Ποιος θα το σκεφτόταν; Το ολοκαίνουργιο πίσω μέρος της νέας Cayenne είναι στην πραγματικότητα το κερασάκι στην τούρτα. Το υπόλοιπο μοντέλο είναι απλά εξέλιξη του προκατόχου του.

Επιτέλους η πρόοδος έφτασε και εδώ: Ψηφιακό κόκπιτ με εύκολη λειτουργία και κορυφαία ποιότητα.

Το πλαστικό περιτύλιγμα: Γράφει V8 επάνω, κρύβει 550 άλογα μέσα του.

Μια νέα άποψη στην μαζικότητα: Τα «απλά» φρένα είναι τώρα σημαντικά καλύτερα χάρη στην κεραμική επίστρωση.

Porsche Cayenne Turbo. Τεχνολογία και δύναμη σε νέα επίπεδα

Διαβάστηκε από 1318 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/12/2017

H αβάσταχτη ελαφρότητα των SUV. Ποτέ η Cayenne δεν ήταν τόσο αθλητική, ισορροπημένη και καλή σε γενικές γραμμές.

 
   
H εξαιρετικά επιτυχημένη σε παγκόσμιο επίπεδο Cayenne γίνεται πιο...911 από ποτέ, με την νέα της ενσάρκωση που περιλαμβάνει τεχνολογία και δύναμη σε υψηλότερα επίπεδα. Αυτή η νέα τελειότητα έρχεται, ωστόσο, και με μια νέα τιμή...

Πρώτες εντυπώσεις – Τι μας άρεσε και τι όχι
Ποτέ η Cayenne δεν ήταν τόσο αθλητική, ισορροπημένη και καλή σε γενικές γραμμές. Δυστυχώς...η εποχή της δείχνει σιγά σιγά, να περνάει στην ιστορία και αυτό είναι πραγματικά κρίμα. Τι εννοούμε; Διαβάστε το συμπέρασμά μας.

Αυτό είναι πραγματικά μια σκληρή περίπτωση! Όταν η Porsche παρουσίασε το πρώτο Cayenne το 2002, οι οπαδοί του θυρεού από την Στουτγκάρδη έπρεπε να το...χωνέψουν αμάσητο. Ποτέ η μάρκα δεν είχε προσφέρει κάτι αντίστοιχο, ειδικά σε επίπεδο εμφάνισης. Ένα κενό βάρος 2,5 τόνων και πολλές ομοιότητες με το VW Touareg δεν συνάδουν επίσης με τους διαχρονικούς πισωκίνητους, σπορ θρύλους. Ο πελάτης, όμως, δεν νοιάζεται για αυτές τις...ρομαντικές λεπτομέρειες. Το SUV εκτοξέυτηκε από το μηδέν στην πιο καλοπουλημένη Porsche. Μόνο το 2016, 70.867 κομμάτια Cayenne πουλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνεπώς, ήρθε και η ώρα της φιλοδοξίας για τους μηχανολόγους.

Μπορεί να είναι δυνατόν να χωρέσουν τα γονίδια της 911 στο μεγάλο SUV;

Η ένταση μεταδίδεται από την πρώτη βόλτα, η οποία ξεκινάει με ένα μικρό «γιούχου» από έκπληξη. Η βαριά σε αισθητική ουρά του μοντέλου έχει κάνει φτερά, πλέον μπορείς να το πλησιάσεις και από πίσω χωρίς να...ντρέπεσαι για αυτό που βλέπεις. Ο δεύτερος θρίαμβος έρχεται αμέσως μετά: Αυτή είναι μια Cayenne Turbo. Το οποίο σημαίνει: V8 κινητήρας με υπερτροφοδότηση και απόδοση, ούτε λίγο ούτε πολύ, 550 ίππων, οι οποίοι είναι 30 περισσότεροι από το απερχόμενο μοντέλο. Μόλις 3,9 δευτερόλεπτα να απαιτούνται για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση -τα οποία μπορούν να πέσουν στα 3,7 αν ο αγοραστής επιλέξει το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono Pack-, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 286 χλμ/ώρα. Η τρομερή αυτή δύναμη περνάει στην άσφαλτο φυσικά μέσω και των 4 τροχών, από ένα αυτόματο σασμάν οκτώ σχέσεων και τροχούς 21 ιντσών. 

Να περιμένουμε και άλλα SUV;
Προς το παρόν η Porsche δεν σκοπεύει να παρουσιάσει άλλα SUV. Ακόμα και η Cayenne δεν έχει μεγαλώσει άλλο, ευτυχώς! Μάλιστα, έχει χάσει σχεδόν 50 κιλά και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι σημαντικά περισσότερη τεχνολογία βρίσκεται κάτω από τα μέταλλα. Για παράδειγμα, πλέον υπάρχει αερανάρτηση με τριπλούς αεροθάλαμους ελαστικότητας, σε συνδυασμό με ενεργητικό περιορισμό των κλίσεων στις στροφές και τετραδιεύθυνση. Η Porsche καλεί αυτή την τεχνολογία «4D Chassis Control», που αναλύει την κίνηση και στις 3 διαστάσεις: εμπρός-πισω, δεξιά-αριστερά και πάνω-κάτω. Ακούγεται μυστήριο, αλλά αποδίδει έτσι ώστε το «ψωμωμένο» SUV να σβουρίζει σαν ένα πραγματικό sportscar από στροφή σε στροφή, χωρίς να χάνει την σταθερότητά του στην παραμικρή ανωμαλία του δρόμου. Το μοντέλο, παράλληλα, παρέχει στον οδηγό και 4 επιλογές για οδήγηση εκτός δρόμου, που προσαρμόζουν την λειτουργία και τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου, ενώ ρυθμίζουν ταυτόχρονα τις αναρτήσεις και τα μπλοκέ διαφορικά, σε περίπτωση που οι...ανησυχίες του οδηγού της μεγάλης Cayenne εκτείνονται και έξω από την άσφαλτο. 


Μεγαλύτεροι χώροι και σωστά κατανεμημένο βάρος
Στο εσωτερικό, η Porsche κάνει λόγο για αύξηση του χώρου φορτίου σε ποσοστό 15% ενώ οι περισσότερες αλλαγές που έχουν γίνει είναι μάλλον εξελικτικές. Αν δεν ήταν η ψηλή θέση οδήγησης και το θηριώδες πλάτος που ανέρχεται στα 1,98 μέτρα χωρίς να μετράμε και τους...καθρέφτες, μπορείς εύκολα να ξεχάσεις ότι πίσω σου δεν έχεις έναν κινητήρα και μπορείς να βάλεις παιδιά και βαλίτσες. Την ίδια στιγμή, η τεχνολογία κρύβει το βάρος των πάνω από δύο τόνων –μια νέα ελαφρότητα στα SUV. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, πως ο υπολογιστής καταφέρνει να ρυθμίζει όλα τα συστήματα του σασί σε πραγματικό χρόνο. Από χαλαρό ταξίδι σε όλη τη χώρα μέχρι «βασιλιάς της πίστας», περνάει μόλις ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Το υπόλοιπο σύνολο ταιριάζει με τον προσανατολισμό του. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά όχι τόσο όσο στα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα της εταιρείας. Επίσης, υπάρχει μια νέα τεχνολογία για τα φρένα, που η Porsche ονομάζει «Porsche Surface Coated Brake» και σημαίνει ότι οι χυτοσιδηροί «βασικοί» δίσκοι είναι καλυμμένοι με κεραμικό, συγκεκριμένα καρβίδιο του πυριτίου. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η επίστρωση αυτή όχι απλά αυξάνει την δύναμη τριβής, αλλά υπόσχεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των δίσκων κατά 15-20% και μείωση της παραγόμενης σκόνης από τα τακάκια. Τα φρένα χαρακτηρίζονται από απίστευτο αρχικό δάγκωμα –τόσο πολύ που μπορεί να κάνει τους επιβάτες να χλομιάσουν! (να αναφέρουμε εδώ, ότι η ηλεκτρονική αεροτομή με την οποία εξοπλίζεται η Turbo παίζει και το ρόλο αερόφρενου, σε δυνατά φρεναρίσματα;) Το ανώτερο αλλά και ντροπιαστικά πανάκριβο σύστημα ανθρακονημάτων που κοστίζει σχεδόν 6.000 ευρώ θα μπορούσε να είναι και οι καταθέσεις για...το μέλλον των υποψήφιων αγοραστών της Cayenne. 

Πιο high-tech δεν γίνεται
Όπως με κάθε γενιά στην ιστορία του πολυτελούς SUV της Porsche, η μελέτη των οδηγιών χρήσης είναι η πρώτη βόλτα. Η διάταξη των διακοπτών είναι μάλλον γνώριμη- την έχουμε ξαναδεί στο ταμπλό του Panamera. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει μέγεθος 12,3 ιντσών και πολλοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα είναι τεχνολογίας απτικής ενεργοποίησης. Τα όργανα, πέρα από την κλασική διάταξη των 5 κύκλων της Porsche, φέρουν 2 οθόνες πολλαπλών πληροφοριών δεξιά και αριστερά –μια διάταξη που προέρχεται επίσης από την Panamera. Eπιτέλους, βρίσκουμε κάθε διακόπτη, κάθε λειτουργία, ακριβώς στο σημείο που περιμέναμε να είναι, με την πρώτη. Και αυτό μάλιστα συμβαίνει παρά τις πολυάριθμες, νέες ψηφιακές λειτουργίες. Σε άλλα καλά νέα, η Cayenne παρέχει επιτέλους την δυνατότητα σύνδεσης στο Internet και διακίνησης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Τα δεδομένα φυσικά αφορούν χάρτες αλλά και πληροφορίες κίνησης και μποτιλιαρισμάτων, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να γλιτώσει καθυστερήσεις σε χρόνο-ρεκόρ. Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό; Η αλήθεια είναι ότι κάτι που είναι ακριβό, περιμένεις να είναι και καλό. Πάρα πολύ ακριβό, για να λέμε την αλήθεια. Η Cayenne Turbo θα ξεκινάει με τιμή πάνω από 138.000 ευρώ –χωρίς καν να κοιτάξεις την τεράστια λίστα του επιπλέον εξοπλισμού. Ο προκάτοχός της, θυμόμαστε, ήταν κοντά στις 6.000 ευρώ φθηνότερος. Σκληρό! 

Συμπέρασμα
Αν τα σημεία των καιρών δεν αφορούσαν την σταδιακή επικράτηση της ηλεκτροκίνησης, η Cayenne θα ήταν πραγματικά σε πιο ισχυρή εμπορική θέση και εξαιρετικά ποθητή –μια περίπτωση κάθε άλλο από αμελητέα. Ωστόσο, είναι πιθανόν αυτή η Cayenne να είναι και η τελευταία του είδους της, όντας επιβλητική, γρήγορη, ακριβή, με μία λέξη τελειοποιημένη. 

 

 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ