Με την SLK, η Mercedes-Benz μπήκε 20 χρόνια πριν στην κλάση των μικρών roadster. Σήμερα, μετά από 3 γενιές και με πάνω από 670.000 πωλήσεις, το αυτοκίνητο αλλάζει σε SLC. Ας δούμε την ένδοξη ιστορία του ονόματος «SLK»…
Τη στιγμή που η νέα Mercedes SLC κάνει το εμπορικό της ντεμπούτο ανά τον πλανήτη, η γερμανική εταιρεία αποφασίζει να μας δείξει πώς ξεκίνησαν όλα με το μικρό της roadster.
Ήταν, λοιπόν, Απρίλιος του 1996, όταν η πρώτη γενιά (R 170) της Mercedes SLK έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην 66η έκθεση του Τορίνο. Αμέσως έκανε αίσθηση, καθώς ήταν η πρώτη φορά που η Mercedes προσέφερε κάτι παρόμοιο με την SL, αλλά πολύ μικρότερο και φθηνότερο. Η μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή αναδείχθηκε το προεξάρχον χαρακτηριστικό του μοντέλου.
Για να είμαστε ακριβείς, πάντως, η όλη ιστορία είχε ξεκινήσει δύο χρόνια νωρίτερα, όταν η Mercedes θέλοντας να βολιδοσκοπήσει τις αντιδράσεις του κοινού, παρουσίασε δύο σχεδιαστικές σπουδές, δύο πρωτότυπες εκδοχές του αυτοκινήτου που έμελλε να γίνει η SLK. Το πρώτο concept εμφανίστηκε τον Απρίλιο του 94 στο Τορίνο και το άλλο τον Οκτώβριο του ίδιου έτους στο Παρίσι. Αμφότερα είχαν ιδιαίτερα θερμή υποδοχή.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που μέχρι σήμερα, οι τρεις γενιές της SLK έχουν ξεπεράσει τις 670.000 πωλήσεις, από τις οποίες μόνο οι 311.222 αφορούν στο μοντέλο πρώτης γενιάς για την περίοδο 1996 - 2004. Σε αυτό βοήθησε και η AMG, η οποία περιέλαβε το roadster φτιάχνοντας αρχικά την SLK 32 AMG και μετά, στη δεύτερη γενιά πια, την SLK 55 AMG. Η Mercedes-Benz ανανέωσε την R 170 το 2000, ενώ τον Ιανουάριο του 2004 ξεκίνησε την «καριέρα» της η δεύτερη γενιά, η οποία έλαβε και αυτή facelift το 2008.
Μιλώντας για τη 2η SLK (R 171), δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αισθητική της. Η μορφή της υιοθέτησε επιρροές από το supercar της φίρμας, την SLR, αλλά και τα F1 μονοθέσια της McLaren-Mercedes. Η τρίτη εκδοχή της SLK (R 172), λανσαρίστηκε το 2010 και έφερε για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου diesel έκδοση (250 CDI).
Πλέον, το όνομα SLK μπαίνει στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητικής ιστορίας και αντικαθίσταται από το SLC, ακριβώς για να τονιστεί η συγγένεια με την C-Class. Το διάδοχο μοντέλο θα κατασκευάζεται εκεί που γίνονταν και οι «πρόγονοί» του, στο εργοστάσιο της Βρέμης, πλάι στη μεγαλύτερη SL.