Το τετρακίνητο Ford Fiesta R3 ήρθε να οργώσει στα rally
16/11/2020
Το νέο Ford Fiesta R3 της M-Sport έχει σειριακό κιβώτιο και τετρακίνηση, και θα προσφέρει άπλετο θέαμα στο WRC, αφού αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για τη νέα γενιά οδηγών που θέλει να μεταπηδήσει στις μεγαλύτερες κατηγορίες.
Η M-Sport παρουσίασε το νέο αγωνιστικό Ford Fiesta που θα τρέξει στην κατηγορία WRCR3. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό θα συμβάλλει στην εισαγωγή των νέων αγωνιζόμενων στα τετρακίνητα μοντέλα, αφού ανήκει σε μια κατηγορία επάνω από το Fiesta Rally4 του Junior WRC.
Η M-Sport είναι αυτή τη στιγμή η μόνη εταιρεία που διαθέτει αγωνιστικά και στις 5 κατηγορίες του WRC, αφού έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων Fiesta Rally3.
Το νέο αγωνιστικό έχει πολεμική εμφάνιση με μια μεγάλη αεροτομή πίσω και αεραγωγούς στο καπό, στοιχεία τα οποία έχουν λειτουργικό ρόλο, ενώ διαθέτει τον γνωστό τρικύλινδρο Ecoboost κινητήρα 1500 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 215 ίππους και 400Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του πολωνικού τμήματος της M-Sport που εξέλιξε το αυτοκίνητο, κ. Maciej Woda, το Fiesta Rally3 έχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση 3 δρόμων, και διαθέτει ζάντες 17 ιντσών για τις ασφάλτινες διαδρομές και 15 ιντσών για τις χωμάτινες.
Το εισαγωγικό μοντέλο για τις τετρακίνητες κατηγορίες έχει επιδόσεις 0-100km/h σε 5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι τα 185km/h.
Η τελειοποίηση του αγωνιστικού Fiesta Rally3 συνεχίζεται, και γίνονται εκτενείς δοκιμές μέχρι να έρθει η ώρα της έγκρισης του νέου μοντέλου από την επιτροπή της FIA. Η έγκριση αναμένεται να έχει γίνει εγκαίρως, προκειμένου το αυτοκίνητο να αγωνιστεί στη σεζόν του 2021. Στις δοκιμές του πολεμικού Fiesta έχουν λάβει μέρος και ο πρώην πρωταθλητής του Junior WRCNilSolans, καθώς και ο αγωνιζόμενος στο WRC3Katejan Katejanowicz.
O Maciej Woda περιγράφει το νέο Fiesta Rally3 ως πρωτοποριακό και δήλωσε το εξής: «Το Fiesta Rally3 δεν θα είναι σε καμία περίπτωση μια εναλλακτική σε σχέση με τα οχήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Πρόκειται για μια εντελώς ολοκαίνουρια ιδέα που θα εξυπηρετεί έναν τομέα των rally ο οποίος έχει πολύ λίγες διαθέσιμες προτάσεις».
«Θα είναι το τέλειο σκαλοπάτι για όποιους θέλουν να μεταπηδήσουν από τα δικίνητα στα τετρακίνητα αγωνιστικά, επιτρέποντάς τους να μάθουν και να εξελίξουν τις ικανότητες που απαιτούνται για να χειριστούν τις τετρακίνητες κατασκευές, κάνοντας έτσι ένα άλμα που είναι τεράστιο για οποιονδήποτε οδηγό».
Συνέχισε λέγοντας πως «από την αρχή της δημιουργίας του Rally3, ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι για την προοπτική που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία», προσθέτοντας πως «το θέμα του κόστους ήταν πολύ σημαντικό για εμάς, και θεωρώ πως η τιμή των 99.999 ευρώ είναι πολύ καλή για ένα τετρακίνητο μοντέλο, ειδικά για εθνικά και τοπικά πρωταθλήματα ανά τον κόσμο».
Η M-Sport είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσιάζει ένα αγωνιστικό σε αυτή την κατηγορία του WRC, και ο διευθυντής της επαίνεσε όλους τους υπαλλήλους που βοήθησαν στο να ετοιμαστεί το αυτοκίνητο, παρά τις δυσκολίες λόγω του COVID-19.