autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Μήπως τα φθηνά μεταχειρισμένα βγαίνουν πιο ακριβά στο τέλος;

4/8/2021

Στο τέλος κλαις τα λεφτά σου! Δεν είναι όλα τα φθηνά μεταχειρισμένα «ευκαιρίες», αφού βγάζουν προβλήματα που αυξάνουν το κόστος κατακόρυφα. Προτιμάτε φθηνό που χρειάζεται «μαζέματα», ή ακριβό και να μην ασχοληθείτε;

«Ευκαιρία!». «Πήρα το πιο φθηνό που ήταν στις αγγελίες και είναι μια χαρά». Πόσες φορές έχουμε ακούσει αυτή τη φράση από γνωστούς μας, ή την έχουμε πει εμείς οι ίδιοι, και τελικά μόνο «μια χαρά» δεν ήταν το αυτοκίνητο που αγοράσαμε; 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Ο σοφός λαός έχει ένα ρητό: «Ό,τι πληρώνεις παίρνεις». Αυτό συχνά ισχύει και στην περίπτωση της αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Οι πραγματικές ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά σπάνιες, και προκειμένου να ξεχωρίσουμε ένα καλό όχημα με χαμηλή τιμή από ένα που κρύβει παγίδες, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και παρατηρητικοί.

Πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να κάνουμε έλεγχο, με τον οποίον θα διαπιστώσουμε αν το όχημα είναι τρακαρισμένο, αν έχει συντηρηθεί σωστά, και αν η κατάσταση του εσωτερικού συμβαδίζει με τα διανυθέντα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον πίνακα οργάνων. Παράλληλα, ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών, καθώς και εάν ο εξοπλισμός ασφαλείας και άνεσης καλύπτει τις ανάγκες μας. Δυστυχώς δεν γίνεται να κάνουμε παραγγελία ένα μεταχειρισμένο όχημα ακριβώς «στα μέτρα μας», και έτσι πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς στις απαιτήσεις που έχουμε.



Πότε ένα φθηνό μεταχειρισμένο αποδεικνύεται τελικά ακριβό;
Η σημαντικότερη παγίδα που μπορεί να «κρύβεται» πίσω από μία χαμηλή τιμή είναι η κακή συντήρηση, η οποία είναι άκρως επιβλαβής όχι μόνο για την τσέπη μας, αλλά και για τα... νεύρα μας, αφού συντελεί σε πολλές βλάβες, μηχανικής και ηλεκτρολογικής φύσεως. Αν δεν έχει γίνει η πρέπουσα συντήρηση τα προηγούμενα χρόνια, ή αν έχουν «βάλει χέρι» πολλοί «μάστορες» στο παρελθόν, το αυτοκίνητο θα γίνεται τακτικός επισκέπτης του συνεργείου, και τα έξοδα συντήρησης θα είναι αρκετά περισσότερα από αυτά ενός πανομοιότυπου μοντέλου το οποίο έχει συντηρηθεί σωστά και προσεκτικά από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Είναι αυτονόητο πως μακροπρόθεσμα, η διαφορά τιμής θα υπερκαλυφθεί από τα χρήματα που θα πληρώνουμε για την επίλυση των βλαβών.

Εκτός αυτού, καραδοκεί ο κίνδυνος των γυρισμένων χιλιομέτρων, ένα φαινόμενο το οποίο φθίνει μεν, αλλά υπάρχει ακόμα, και δεν είναι απαραίτητο να ισχύει μόνο στην περίπτωση εμπόρων, αφού γίνεται και από ιδιώτες. Αν το αυτοκίνητο έχει διανύσει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από όσα αναγράφονται, τότε αρκετά σημαντικά εξαρτήματα θα χρειαστούν αντικατάσταση λόγω φθοράς, αυξάνοντας επιπλέον το κόστος των μακροπρόθεσμων εξόδων. Κόστος, το οποίο δεν αναμένουμε, αφού θεωρούμε πως «το όχημα έχει λίγα χιλιόμετρα». Παράλληλα, μειώνει τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου.

Στον τομέα του εξοπλισμού άνεσης, πρέπει να υπολογίσουμε εάν λείπει ένα αξεσουάρ (όπως π.χ. θερμαινόμενα καθίσματα, ή ενσωματωμένο bluetooth), ή ακόμα και συστήματα ασφαλείας όπως το brake assist. Όσα από αυτά λείπουν, και μπορούν να εγκατασταθούν εκ των υστέρων (retrofit), συνδυάζονται από αρκετά υψηλό κόστος εφαρμογής. Είναι προτιμότερο να αγοράσετε ένα μοντέλο που τα διαθέτει ήδη, ή να κρίνετε εάν τα χρειάζεστε πραγματικά, και να συμβιβαστείτε χωρίς αυτά.
Ένα πρόσθετο έξοδο που πρέπει να υπολογίσουμε είναι επίσης τα ελαστικά που ενδέχεται να χρήζουν αντικατάστασης.



Τέλος, πίσω από μία υπερβολικά χαμηλή τιμή ελλοχεύει το ενδεχόμενο το αυτοκίνητο να είναι τρακαρισμένο και επισκευασμένο ξανά. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην περίπτωση όπου έχει αλλαχτεί μία πόρτα ή ένα φτερό, αλλά για κάποια εκτεταμένη ζημιά στο πλαίσιο του οχήματος, που έκανε αναγκαία τη χρήση καλίμπρας. Αν η επισκευή που έχει γίνει είναι «πρόχειρη», τότε η δυναμική και η εργοστασιακή γεωμετρία του οχήματος έχει αλλάξει. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις απότομες αλλαγές πορείας και γενικότερα στην οδηγική του συμπεριφορά.

Εκτός αυτού, στην περίπτωση που έχουν πληγεί δομικά μέρη του πλαισίου, επηρεάζεται η παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, αφού η ακαμψία πλέον είναι αρκετά μικρότερη. Όλα αυτά βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλειά μας, και καθιστούν στην ουσία το αυτοκίνητο άχρηστο.

Προκειμένου να κάνουμε πράγματι «έξυπνη» αγορά, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι από έναν επαγγελματία μηχανικό. Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι το πιο σημαντικό, και ο πωλητής θα πρέπει να μπορεί να αποδείξει πως τα service του οχήματος έχουν γίνει στα σωστά διαστήματα.

Εσείς πώς επιλέγετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; Προτιμάτε κάποιο φθηνό, το οποίο θα φέρετε «στα μέτρα σας», ή αγοράζετε μοντέλο με ακριβότερη τιμή, για να είστε σίγουροι πως δεν θα προκύψουν άμεσα έξοδα στο μέλλον; Και το πιο σημαντικό, πιστεύετε πως υπάρχουν πραγματικές ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα;
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε