Νικητής ήταν το 5G στη μονομαχία του με το δημοφιλές Wi-Fi. Ποιες εταιρείες ήταν οι χαμένες και ποιες βρέθηκαν στην πλευρά των νικητών, σε μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας που έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με το σύστημα συνδεσιμότητας με τα οποία θα εξοπλίζονται τα νέα μοντέλα στο βασικό μάλιστα εξοπλισμό τους.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η πλειοψηφία των χωρών (21 χώρες), μεταξύ των οποίων ήταν η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, ψήφισαν κατά της προσθήκης σημείου Wi-Fi στον βασικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων και υπέρ του ακραία γρήγορου, πολύ σταθερού και πολύπλευρου 5G. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο πως με το Wi-Fi είχαν ταχθεί μάρκες όπως η VW, η Renault και η Toyota ενώ το 5G υποστήριζαν η BMW, η Daimler, η Ford, o όμιλος PSA αλλά και κολοσσοί της τεχνολογίας όπως η Intel, η Qualcomm, η Huawei και η Samsung.
Οι υπέρμαχοι του Wi-Fi ισχυρίζονται πως η τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη και θα μπορούσε πολύ πιο εύκολα να βελτιώσει άμεσα την οδική ασφάλεια, ωστόσο η πλειοψηφία προτίμησε το 5G με την δικαιολογία πως έχει μεγαλύτερες δυνατότητες στον τομέα της ασφάλειας, της διασκέδασης, της πλοήγησης, στην ανάπτυξη αυτόνομων συστημάτων οδήγησης και στην τεχνολογία συνδεσιμότητας μεταξύ των οχημάτων. Η διαμάχη ανάμεσα στις δύο πλευρές ήταν μεγάλη, αφού με αυτή την απόφαση της Ε.Ε, ανοίγει μια καινούρια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων ανάμεσα στις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων και τις φίρμες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι της τεχνολογίας.
Ο CEO της SEAT, Luca de Meo δήλωσε σχετικά: «H αυτοκινητοβιομηχανία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αιτιολόγηση της επένδυσης, για αυτό και θα είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες αν και πρέπει να είμαστε δημιουργικοί. Πρέπει να πειραματιστούμε και να δούμε τις λειτουργίες και λογικά η αγορά θα πει «εντάξει, θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο σαν αυτό γιατί μπορεί να προστατεύσει από ένα ατύχημα ή να δει πίσω από μια γωνία και ξέρω πως θα πληρώσω παραπάνω για αυτό».