Αρχικά ας ασχοληθούμε με το ερώτημα αν είναι καλή επιλογή να αγοράσει κάποιος ένα diesel αυτοκίνητο. Προσωπικά πιστεύουμε πως είναι ιδανική επιλογή, αν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά. Η κατανάλωση των πετρελαιοκινητήρων είναι μικρότερη από αυτών της βενζίνης (τις πιο πολλές φορές). Ειδικά λοιπόν αν το αυτοκίνητο κυκλοφορεί σε εθνικές οδούς και επαρχία, τότε είναι η πιο σοφή και αποδοτική επιλογή. Η επιβολή των νέων κανονισμών για τους ρύπους και τα NOx, ίσως καταφέρει να μειώσει τελικά την ζήτηση (αν και η αγορά της Γερμανίας αντιστέκεται) αλλά το ποσοστό τους θα παραμένει αρκετά μεγάλο, επομένως εξωπραγματικά δύσκολα θα «εξαφανιστούν» από την αγορά.
Οι κάτοχοι αυτοκινήτων diesel παλαιάς τεχνολογίας δεν πρέπει ακόμα να ανησυχούν για κάτι. Είναι γεγονός πως σε αρκετές χώρες της Ευρώπης «έχουν αρχίσει τα όργανα» αλλά στην χώρα μας, έχουμε ακόμα μια αδράνεια που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η έκβαση της. Αρκετές είναι οι φήμες πως θα φορολογηθούν τα πετρελαιοκίνητα (παλαιάς τεχνολογίας) τα επόμενα χρόνια, αλλά αυτό θα φέρει μια σειρά από «ντόμινο» αντιδράσεις που κανείς δεν θέλει να συμβούν. Αλλωστε και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, εκπέμπουν ρύπους, κάτι που αναγάγει το πρόβλημα σε γενικό.
Ουσιαστικά, αυτή η Παγκόσμια ροπή εναντίων των πετρελαιοκινητήρων θεωρούμε πως θα δώσει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης στα ηλεκτρο-υβριδικά, και θα αναγκάσει τις εταιρίες να εξελίξουν τεχνολογίες που θα κάνουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πιο φιλικούς με το περιβάλλον. Επομένως, ας περιμένουμε ραγδαίες εξελίξεις, που όμως δεν θα αλλάξουν τόσο έντονα την εικόνα της αυτοκίνησης τουλάχιστον για 2 δεκαετίες, όσο ακόμα δεν υπάρχουν οι δομές ώστε να έρθει η επανάσταση στον τομέα των μετακινήσεων.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr