VW Golf 1,6 TDI 115 PS
27/6/2017
Πήρε 5 άλογα - Αυτό είναι η σημαντικότερη είδηση στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου VW Golf. Ας βρούμε λοιπόν τις διαφορές σε σχέση με πριν.
Το VW Golf ανανεώθηκε πρόσφατα και από τα πιο σημαντικά νέα στοιχεία του είναι η αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης, η διακριτικά πιο δυναμική σχεδίαση, το σύστημα πολυμέσων που μπορείς να χειριστείς ανέπαφα και η νέα βελτιωμένη γκάμα κινητήρων. Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 TDI, στην οποία η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 5 άλογα, όπως όμως και η κατανάλωση, αφού αυτή ανέβηκε από τα 3,8 στα 4,1 λτ./100 χλμ.
Κινητήρας
Ο βελτιωμένος 1,6 TDI ανέβασε την ιπποδύναμη από τα 110 στα 115 άλογα και διατήρησε την ροπή στα 250 Nm, κερδίζοντας όμως 200 σ.α.λ. ωφέλιμης λειτουργίας. Στην πράξη, δείχνει χαμηλά κάπως άνευρος, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. είναι ροπάτος. Από πλευράς επιδόσεων δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές και έτσι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. και οι ρεπρίζ των 60-100 και 80-120 με 4η και 5η σε 8,6 και 13,1 δλ. Τέλος, η κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου ικανοποιεί, αλλά μια 6η σχέση χρειαζόταν για πιο ήσυχο ταξίδι, ενώ αναφορικά με την κατανάλωση, υπολογίστε γύρω στα 5,8 λτ./100 χλμ. σε κανονικές συνθήκες.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό δεν έχει αλλάξει κάτι στη δομή του ταμπλό, ενώ από πλευράς ποιότητας το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, σχεδόν premium. Αυτό που άλλαξε είναι το επίπεδο ψηφιοποίησης, που αλλάζει και την εικόνα της καμπίνας. Εμείς δοκιμάσαμε τη μεσαία επιλογή infotainment με την οθόνη των 8 ιντσών και η οποία συνδυάζει όλες τις λειτουργίες σε «μπουτόν» αφής διατηρώντας όμως και δύο στρογγυλά χειριστήρια σαν «ποτενσιόμετρα» γεγονός ευπρόσδεκτο. Παράλληλα, ο (έξτρα) πίνακας οργάνων φρεσκάρει τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός παίρνει τις πληροφορίες.
Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο VW Golf είναι η ποιότητα της κύλισης. Ο δρόμος κάτω από τα 17άρια ελαστικά ακούγεται ελάχιστα ή και καθόλου, ενώ και ο αεροδυναμικός θόρυβος μένει έντεχνα εκτός καμπίνας. Η ρύθμιση της ανάρτηση βοηθά στη απορρόφηση των κακοτεχνιών, χωρίς να επηρεάζεται η ουδετερότητα της συμπεριφοράς, ενώ οι κλίσεις παραμένουν συγκρατημένες. Η δομή στο πίσω μέρος (με ημιάκαμπτο άξονα σε αυτές τις εκδόσεις) συνεχίζει να μη μας ενθουσιάζει όσο μια λύση πολλαπλών συνδέσμων. Τέλος, το τιμόνι έχει την γνωστή ελαφριά αίσθηση, αλλά όσο ο ρυθμός της κίνησης αυξάνει, αποδεικνύεται απόλυτα ικανοποιητικό, ενώ με την επιλογή Dynamic βαραίνει.
Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία το VW Golf αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες, πλην «αλμυρές» επιλογές της κατηγορίας, αφού η τιμή του ορίζεται στα 21.700 ευρώ για την έκδοση Comfortline. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 TDI θα γοητεύσει επιπλέον με την οικονομία της όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, ειδικά από τη στιγμή, που η διαφορά τιμής με τον εσωτερικό ανταγωνισμό της βενζίνης (1,0 TSI των 110 ίππων) είναι μικρή, 1.500 ευρώ.