Αποβάλλοντας το άγχος που πλημμυρίζει του κόλπους του diesel, οι κινητήρες βενζίνης είναι σε θέση να μιλάνε για πολλά, πάρα πολλά χρόνια μπροστά. Από την άλλη τα όρια ρύπων έχουν συμπαρασύρει και αυτή την κατηγορία καθώς οι προδιαγραφές και τα όρια στενεύουν ερμητικά, βάζοντας τις εταιρίες σε ένα συνεχές στοίχημα μείωσης των εκπομπών ρύπων. Εκτός από το πιο μακρινό οικολογικό αποτύπωμα, το οικονομικό διαφαίνεται άμεσα στο πορτοφόλι των αγοραστών λόγω τελών κυκλοφορίας.
Αρχικά να αναφέρουμε πως όσα αυτοκίνητα ταξινομούνται από το 2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με τους εκπεμπόμενους από αυτά ρύπους. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται και στους βενζινοκινητήρες ειδικά φίλτρα GPF με στόχο την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.
Έτσι λοιπόν τα όρια και το ανάλογο κόστος διαμορφώνεται ως εξής:
Στην κατηγορία των 101 έως και 120 ίππων συναντάμε 9 από τα 10 μοντέλα του TOP 10. Έτσι λοιπόν όλοι οι κάτοχοι αυτών των μοντέλων θα κοστολογηθούν με 0.80 ευρώ ανά γραμμάριο C02. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το Fiat 500X το οποίο μεταφέρεται στην αμέσως επόμενη κατηγορία με κοστολόγηση το 1 ευρώ ανά γραμμάριο C02 καθώς η συγκεκριμένη έκδοση αγγίζει τα 133 γρ.C02/χλμ.
Γραμμάρια C02/χλμ. | Τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο C02 |
---|---|
Ευρώ | |
0 - 100 | 0 |
101-120 | 0.80 |
121-140 | 1.00 |
141-160 | 1.50 |
161-180 | 2.00 |
181-200 | 2.25 |
201-250 | 2.50 |
Ανω των 251 | 3.00 |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr