autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μεγάλος κινητήρας με πολλή τεχνολογία. Οι χειρότερες αδυναμίες τελικά επιλύθηκαν

Οδηγούμε μεταχειρισμένο VW Golf GTi 7ης γενιάς

Διαβάστηκε από 8261 αναγνώστες - 26/2/2019

Μεγάλες δόσεις διασκέδασης, με μικρές παρενέργειες παρουσιάζει η 7η γενιά του Golf GTi. Το αξιολογούμε μετά από χρήση σχεδόν πέντε χρόνων.

Καταρχάς, ποιος ανακάλυψε τα GTi? To 1960 για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα 3 αυτά Θρυλικά γράμματα, στο Maserati 3500, το οποίο αρχικά είχε ονομαστεί, σκέτο GT.
Το VW Golf GTI έχει γίνει το σύμβολο της Γερμανικής εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια. Οι περισσότεροι επιλέγουν την «γρήγορη» 3θυρη έκδοση, αλλά δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που θα συναντήσουμε τις βασικές εκδόσεις GTI των 220 ίππων στο δρόμο. Το τετράθυρο σε μαύρη titan απόχρωση, είναι μια από αυτές. Ουσιαστικά, επειδή η VW προσέφερε αυτή την έκδοση με μόλις 10 ίππους πιο αδύναμη από το «γρήγορο» μοντέλο, χωρίς κλειδωμένο διαφορικό και με ελαφρώς μικρότερα φρένα, είχε και μια μικρή διαφοροποίηση στην τιμή διάθεσης. Στο αυτοκίνητο δοκιμής θα βρούμε extra 19αρες ζάντες, αλλά γενικότερα η έκδοση είναι σχετικά φτωχή σε εξοπλισμό.



Test αντοχής
Κατά τον έλεγχο ξεχωρίζουν 2 πράγματα.
Πρώτον, η γενικότερη κατάσταση  συνάδει με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, επομένως η αξιολόγηση του μετά από 5 χρόνια σχεδόν, είναι πάνω από το μέσο όρο. Κανένα σπασμένο κομμάτι, ακόμα και ο εμπρός προφυλακτήρας και οι τρωτές ζάντες αλουμινίου είναι κατά 99% ανέπαφες, αλλά αυτό έχει να κάνει με την προσοχή και την επιμελή συντήρηση που έχει κάνει ο ιδιοκτήτης του. Δεύτερον, όπως αναμενόταν φυσικά, αυτό το GTI δεν οδηγήθηκε χαλαρά στις στροφές. Στον εμπρόσθιο άξονα, έπρεπε να τοποθετηθούν νέα ελαστικά. Ο ιδιοκτήτης τοποθέτησε μιας αμφιβόλου ποιότητας ελαστικά, κάτι που θα πρέπει να αποφεύγουμε, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο επιδόσεων που αναπτύσσει ταχύτητα σχεδόν 250 χλμ/ώρα.
Η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά όχι υπερβολικά σκληρή, τα σπορ καθίσματα με το κλασικό σχέδιο τετραγώνων, παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και σε αγκαλιάζουν «ιδιαιτέρως άνετα». Μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην απολαυστική οδήγηση, ανήκει στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα. Ο 2λιτρος TSi κινητήρας στέκεται με αξιώσεις στο ύψος και στο μέγεθος ενός GTi.



Πολλοί πρώην ιδιοκτήτες Golf, στην θέα του κωδικού ΕΑ888 λούζονται από κρύο ιδρώτα. Για την εικόνα του κινητήρα αυτού, ευθύνονται μια σειρά ελαττωμάτων που οφείλονται στις καδένες χρονισμού. Επιπλέον, τα λάθος δαχτυλίδια πιστονιού, με το πέρασμα του χρόνου, οδηγούν σε τρομερή κατανάλωση λαδιού. Η 7η γενιά GTI όμως, είναι η τρίτη γενιά αυτής της οικογένειας κινητήρων, και οι τυπικές δομικές αδυναμίες έχουν πλέον εξαλειφθεί, ειδικά η καδένα χρονισμού που επιτέλους είναι σταθερή.
Ο τετρακύλινδρος TSi κινητήρας, συνεργάζεται καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ακόμα και μετά από 5 χρόνια επίπονης χρήσης. Οι ταχύτητες γλιστρούν εύκολα, ομαλά εμπλέκονται, ομαλά λειτουργούν. Και σε σχεδόν οποιαδήποτε περιοχή ταχύτητας, το δεξί πόδι είναι αρωγός ενός μεγάλου turbo boost.



Η αίσθηση του GTI ολοκληρώνεται από το ευγενικό αλλά άμεσο σύστημα διεύθυνσης, που παρά τα sport χαρακτηριστικά, το Golf VII παραμένει ως GTI ένας πολύ ισορροπημένος καθημερινός σύντροφος.
Αυτό που δεν μπορεί να παρατηρήσει ο οδηγός είναι η πολύπλοκη τεχνολογία του στροβιλοκινητήρα. O κινητήρας των 16 βαλβίδων διαθέτει μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και ψεκασμό πολλαπλής εισαγωγής που επίσης μειώνει τη θερμοκρασία στη βαλβίδα εισαγωγής, μια αντλία λαδιού και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο turbo ενσωματωμένο στην πολλαπλή. Έτσι το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα διατηρεί χαμηλές θερμοκρασίες. Οι ευπάθειες των προηγούμενων εκδόσεων έχουν εξαλειφθεί.
Ωστόσο, τα προβλήματα τώρα αφορούν το νέο καπάκι αντλίας νερού κατασκευασμένο από πλαστικό, που μπορεί να προκαλέσει απώλεια ψυκτικού μέσω ρωγμών. Με αγορά ενός after market μεταλλικού καπακιού, θα λυθεί εύκολα αυτό το πρόβλημα. Το δοχείο συλλογής για τις αναθυμιάσεις λαδιού, είναι δεδομένα πολύ μικρό για το GTI. Τα οχήματα που πιέζουν έντονα τον κινητήρα τους, αντιμετωπίζουν προβλήματα με την ανάφλεξη λαδιού, η οποία στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα λόγω εισαγωγής λαδιού στον κινητήρα. Με καθημερινή χρήση δεν χρειάζεται να φοβάσαι αυτή την παρενέργεια. Και αυτή είναι η πραγματική δύναμη του GTI.

Συμπέρασμα: Πολλές από τις αδυναμίες του προκατόχου έχουν επιτέλους εξαλειφθεί. Ωστόσο, ο περίπλοκα κατασκευασμένος στροβιλοκινητήρας πρέπει ακόμα να αποδείξει την αντοχή του.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις