Σε όσα οχήματα καταναλώνουν βενζίνη και πετρέλαιο, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στο κέντρο του Amsterdam έως το 2030. Διαβάστε τις ανακοινώσεις και πως θα εξελιχθεί χρονικά το πλάνο..
Ένα από τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που έχει τo Amsterdam είναι η χρήση του ποδηλάτου (αντί για το αυτοκίνητο) για την μετακίνηση των πολιτών. Όπως όλα δείχνουν μέσα στα επόμενα χρόνια η συνήθεια αυτή θα γίνει εντονότερη, ιδιαίτερα αν επιβεβαιωθεί τα όσα επικαλείται σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «The Guardian».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύει, αναφέρει πως το δημοτικό συμβούλιο του Amsterdam σκοπεύει να απαγορεύσει την κυκλοφορία στους δρόμους των (καινούργιων) αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών που καταναλώνουν βενζίνη και πετρέλαιο κάτι που θα συμβεί το 2030. Μάλιστα υποστηρίζει πως η πρωτεύουσα της Ολλανδίας προσπαθεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς οι τοπικές αρχές ισχυρίζονται ότι μειώνει το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της περιοχής κατά ένα χρόνο.
Αν το 2030 φαντάζει μακρινό αυτό δε σημαίνει πως δεν θα υπάρξουν άλλες ενέργειες που θα γίνουν πολύ νωρίτερα.. Από το 2020 τα αυτοκίνητα diesel ηλικίας 15 ετών και άνω θα απαγορεύονται να μεταβούν στην περιφερειακή οδό Α10 γύρω από το Aμστερνταμ, ενώ από το 2022 δεν θα επιτρέπονται δημόσια λεωφορεία ή πούλμαν βενζίνης ή ντίζελ στο κέντρο της πόλης.
Σε συνέχεια το 2025, η απαγόρευση θα επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει σκάφη αναψυχής στα κανάλια, καθώς και μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα. Όλα αυτά είναι μέρος ενός σχεδίου δράσης που έχει ονομαστεί «καθαρός αέρας» και θα ολοκληρωθεί το 2030 όταν και θα έχει απαγορευτεί εντός πόλης κάθε μέσο που εκπέμπει ρύπους.
Τέλος να σημειωθεί πως για να ενθαρρύνει τους πολίτες του να μεταβούν σε ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα οχήματα, το ¶μστερνταμ θέλει να προσφέρει σταθμούς φόρτισης σε κάθε αγοραστή οχήματος χωρίς εκπομπές ρύπων. Οι εκτιμήσεις προβλέπουν ότι η πόλη θα χρειαστεί μεταξύ 16.000 και 23.000 σταθμών φόρτισης μέχρι το 2025 για να είναι βιώσιμο το έργο.