autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Kia EV3 Long Range 204 PS 81,4 kWh: Φουτουριστικό, άνετο και αποδοτικό
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Kia Ev3 LONG RANGE, Τιμή 22/04/2025: 32 990€

Kia EV3 Long Range 204 PS 81,4 kWh: Φουτουριστικό, άνετο και αποδοτικό

22/4/2025

Σχεδίαση «από το μέλλον» με επιρροές από το μεγαλύτερο EV9 και με επιβλητικό χαρακτήρα στον δρόμο.
Διανύει περισσότερα από 700 χλμ. στην πόλη και κάνει το 0-100 σε 7,8 δλ.
Φιλικό περιβάλλον στην καμπίνα με άπλετους χώρους και διπλό πορτμπαγκάζ (460 λτ. πίσω - 25 λτ. μπροστά).
Πλούσιος εξοπλισμός και περίσσεια τεχνολογία ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση Earth.

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Kia EV3 Long Range 204 PS.

Οι κορεάτες πίσω από την Kia φαίνεται να δουλεύουν με ταχύτατους ρυθμούς, αφού μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία έχουν καταφέρει να φέρουν την μάρκα στο προσκήνιο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παλαιότερα, η Kia ήταν γνωστή για τα πρακτικά και ήπιων τόνων αυτοκίνητα που προσέφερε σε χαμηλή τιμή, με το τελευταίο χαρακτηριστικό να αποτελούσε μάλλον το βασικό της όπλο. Πλέον, όμως, έχει εξελιχθεί σε έναν κατασκευαστή που αποκτά βαρύτατο λόγο στο μέλλον της αυτοκίνησης, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες στα νέας της μοντέλα και αναμφίβολα φουτουριστική σχεδίαση. Και βέβαια, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να είναι ένας βασικός τομέας δραστηριοποίησης στην ατζέντα της. Άνοιξε τον δρόμο με το EV6, που γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ ακολούθησε η ηλεκτρική ναυαρχίδα στα πλαίσια μεγάλου SUV, το EV9. Κοντά μας έχουμε την τελευταία προσθήκη στην γκάμα, το «μαζεμένο» σε διαστάσεις Kia EV3.

Με την πρώτη ματιά, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό είναι η λέξη «μέλλον», καθώς το ολόφρεσκο EV3 μοιάζει εξαιρετικά ασυνήθιστο σχεδιαστικά, αλλά με την καλή έννοια. Η επιρροή από το μεγάλο του αδερφό, το EV9 είναι εμφανής και μάλλον επιτηδευμένη, καθώς και το μικρό SUV καταφέρνει να «γυρίζει» βλέμματα στους ελληνικούς δρόμους και επιτυγχάνει έναν σημαντικό βαθμό επιβλητικότητας, αξιόλογο για ένα compact SUV των 4,3 μ. Σε αυτό μάλλον συμβάλουν οι αυστηρά επίπεδες επιφάνειες και το τετραγωνισμένο σχήμα. Το μούτρο, στα πλαίσια αυτού που η Kia ονομάζει «Tiger Nose», είναι minimal και συνάμα επιθετικό. Το ίδιο αποπνέει και το πίσω μέρος, με κάθετα φωτιστικά σώματα με γωνιώδη ελιγμό και ένα χαρακτηριστικά ψηλό και στενό οπίσθιο παρμπρίζ. Οι σχεδιαστές της κορεάτικης μάρκας γνωρίζουν καλά πως δεν χρειάζονται περιττά στοιχεία για να δώσουν φουτουριστική μορφή στον όγκο ενός αυτοκινήτου. Και η αλήθεια είναι πως το EV3 μοιάζει πολύ καλά «δουλεμένο» στον τομέα τις εμφάνισης, με λεπτομέρειες, όπως τον κρυφό πίσω υαλοκαθαριστήρα κάτω από την αεροτομή και τα πλαϊνά χερούλια τοποθετημένα στο πάνω μέρος των τελευταίων θυρών, να φανερώνουν ότι υπήρχε σκέψη κατά την διαδικασία της σχεδίασής του.

Ανοίγοντας τις πόρτες, καλωσορίζεσαι από ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον που εμπνέει αίσθηση άνεσης, ευεξίας και απλότητας, όπως ακριβώς θα έπρεπε να συμβαίνει με ένα μικρό SUV-άκι που προορίζεται για καθημερινή χρήση. Την παράσταση κλέβει το οριζόντιο πάνελ που εκτείνεται από την μεριά του οδηγού μέχρι και την μέση του ταμπλό και φιλοξενεί τρεις ευδιάκριτες οθόνες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μέγεθος 12,3 ίντσες και ανάμεσα τους υπάρχει ένας εύχρηστος ψηφιακός πίνακας ελέγχου για τη διαχείριση του κλιματισμού 5,3 ιντσών. Τα μπροστινά καθίσματα είναι αναπαυτικά και ανάμεσά τους βρίσκεται ένα εξαιρετικά εύχρηστο υποβραχιόνιο με επεκτεινόμενο τραπεζάκι, πάνω στο οποίο τοποθετούνται και φυσικοί διακόπτες, που χαιρόμαστε να βλέπουμε σε μία εποχή πλήρους ψηφιοποίησης. Όσον αφορά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα πλαστικά και οι επενδύσεις είναι ποιοτικά με ευχάριστη υφή, ενώ επίσης συναντώνται βιώσιμα υλικά. Γενικότερα, η καμπίνα είναι εντυπωσιακά ευρύχωρη για τις διαστάσεις του και οποιοσδήποτε από τους επιβάτες μπορεί να πιστέψει πως βρίσκεται μέσα σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως συμβαίνει και με τον χώρο αποσκευών. Ευχάριστη νότα τεχνολογίας ο ψηφιακός βοηθός AI , που γνωρίζει ελληνικά.

Περνώντας στην ουσία, το EV3 βασίζεται στην πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP), η οποία προσφέρει κορυφαία ακαμψία και φιλοξενεί τις τελευταίας τεχνολογίας μπαταρίες ιόντων λιθίου συνολικής ενεργειακής χωρητικότητας 81,4 kWh, στην περίπτωση της «μεγαλύτερης» Long Range έκδοσης που βρέθηκε στα χέρια μας. Αυτή, χαρίζει την απαραίτητη ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα για να διανέμει 204 ίππους στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι κρίνονται παραπάνω από αρκετοί για το μικρό SUV των 1.810 κιλών. Το βάρος αυτό δύσκολα γίνεται αισθητό λόγω της άμεσης ηλεκτρικής επιτάχυνσης χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και λόγω της καλά ρυθμισμένης ανάρτησης, μάλιστα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος. Έτσι, έχει εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο, εκεί που μπορεί να βρίσκεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα, λόγω της μεγάλης αυτονομίας που μπορεί να επιτύχει με μία πλήρη φόρτιση.

Μιλώντας γι ΄ αυτό που θα απασχολήσει κάθε κάτοχο ηλεκτρικού οχήματος, η μπαταρία φορτίζει σε περίπου 7 ώρες με κοινό φορτιστή 11 kW, όμως με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 129 kW η στάθμη φόρτισης ανεβαίνει από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Εξαιρετικά βοηθητικό είναι το αποδοτικό σύστημα αναγεννητικής πέδησης, το οποίο μάλιστα έχει ρυθμιζόμενη διαβάθμιση και μπορεί να ελεγχθεί από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Kia EV3 Long Range 204 PS.
 

Μάρκα/Μοντέλο Kia Ev3 Καλύτερα
Έκδοση μοντέλου Kia Ev3 Long Range 204 PS 81,4 kWh 94% KIA EV3 LONG RANGE 204 PS 81,4 kWh
Βαθμολογία 94%  
Κατηγορία μοντέλου Μικρά SUV Ηλεκτρικό    
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2024    
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Ηλεκτρικό    
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
     
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
204 272 SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
Automatic    
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
1    
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
16,9 15 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
16,9 15 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
359 360 PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
14 16 BYD ATTO 2 BEV 177ps 47 KWh
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,4 1,4 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) 460 460 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
7,8 6,3 SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170 180 SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) 36 34,6 PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
7 7 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
7 7 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
     
Τιμή με επιδότηση      

Με βάση τα παραπάνω, δεν αποτελεί τόσο μεγάλη έκπληξη πως το Kia EV3 κατάφερε να συγκεντρώσει την βαθμολογία 94%, την υψηλότερη στην κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών SUV. Αυτό συμβαίνει καταφέρνοντας να ανταποκριθεί και με το παραπάνω σε κάθε τομέα αξιολόγησης. Ξεκινώντας από τις επιδόσεις του, καταφέρνει να επιταχύνει από τα 0-100 άμεσα και άκοπα μέσα σε 7,8 δλ., υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις της κατηγορίας του. Κι αυτό χωρίς να θυσιάζει την αυτονομία του, καθώς καταφέρνει να διανύσει 360 χλμ. ταξιδεύοντας με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο, ισοφαρίζοντας την κορυφαία επίδοση της κατηγορίας. Εντός πόλης, πάντως μπορεί να ξεπεράσει τα 700 χλμ. Η μέση κατανάλωση ρεύματος υπολογίζεται στις 16,9 kWh/100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις του, αλλά και το υψηλό βάρος.

Όσον αφορά την ευρυχωρία του, όλοι οι επιβάτες θα κάτσουν άνετα, έχοντας την αίσθηση ότι κάθονται σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών (14 εκ.) φτάνει και περισσεύει, καθώς ακόμα και ψηλότεροι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Την ίδια στιγμή, το πίσω κάθισμα είναι το φαρδύτερο ανάμεσα στα μικρά SUV (1,4 μ.). Κορυφαίο ανάμεσα σε αυτά είναι και το πορτμπαγκάζ του, το οποίο έχει χωρητικότητα 460 λτ. Σε αυτά προσθέστε και τα 25 λτ. κάτω από το μπροστινό καπό, στο λεγόμενο «frunk».

Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.

Σελ.
2
Kia Ev3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
Σελ.
3
Kia Ev3. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

KGM
AUDI