autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
8 φωτογραφίες »

Ηλεκτρικό «θηρίο» με 600 χλμ. αυτονομία το νέο BMW iX

11/11/2020

Με ιπποδύναμη που ξεπερνά τα 500 άλογα και αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων καταφθάνει στην αγορά το SUV BMW iX, η νέα ναυαρχίδα των ηλεκτροκίνητων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το επόμενο σπουδαίο project της BMW στον χώρο των ηλεκτροκίνητων «αποκαλύφθηκε» με κάθε επισημότητα. Η νέα ναυαρχίδα των Βαυαρών στην κίνηση με ηλεκτρικό μοτέρ, η BMW iΧ παρουσιάστηκε με επίσημο τρόπο από τον γερμανικό κολοσσό και έρχεται στην αγορά για να φέρει το δικό του εκτόπισμα. Βέβαια, άπαντες περιμέναμε διαφορετική ονομασία μιας και το πρωτότυπο λεγόταν BMW iNext, εντέλει το τελικό μοντέλο παραγωγής λανσάρεται ως BMW iX.
 
Από την στιγμή που η παραγωγή του δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως, ορισμένα δεδομένα είναι ανακριβή, ωστόσο έχουμε στην διάθεσή μας χρήσιμες πληροφορίες σε κάθε επίπεδο, πάνω στο ζήτημα εμφάνισης και απόδοσης. Το μεταξόνιο του SUV είναι τρία μέτρα, έχει μήκος περίπου πέντε μέτρα, ύψος 1,70 μέτρα και ζυγίζει 2.500 κιλά.  Παρά το μεγάλο βάρος της iX, χάρη στην τετρακίνηση και στα πάνω από 500 άλογα ιπποδύναμη, επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να ταξιδέψει 600 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας, καταναλώνοντας λιγότερο από 21 κιλοβατώρες.
 


Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 100 kW, η οποία φυσικά μπορεί επίσης να γεμίσει σε σταθμούς ταχείας φόρτισης. Το αυτοκίνητο φορτίζεται σε πληρότητα από 10 έως 80 τοις εκατό σε 40 λεπτά. Συγκεκριμένα, μία φόρτιση διάρκειας δέκα λεπτών αρκεί για ηλεκτρική εμβέλεια 120 χιλιομέτρων! Το SUV θα προσφέρεται επίσης με ελαφρώς χαμηλότερη απόδοση, αλλά δεν είναι ακόμη γνωστό εάν θα τοποθετηθεί μικρότερη μπαταρία. Σημαντικό πλεονέκτημα για την BMW iX, το γεγονός πως ένα μεγάλο σημείο κριτικής για άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν βρίσκει πεδίο εφαρμογής σε αυτήν. Στην διαδικασία φόρτισης του νέου SUV της αυτοκινητοβιομηχανίας του Μονάχου  δεν απαιτείται σπάνια γείωση (αγώγιμη σύνδεση).


 
Πολύ σημαντικό ρόλο κατά το σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαδραματίζει η αεροδυναμική. Για τον λόγο αυτό, μεταξύ άλλων, οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν διαμορφωθεί με νέο design (η BMW δεν θεωρεί ότι οι κάμερες είναι εφαρμόσιμες), έχουν αναπτυχθεί ειδικοί τροχοί απόδοσης στον αέρα με επιφάνεια 21 και 22 ίντσες και οι λαβές των θυρών έχουν σχεδιαστεί με συγκεκριμένο τρόπο για να μην προεξέχουν του αμαξώματος και εμποδίζουν την δυναμική του αέρα.
 
Προχωρώντας στο εσωτερικό, η πρώτη ματιά «πέφτει« φυσικά στην  καμπύλου σχήματος οθόνη μήκους περίπου 60 εκατοστών. Απαρτίζεται από ένα ψηφιακό ταχύμετρο 12,3 ιντσών πίσω από το εξαγωνικό τιμόνι και μια κεντρική οθόνη με διαγώνιο 14,9 ιντσών. Ο δεξιός βραχίονας του οδηγού στηρίζεται σε μια πλωτή κεντρική κονσόλα με διακόπτη αλλαγής ταχυτήτων, ένα χειριστήριο αφής κατασκευασμένο από κρύσταλλο, αμφότερα σχεδιασμένα πάνω σε μία ξύλινης επένδυσης επιφάνεια. Η ρύθμιση καθίσματος γίνεται όπως στα μοντέλα Mercedes μέσω των εσωτερικών λαβών των θυρών, ενώ η πόρτα ανοίγει από μέσα με ένα κουμπί αφής.


 
Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το BMW iX ξεχωρίζει για την νέα ψηφιακή πλατφόρμα με 5G, Gigabit Ethernet. Ουσιαστικά, στην θεωρία μπορεί κάθε επιβάτης να κάνει streaming σε video 4K (ultra high definition). Επίσης, το αυτοκίνητο συνδέεται με κινητά τηλέφωνα, δρόμους, φανάρια, άλλα αυτοκίνητα. Χρησιμοποιεί το λογισμικό όλων των δικτυωμένων BMW (υπάρχουν 14 έως 15 εκατομμύρια κομμάτια).



Το iX μπορεί να οδηγήσει αυτόνομα στο επίπεδο 2+, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, αλλά όχι τα μάτια του από το δρόμο. Εξάλλου, στο εσωτερικό της κλασικής γρίλιας σχήματος νεφρού έχει ενσωματωθεί πλήθος από αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες που ευνοούν την ημιαυτόνομη οδήγηση.
 
Το πλάνο του γερμανικού κολοσσού θέλει την BMW iX να κυκλοφορεί στις αγορές μέσα στο 2021.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις