Ψηφίστηκε ο νέος κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που υποχρεώνει όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα να παράγουν θόρυβο, ώστε να αποφευχθούν τα ατυχήματα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά που δε διαθέτουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι αυτό του θορύβου. Η ύπαρξη (ή λειτουργία στα υβριδικά) του ηλεκτροκινητήρα αντί ενός μοτέρ εσωτερικής καύσης καθιστά σχεδόν αθόρυβο το αυτοκίνητό όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, κάτι το οποίο δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να αντιληφθούν την παρουσία του μέσω της ακοής.
Όπως γίνεται κατανοητό αυτό αποτελεί αρνητικό στοιχείο μέσα στα πολλά θετικά που έχουν τα ηλεκτρικά, αλλά από την 1η Ιουλίου για όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη δεν θα ισχύει κάτι τέτοιο. Αυτό θα συμβεί καθώς τίθεται σε ισχύ ένας ψηφισμένος νόμος που λέει ότι τα νέα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από συσκευή εκπομπής θορύβου.
Ο ήχος θα προέρχεται από ένα νέο σύστημα που ονομάζεται Acoustic Vehicle Alert System (AVAS), το οποίο χρησιμοποιεί γεννήτριες ήχου για να παράγει ένα συγκεκριμένο επίπεδο θορύβου όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάνει όπισθεν ή κινείται μέχρι 20 χλμ./ώρα. Ο ήχος που παράγεται είναι παρόμοιος σε ένταση με αυτόν του συμβατικού κινητήρα καύσης και μπορεί να απενεργοποιηθεί προσωρινά από τον οδηγό εάν κριθεί απαραίτητο.
Μέχρι αυτή τη στιγμή στους κανόνες του AVAS δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ήχος που πρέπει να ακούγεται, έτσι οι εταιρείες θα είναι σε θέση να αποφασίσουν ξεχωριστά τι ήχο θα προσφέρουν στα οχήματά τους.
Ο νέος κανονισμός ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2014 και το τέλος της πενταετούς μεταβατικής περιόδου σημαίνει ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα πρέπει να αρχίσουν να ενσωματώνουν τη συσκευή. Ο κανονισμός ισχύει για όλα τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα που εισήχθησαν από την 1η Ιουλίου του 2019 και όλα τα υπάρχοντα που διατίθενται προς πώληση μέχρι τον Ιούλιο του 2021.
Τέλος δεν έχει ξεκάθαρο μέχρι στιγμής τι πρόκειται να συμβεί με τα υβριδικά ή τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται ήδη στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τα οποία ίσως χρειαστούν να προσθέσουν τη νέα τεχνολογία.