Citroen c5 vs Peugeot 508: Γαλλική μονομαχία επί ίσοις όροις

Διαβάστηκε από 3610 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/8/2017

Βασισμένα στο ίδιο πάτωμα και έχοντας τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, Citroen c5 και Peugeot 508, προσφέρουν μία αμιγώς γαλλική αμφίρροπη μάχη. Δες τη σύγκριση των δύο μεταχειρισμένων σε κάθε κατηγορία και μάθε τον νικητή.

 
   
Citroen c5 vs Peugeot 508 δύο μεταχειρισμένα γαλλικά μεσαία 7ετίας, που τονίζουν το ξεχωριστό στιλ και έχουν έναν διαφορετικό αέρα φρεσκάδας. Κοινό στοιχείο των δύο, αποτελεί το γεγονός, ότι βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, ενώ φέρουν και τον ίδιο 1,6 turbo κινητήρα των 156 ίππων.

Εσωτερικό: Ποιοτικότερο το C5, καλύτερη εργονομία το 508
Στο θάλαμο των επιβατών και των δύο μοντέλων, αυτό που ξεχωρίζει είναι η πολύ καλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και η προσοχή στο φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Εάν όμως θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάποιο, τότε αυτό θα ήταν το εσωτερικό του C5, μιας και το αφρώδες υλικό είναι πιο «παχύ», ενώ και το φινίρισμα των υλικών είναι πιο προσεγμένο (από τα κορυφαία στη μεσαία κατηγορία) από ό,τι στο 508. Στον τομέα της σχεδίασης και τιμώντας τη γαλλική τους παράδοση, η εικόνα που συναντά κανείς στο εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι από τις πλέον ξεχωριστές και μοντέρνες στην κατηγορία. Η εργονομία πάντως των διακοπτών κλίνει εμφανώς υπέρ του 508, όπως και η πρακτικότητα, αφού από το μπροστινό τμήμα του εσωτερικού του C5 είναι εμφανής η απουσία ποτηροθηκών (υπάρχει μόνο μια, τοποθετημένη σε λάθος θέση μέσα στη θήκη μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων).

Χώροι: Μεγαλύτερη άνεση στο 508
Τα δύο μεταχειρισμένα μοντέλα κοντράρονται και στον τομέα των χώρων, το 508 είναι αυτό που θα μεταφέρει πιο άνετα έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, στο πίσω μέρος της καμπίνας ο «αέρας» για τα γόνατα των επιβατών είναι πολύ μεγάλος, ενώ εντύπωση προκαλεί και ο αρκετός χώρος για τα κεφάλια τους. Στο C5, υπάρχει λιγότερος αλλά αρκετός χώρος για τα γόνατα των επιβατών στο πίσω κάθισμα, όμως υπάρχει διαφορά στο χώρο για τα κεφάλια που είναι αισθητά λιγότερος από ό,τι στο 508. Το διαθέσιμο πλάτος τέλος και των δύο είναι αρκετό. Σε ό,τι αφορά στο χώρο των αποσκευών, αυτός του 508 είναι μεγαλύτερος κατά 34 λίτρα σε σχέση με αυτόν του C5. Τo άνοιγμα πάντως και των δύο είναι μεγάλο και διευκολύνει κατά τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
 
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Μοντέλο C5 508
Κεφάλι οδηγού 26 77
Κεφάλι πίσω -21 18
Πλάτος εμπρός 1.453 1.405
Πλάτος πίσω 1.349 1.361
Πόδια πίσω 158 183
Χώρος αποσκευών (λτ.)  467/439* 515/473*
*Με κιτ επισκευής/με ρεζέρβα
Εξωτερικές διαστάσεις (χλστ.)
Μοντέλο C5 508
Μήκος 4.779 4.792
Πλάτος 1.860 1.853
Ύψος 1.451 1.456
Μεταξόνιο 1.586 2.817
 
Στο δρόμο: Πιο ουδέτερο και με καλύτερη αίσθηση το 508, κορυφαία άνεση από το C5
Το σύστημα αναρτήσεων του C5 αποτελείται από διπλά ψαλίδια στον εμπρόσθιο και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Στην πράξη το C5 εμφανίζεται σταθερό στην ευθεία και με κάποιες υποστροφικές τάσεις σε έναν δρόμο με στροφές. Αυτή είναι και η διαφορά του, σε σχέση με το 508 που έχει μεν πιο «συμβατική» ανάρτηση, αλλά με πιο σφιχτή ρύθμιση που αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης και δίνει περισσότερη σιγουριά στις στροφές. Αντίστοιχα, το πολύ πιο γρήγορο τιμόνι του 508 προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό του αυτοκινήτου, ενώ η αίσθησή του δεν είναι τόσο τεχνητή, όσο στο C5. Εκεί πάντως όπου το μοντέλο της Citroen δεν έχει αντίπαλο είναι στην άνεση, όπου η μαλακή ανάρτηση παραδίδει μαθήματα άκοπων περασμάτων από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Κινητήρες: Ο ίδιος ακριβώς κινητήρας
Τα δύο γαλλικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν για την κίνησή τους τον ίδιο κινητήρα turbo των 1,6 λίτρων, που έχει προκύψει από συνεργασία μεταξύ της BMW και της PSA Peugeot-Citroen. Το μοτέρ αυτό με άμεσο ψεκασμό και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδίδει τη μέγιστη ροπή του από το χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών, με αποτέλεσμα να κινεί με ευκολία και άνεση τα δύο - βαριά - μοντέλα. Αυτό αποτυπώνεται και στις μετρήσεις μας, εκεί όπου, τόσο το 508, όσο και το C5, είναι από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας, με παραπλήσιες επιδόσεις σε όλες τις επιταχύνσεις. Το κιβώτιο επίσης και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο, 6άρι μηχανικό, με σχετικά μακριά κλιμάκωση και διαφορά στην αίσθηση κατά το «κούμπωμα» των σχέσεων υπέρ του 508. Στο μοντέλο της Peugeot επίσης, ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει και τη χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 μεταξύ των δύο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
 
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο C5 1,6 THP 508 1,6 THP
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.598
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16 4/16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 160/6.000 156/6.000*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 225/4.220 240/1.400-4.000*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,8 8,7
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 8,3 7,8
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 12,2 11,4
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210 224
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 6,7* 6,4*
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)* 153* 149*
100-0 χλμ./ώρα (μ.) 39,1 37,7
Βάρος (κιλά) 1.550 1.400*
*Εργοστασιακές τιμές
 
Συμπέρασμα: Για άνεση C5, νικητής στα σημεία το 508
Τα δύο μεταχειρισμένα γαλλικά αυτοκίνητα διατηρούν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και κυρίως, πλεονεκτήματα, όπως είναι ο πολύ αποδοτικός κινητήρας turbo των 1,6 λίτρων ή η προσεγμένη ποιότητα. Επίσης, ξεχωρίζουν - ειδικά το C5 - και για τα επίπεδα άνεσης που προσφέρουν, ενώ έχουν και το πλεονέκτημα της ξεχωριστής σχεδίασης. Στη μεταξύ τους σύγκριση η πλάστιγγα γέρνει ελαφρά προς τη μεριά του Peugeot 508 σε κάποιους τομείς, όπως της οδικής συμπεριφοράς, της υψηλότερης ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και των κορυφαίων χώρων για τους επιβάτες.
 

 
   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ