Toyota GR Yaris H2: Καίει υδρογόνο, έρχεται σε Ράλι στο Βέλγιο!
Η υδρογονοκίνητη έκδοση του Toyota GR Yaris βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, παρόλα αυτά το μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο του στο Ράλι Ypres του Βελγίου. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1600αρης turbo του «συμβατικού» GR Yaris, ο οποίος στην βενζινοκίνητη εκδοχή του αποδίδει 216 ίππους.
Αγωνιστικό ντεμπούτο του Toyota GR Yaris H2 στο Ράλι Ypres του Βελγίου
Η Toyota εξελίσσει εδώ και καιρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υδρογόνο, και τον περασμένο Οκτώβριο είχε παρουσιάσει την H2 έκδοση του GR Yaris. Πλέον, το τετρακίνητο hot-hatch με μοτέρ υδρογόνου θα κάνει το δυναμικό του ντεμπούτο στο Ράλι Ypres του Βελγίου, το τριήμερο 19-21 Αυγούστου.
Χρησιμοποιεί τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων με το συμβατικό GR Yaris
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το υδρογονοκίνητο Toyota GR Yaris H2 είναι ο ίδιος με αυτόν του βενζινοκίνητου μοντέλου, δηλαδή ο τρικύλινδρος turbo 1,6 λίτρων, ο οποίος στη συμβατική του έκδοση αποδίδει 216 ίππους.
Οι μετατροπές που έχει υποστεί το μοτέρ για να δέχεται υδρογόνο δεν είναι πολλές: Έχει ενισχυθεί ο κορμός του κινητήρα, μιας και το υδρογόνο εκρήγνυται πιο έντονα από τη βενζίνη, έχουν αλλαχθεί οι έδρες των βαλβίδων και έχει βελτιωθεί το σύστημα έκχυσης καυσίμου. Το σύστημα ανεφοδιασμού είναι ίδιο με αυτό του Toyota Mirai παραγωγής.
Παρόλο που δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημες τιμές ισχύος, η Toyota θεωρεί πως ο κινητήρας πετυχαίνει «παρόμοια απόδοση» με τον βενζινοκίνητο.
Το υδρογόνο έχει ως θετικό την εξαιρετικά καθαρή καύση, με αποτέλεσμα την σχεδόν μηδενική εκπομπή ρύπων. Το πρόσθετο «ατού», είναι ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας, ο οποίος συνδράμει στην ανόθευτη απόλαυση της οδήγησης όπως την γνωρίζουμε από τα θερμικά μοτέρ. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Toyota Ευρώπης, Matt Harrison, ο ήχος είναι «μουσική στα αυτιά των petrolheads». Θα συμφωνήσουμε σε αυτό.
Ο κινητήρας έχει δοκιμαστεί σε αγώνες στην GR Corolla H2
Ο ίδιος κινητήρας έχει χρησιμοποιηθεί και στην αγωνιστική Toyota GR Corolla H2, η οποία συμμετέχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα τουρισμού Super Taikyu. Παράλληλα, το αυτοκίνητο έτρεξε και στον 24ωρο αγώνα του Fuji, με οδηγούς μεταξύ άλλων τον Jari-Matti Latvala και τον πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, που είναι μεγάλος petrolhead και συμμετέχει ενεργά σε αγώνες με το ψευδώνυμο «Morizo Kinoshita».
Σχολιάστε |