Ενώ οι
τιμές των αυτοκίνητων στις ευρωπαϊκές αγορές παίρνουν διαρκώς την ανιούσα στην
Κίνα η κατάσταση είναι εντελώς
διαφορετική. Ακόμη και αν πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, τα οποία λόγω και της νέας τεχνολογίας μπαταριών κοστίζουν, καλώς ή κακώς, αρκετά περισσότερο από ένα συμβατικό μοντέλο.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Στην περίπτωση του
Hong Guang MINI EV τα δεδομένα είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς. Το
μικροσκοπικό ηλεκτρικό αν και μετρά κάτι παραπάνω από έναν χρόνο «ζωής»
μετρά από το 2020 έως και σήμερα πάνω από 200.000 ταξινομήσεις στην κινεζική αγορά! Ως ένα άκρως ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης το Hong Guang MINI EV ξεχωρίζει κυρίως για το κόστος του. Σε αναλογία ευρώ-κινέζικο γουάν
έχει τιμή γύρω στα 3.400 ευρώ (!), αριθμός που προφανώς ισοπεδώνει τον εγχώριο ανταγωνισμό.
Εξίσου μεγάλη εντύπωση προκαλεί το (αρχικά) μικρό κέρδος που αποκομίζει η
κινεζική Wuling, μάρκα που υπάγεται σε κοινοπραξία με την GM. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον τοπικό ιστότοπο αυτοκινήτων «XCar» σε
κάθε νέο Hong Guang MINI EV η εταιρεία κερδίζει 89 γουάν, δηλαδή μόλις 11,6 ευρώ! Βέβαια, τα
έσοδα της Wuling έρχονται μετά από κρατική βοήθεια και ειδικότερα
χάρη στις πιστώσεις άνθρακα. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που κατακευάζει μοντέλα με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα έχει την συγκεκριμένη πίστωση. Στην προκειμένη περίπτωση,
κάθε Hong Guang MINI EV αντιστοιχεί σε δύο πιστώσεις και συνολικό πόσό γύρω στα 780 ευρώ.
Το Hong Guang MINI EV είναι ένα τετραθέσιο hatchback με αυτονομία περίπου 170 χιλιομέτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, εμπρός εγκατεστημένο το οποίο αποδίδει 17,4 άλογα και 85 Nm ροπής.
Φυσικά, πολύ λίγοι από εμάς γνωρίζουν τι εστί
Hong Guang MINI EV, οπότε καλό είναι να μάθουμε ορισμένες λεπτομέριες. Πρόκειται για ένα
τετραθέσιο hatchback με αυτονομία περίπου 170 χιλιομέτρων. Έχει
ένα ηλεκτρικό μοτέρ, εμπρός εγκατεστημένο το οποίο αποδίδει
17,4 άλογα και 85 Nm ροπής, έχοντας τελική ταχύτητα
σχεδόν 100 χιλιόμετρα την ώρα. Στην πιο «ακριβή» έκδοση
(4.900 ευρώ) Hong Guang MINI EV Macaron υπάρχει
έξτρα εξοπλισμός με συστήματα ασφάλειας, προβολείς LED, ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων και πιο πολύχρωμη εξωτερική διακόσμηση. Τώρα, πολύ δύσκολα να δούμε τέτοιο αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Αν ωστόσο ερχόταν,
θα εμπιστευόσταν κινέζικο ηλεκτρικό με κάτω από 4.000 ευρώ;