Ο οδήγηση τις βραδινές ώρες είναι πρόβλημα για πολλούς ανθρώπους, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση της η Ford, 81% των οδηγών φοβούνται να οδηγήσουν στο σκοτάδι, για τον λόγο ότι φοβούνται πως δεν θα δουν κάποιον ποδηλάτη ή πεζό, ότι δεν θα παρατηρήσουν κάποιο εμπόδιο ή ότι δεν θα μπορέσουν να δουν την κατεύθυνση που παίρνει ο δρόμος μπροστά τους. Αλλωστε, και τα στοιχεία της Ε.Ε συνηγορούν πως η πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος το βράδυ είναι τρεις φορές μεγαλύτερη.
Σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν την λύση μια σειρά από νέες τεχνολογίες της Ford που υπόσχονται πως θα κάνουν τη νυχτερινή οδήγηση πολύ πιο εύκολη και ασφαλή. Πρόκειται για το σύστημα Adaptive Front Lighting System που θα μπορεί να ανιχνεύει την σήμανση του οδοστρώματος και τις πινακίδες για να προσαρμόζει αυτόματα την πορεία των δεσμών που παράγουν τα φωτιστικά σώματα του οχήματος προς την κατάλληλη κατεύθυνση, πχ σε κάποια απότομη στροφή, πριν ακόμα ο οδηγός χρειαστεί να στρίψει το τιμόνι.
Ο Μichael Koherr, ερευνητής της μάρκας στον τομέα των φώτων δήλωσε: «Όνειρο μας είναι να κάνουμε την οδήγηση το βράδυ το ίδιο εύκολη με το πρωί. Αυτή η τεχνολογία συμβάλει στο να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα.»
Το σύστημα αυτό προσφέρεται και στο ολοκαίνουριο Focus και μπορεί ακόμα να βοηθήσει τον οδηγό να κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, να κρατήσει αρκετή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, ακόμα και να ειδοποιήσει τον οδηγό πως κινείται στο αντίθετο ρεύμα. Η κάμερα τοποθετείται πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη που βρίσκεται μέσα στην καμπίνα και μπορεί να αναγνωρίζει κάθε σήμανση έως και 65 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο, δίνοντας τόσο σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό όσο και ένα GPS.
Tέλος, ο Κοherr αποκάλυψε πως αυτή την στιγμή η Ford εργάζεται σε ένα ακόμη πιο εξελιγμένο σύστημα που θα μπορεί μέσω μιας κάμερας να εντοπίζει πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα έως και 120 μέτρα μακριά.