορεί πλέον να φιλοξενήσει 651 λίτρα και μόλις «πέσουν» οι πλάτες των καθισμάτων 1.668 λίτρα. Υπάρχει επίσης ένας κρυφός χώρος 75 λίτρων κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, όπου μπορεί να αποθηκευτεί το καλώδιο φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος.