Σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας (blind spot assist)
Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις στην προσπάθεια σου να αποκτήσεις δίπλωμα οδήγησης, είναι να ελέγχεις ΠΑΝΤΑ την νεκρή γωνία του καθρέφτη. Πολλά ατυχήματα, μικρά και μεγάλα, συνέβησαν απλά επειδή ο οδηγός κοίταξε τον καθρέφτη του και ένιωσε έτοιμος να αλλάξει λωρίδα. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά, και ειδικά εντός μεγάλων πόλεων όπου τα μηχανάκια πολλές φορές επιχειρούν επικίνδυνες μανούβρες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αφουγκρασμένες την ανάγκη για μεγαλύτερη προστασία στο δρόμο δημιούργησαν ένα νέο σύστημα με υπέρηχους για ειδοποίηση της νεκρής γωνίας από τους εξωτερικούς καθρέπτες, αυξάνοντας ακόμα πιο πολύ τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες του οχήματος πλευρικά, με τους πίσω να ελέγχουν τις γωνίες αντίστοιχα των πλευρών του αμαξώματος, ενώ οι εμπρόσθιοι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την επιβεβαίωση του σήματος. Μία φωτεινή ένδειξη επάνω στον καθρέφτη ανάβει, από την μεριά που βρίσκεται το αντικείμενο, ενώ ακολουθεί και ηχητική προειδοποίηση εάν ο οδηγός επιμείνει στην αλλαγή λωρίδας. Το σύστημα συνήθως μπορεί να εντοπίζει αντικείμενα-οχήματα σε απόσταση 3 μέτρων πλευρικά και διαγώνια του οχήματος, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες από 10 έως 140 χλμ./ώρα, αφού άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, τα ατυχήματα που οφείλονται σε αλλαγή λωρίδας γίνονται με ταχύτητες 60 χλμ./ώρα ή σε αστικές συνθήκες.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτελεί την καλύτερη τεχνολογία ασφάλειας κατά την κίνηση μας στους δρόμους, των τελευταίων ετών.
Κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου
Σχεδόν το 80% των αυτοκινήτων που παράγονται πλέον έχουν μια κάμερα οπισθοπορείας, ώστε να βοηθήσουν στο παρκάρισμα των αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό με τις σχεδόν standard οθόνες πλέον, η κάμερα είναι πλέον συνηθισμένη τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας. Σε πιο πλούσιες και ακριβές εκδόσεις θα συναντήσουμε το σύστημα περιμετρικών καμερών. Με το σύστημα αυτό μπορείς να έχεις κάθε στιγμή (ειδικά στα μοδάτα SUV είναι απαραίτητο) πλήρη έλεγχο τι γίνεται γύρω σου με τις περιμετρικές κάμερες. Είτε αυτό είναι μπροστά από το αυτοκίνητο, είτε στο πλάι, έχεις τον έλεγχο ώστε να μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια. Το σύστημα αυτό μπορεί να σε σώσει από χτυπήματα και γρατζουνιές στο παρκάρισμα, αλλά θα σε προφυλάξει και από το να χτυπήσεις κάποιον πεζό ή κάποιο κατοικίδιο που δεν είχες ορατότητα ώστε να παραφυλαχθείς. Πλέον το κόστος για τις κάμερες είναι εξωφρενικά χαμηλό, και δεν μπορώ να δεχτώ πως θα δημιουργούσαν μεγάλη αύξηση στο κόστος ενός αυτοκινήτου. Από την άλλη, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο σε μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού.
Head Up Display
Το σύστημα Head Up Display χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1958 στα μαχητικά αεροσκάφη, ενώ από τη δεκαετία του 1970 η χρήση του διευρύνθηκε και στα πολιτικά αεροπλάνα. Πλέον το συναντάμε σε αρκετά μοντέλα αυτοκινήτου με ακριβό εξοπλισμό. Ουσιαστικά αποτελείται από τρία βασικά εξαρτήματα. Ένα σετ από κάτοπτρα, μια μονάδα ψηφιακής προβολής και μια ειδική μεμβράνη επικάλυψης στην επιφάνεια προβολής. Η μονάδα προβολής στέλνει την εικόνα στο σετ κατόπτρων και η τελική απεικόνιση προβάλλεται στο σημείο όπου υπάρχει η ειδική μεμβράνη. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δημιουργεί την οφθαλμαπάτη πως οι ενδείξεις βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση έξω από το παρμπρίζ.
Το HUD σε πολλούς θα ακουστεί ως περιττό, αλλά δεν είναι έτσι, αν αναλογιστείς ότι ακόμα και μερικά δευτερόλεπτα περισπασμού των ματιών μας από τον δρόμο (ειδικά σε υψηλές ταχύτητες) μπορεί να σταθούν μοιραίες για την υγεία μας. Σίγουρα θα βοηθούσε πολύ να είμαστε προσηλωμένοι αλλά και πλήρως ενημερωμένοι για την διαδρομή που ακλουθούμε.
Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα (Hill Assist)
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των οδηγών χωρίς μεγάλη εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των οδηγών, αντιμετωπίζουν πρόβλημα πως θα ξεκινήσουν ένα αυτοκίνητο σε ανηφόρα. Η εξοικείωση τους με την παράλληλη χρήση συμπλέκτη και γκαζιού, είναι κάτι που τους δημιουργεί τρομερό άγχος, με αποτέλεσμα να τους σβήνει το αυτοκίνητο στην ανηφόρα και συνήθως να προκαλούν ένα κυκλοφοριακό χάος. Το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα σταματά προσωρινά το όχημα να κινείται προς τα πίσω ή προς τα εμπρός κατά την εκκίνηση του σε δρόμο με κλίση. Όταν είναι σε λειτουργία διατηρεί την πίεση στο σύστημα πέδησης για επιπλέον 2-3 δευτερόλεπτα, δίνοντάς μας έτσι περισσότερο χρόνο και έλεγχο όσο μετακινούμε το πόδι μας από το πεντάλ του φρένου στο γκάζι. Από την στιγμή λοιπόν που μιλάμε για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα οδηγών, θεωρούμε πως θα έπρεπε να τεθεί στον βασικό εξοπλισμό κάθε αυτοκινήτου.
Ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ
Δεν είναι μεγάλο το διάστημα που είδαμε σε αρκετά μοντέλα το ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας του αυτοκινήτου. Ένα πραγματικά πολύ εξυπηρετικό σύστημα διαχείρισης του χώρου αποσκευών. Ειδικά αν είσαι οικογενειάρχης και «συχνάζεις» στα super market είναι δεδομένο πως θα έχεις φτάσει πολλές φορές φορτωμένος μπροστά στην πίσω πόρτα σου, και να ψάχνεις κλειδιά για να την ανοίξεις. Πλέον με ένα άγγιγμα μπορούμε να την ανοίξουμε και έτσι να γίνει πιο πρακτική και εύκολη η ζωή μας. Δεν θα σταματήσουμε όμως εδώ τις απαιτήσεις μας. Ηλεκτρικό πρέπει να είναι και το κλείσιμο της πίσω πόρτας σε κάθε μοντέλο. Την τεχνολογία αυτή την συναντάμε συχνά στα ψηλά SUV που είναι δύσκολο κάποιος να μπορέσει να χειριστεί την πίσω πόρτα. Όμως πραγματικά, μιλάμε για μια τεχνολογία χωρίς κάποιο πολύ μεγάλο κόστος, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει όλους τους οδηγούς ανεξαιρέτως και να κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα μας.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr