Σε ανακοίνωση της, η Subaru παραδέχεται ότι παραποιήθηκαν τα δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές αερίων ρύπων σε 903 αυτοκίνητα της από τον Δεκέμβριο του 2012 μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο.
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Subaru σε συνεργασία με την ιαπωνική δικηγορική εταιρεία Οhno & Tsunematsu ξεκίνησαν έρευνες στο εσωτερικό της εταιρείας για να διαλευκανθεί αν οι ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου των μοντέλων της μάρκας είχαν παραποιηθεί. Η έρευνα αυτή ξεκίνησε μετά από δηλώσεις εργαζομένων της εταιρείας ότι κατά την διάρκεια των τελικών τεχνικών ελέγχων, «συγκεκριμένα δεδομένα σχετικά με την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές αερίων ρύπων μπορεί να έχουν αλλαχτεί σκόπιμα».
Τώρα, η Subaru σε ανακοίνωση της αποκάλυψε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι όντως παραποιήθηκαν δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου 903 αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις Gunma και Yajima. H έρευνα έλεγξε όλα τα αυτοκίνητα που βγήκαν από την γραμμή παραγωγής μόνο από τον Δεκέμβριο του 2012 έως τον Νοέμβριο του 2017, καθώς δεδομένα για τα προηγούμενα έτη δεν ήταν διαθέσιμα, παρά τις δηλώσεις εργαζομένων ότι «υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχουν γίνει τέτοιες παρεμβάσεις στα στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων από το 2002.»
Η Subaru αναφέρει ότι «οι άνθρωποι που εξέταζαν τα αυτοκίνητα καθοδηγούνταν από ανώτερα από αυτούς στελέχη ενώ αναφέρει πως άλλαζαν τα στοιχεία σε περίπτωση που αυτά δεν ήταν συμβατά με τα στάνταρ που είχαν τεθεί για το κάθε μοντέλο». Μάλιστα, ακόμα και αν τα αυτοκίνητα περνούσαν τα όρια, πολλές φορές οι ελεγκτές της Subaru «κατέβαζαν ακόμα πιο χαμηλά τις εκπομπές αερίων ρύπων ή την κατανάλωση καυσίμου για να μην προκληθούν ερωτήσεις σχετικά με την παρουσίαση ίδιων αποτελεσμάτων». Η Subaru μάλιστα αναφέρει ότι διαπιστώθηκαν περιπτώσεις, όπου οι ελεγκτές παραποίησαν τα στοιχεία, ανεβάζοντας τις τιμές της κατανάλωσης καυσίμου.
Η ιαπωνική μάρκα ανέφερε σε ανακοίνωση της ότι «μετανιώνει σοβαρά» για το λάθος της και υπόσχεται ότι θα προβεί στα απαραίτητα μέτρα, ώστε να αποτρέψει κάθε πιθανότητα να εμφανιστεί το πρόβλημα ξανά. Τέλος, αναφέρει ότι τα στελέχη της μάρκας και οι εργαζόμενοι θα εργαστούν μαζί «για να ξανακερδίσουν την χαμένη εμπιστοσύνη του κοινού».