«Παντρεύει» παρελθόν και παρόν το ρετρό Volvo P1800 Cyan
12/11/2020
Η ξεχωριστή restomod πρόταση της Volvo ακούει στο όνομα Volvo P1800 Cyan. Εντυπωσιακές φωτογραφίες από τον κινητήρα και το εσωτερικό του «παντρεύουν» το παρελθόν και το μέλλον.
Έξτρα... αποκαλύψεις προέκυψαν για το ρετρό μοντέλο Volvo P1800 Cyan. Το θρυλικό μοντέλο πρωτοκατατασκευάστηκε ως coupe το 1961, προτού για την τελευταία χρονιά παραγωγής του εμφανίστηκε και ως shooting-brake (1972-73). Η σουηδική μάρκα, συνεργαζόμενη με το τμήμα των αγωνιστικών της αυτοκινήτων (Cyan), μάς είχε προετοιμάσει από τον Σεπτέμβριο για την αναβίωση του ξεχωριστού sports car. Η αρχή είχε γίνει με εξωτερικές λήψεις που... θύμισαν το παρελθόν και κίνησαν την περιέργεια για το μέλλον. Οι νέες φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας παρουσιάζουν επιπλέον λεπτομέρειες από το εσωτερικό, αλλά και τον κινητήρα του ρετρό αυτοκινήτου, με το συνολικό αποτέλεσμα άκρως ελκυστικό.
Το νέο Volvo P1800 Cyan αποτελεί μία διαφορετική restomod πρόταση από τους Σουηδούς, οι οποίοι θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ένα αυτοκίνητο που... απέχει αρκετά από τις θεμελιώδεις τους προτεραιότητες με κεντρικούς άξονες την ασφάλεια και το περιβάλλον. Γνωρίζαμε από τις αρχικές εικόνες ότι το νέο Volvo P1800 Cyan βασίζεται στο αρχικό μοντέλο όσον αφορά την εξωτερική του εμφάνιση. Αντίστοιχος «δανεισμός» εμφανίζεται και στο cockpit, δίχως βέβαια να απουσιάζουν οι διακριτικές αισθητικές τροποποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν.
Πρώτα από όλα, υπάρχει το έξυπνο τιμόνι Momo Prototipo και τα δύο καθίσματα bucket. Το ταμπλό έχει καλυφθεί με δερμάτινη επένδυση και χοντρό ύφασμα. Το roll cage κατασκευής από τιτάνιο, του οποίου οι σωλήνες καλύπτονται με δέρμα, εξασφαλίζει περισσότερη παθητική ασφάλεια. Τα όργανα θυμίζουν τα αντίστοιχα της δεκαετίας του 1960, αλλά προσαρμόστηκαν στην σύγχρονη εποχή και κατασκευάστηκαν ειδικά για το P1800 Cyan. Περισσότερες λεπτομέρειες, όπως τα διάτρητα πεντάλ, συμπληρώνουν το ρετρό αγωνιστικό προφίλ του cockpit.
Οι βασικές πληροφορίες απόδοσης για το P1800 Cyan αποτυπώνουν ξεκάθαρα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο: 990 κιλά βάρος αμαξώματος συνδυάζονται με ιπποδύναμη 426 άλογα και ροπή 455 Nm. Το μοτέρ στο αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν είναι τυχαίο, μιας και ο δίλιτρος τετρακύλινδρος turbo κινητήρας εφοδιάζει καιτα touring cars Volvo C30 και S60 TC1. Η αλλαγή ταχύτητας γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεωνς, σχεδιασμού Holinger. Η πρώτη ταχύτητα χωροταξικά βρίσκεται πίσω αριστερά. Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα κατανέμει την ισχύ μεταξύ των τροχών. Το νέο σασί ενισχύθηκε με ατσάλι και άνθρακα ώστε να είναι περισσότερο άκαμπτο και να μην «στρίβει» κατευθείαν στην εκκίνηση.
Μία πλήρως ρυθμιζόμενη coilover kit ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω έχει έχει εγκατασταθεί στο σασί. Έξτρα μπόνους είναι τα φρένα από το AP Racing με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων στο μπροστινό μέρος και ζάντες 18 ιντσών με κεντρικό κλείδωμα.
Σε αρχικό στάδιο συζητήσεων τέθηκε σαν ενδεχόμενο η προοπτική κατασκευής ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Cyan, Christian Dahl, η τελική απόφαση για επιλογή κινητήρα καύσης λήφθηκε προκειμένου να δημιουργηθεί μια όσο το δυνατόν πιο καθαρή ανάμνηση της του «μητρικού» μοντέλου της δεκαετίας του 1960. Για τον λόγο αυτό απουσιάζουν λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού όπως το ESP ή ABS, χωρίς καν να παρέχεται υπηρεσία brake booster.
Το εντυπωσιακό κεντρικό αμάξωμα εύκολα θα μπορούσε να επιλεχθεί σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αν και μοιάζει αρκετά στο αρχικό P1800, είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από άνθρακα και οι διαστάσεις του έχουν τροποποιηθεί. To θερμοκήπιο του αυτοκινήτου (το παρμπρίζ, τα πίσω και τα πλαϊνά παράθυρα, τους στύλους που τους χωρίζουν και την οροφή του) κάθεται πιο πίσω ενώ οι θόλοι των τροχών έχουν περισσότερο χώρο για να υποδεχθούν τις μεγάλες ζάντες και το ευρύτερο μετατρόχιο. Μικρολεπτομέρειες όπως το καπάκι της δεξαμενής που αχνοφαίνεται στο πορτμπαγκάζ ή η κεντρική σπορ εξάτμιση συμπληρώνουν το παζλ της εντυπωσιακής εικόνας. Το Volvo P1800 Cyan είναι βαμμένο σε κυανή απόχρωση «Rebel Blue», η οποία θυμίζει τα πρώην αγωνιστικά αυτοκίνητα Polestar.
Το ρετρό μοντέλο της συνεργασίας των Volvo και Cyan δεν θα κατασκευαστεί απλώς ως ανάμνηση του ένδοξου αρχικού μοντέλου, αλλά θα πωληθεί σε περιορισμένο αριθμό κομματιών ως restomod πρόταση. Οι λάτρεις του ρετρό Volvo P1800 Cyan θα μπορούν να το αποκτήσουν μέσα στο 2021 βάζοντας... βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς θα χρειαστούν τουλάχιστουν 500.000 ευρώ.