Θαμπώνουν εσωτερικά τα bi-xenon φώτα σε VW Golf MK7 8ετίας
Η VW αναγνωρίζει το πρόβλημα. Εξατμίζονται υλικά και θολώνει εσωτερικά το φανάρι.
Σε Γερμανίδα δεν κάλυψε όλο το ποσό, ζήτησε να πληρώσει τα μισά (1.650 ευρώ).
Ένας άλλος Γερμανός βρήκε πατέντα και τα καθάρισε μόνος του.
Συμβαίνει εδώ και 4 χρόνια σε Golf, Arteon, Sharan και Scirocco 2012-2016
Οι ιδιοκτήτες VW Golf MK7, Arteon, Sharan και Scirocco MK3 έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα στα εργοστασιακά φανάρια bi-xenon, μια επιλογή εξοπλισμού που είναι ιδιαίτερα ακριβή, αλλά σημαντική για την ασφάλεια και την οδήγηση τη νύχτα.
Το πρόβλημα είναι ότι τα κρύσταλλα των φαναριών αλλά και οι φακοί των προβολέων bi-xenon θαμπώνουν από την εσωτερική πλευρά τους. Το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί ήδη από το 2020 και αφορά σε μοντέλα παραγωγής μεταξύ 2012 και 2016, και κυρίως στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις του Golf, όπως η Highline αλλά και η GTI. Μπορεί τα συγκεκριμένα μοντέλα πλέον να είναι μεταξύ 8 και 12 ετών, αλλά όταν εμφανίστηκε το φαινόμενο, αυτά ήταν αρκετά νεότερα, 4-8 ετών.
Η VW αναγνωρίζει το πρόβλημα. Εξατμίζονται υλικά και θολώνει εσωτερικά το φανάρι
Η εταιρεία αναγνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργείται, και το αναφέρει στις εσωτερικές Τεχνικές Πληροφορίες Προϊόντος (Technical Product Information –TPI), κάτι που δείχνει πως δεν πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση. Το TPI περιγράφει το εν λόγω πρόβλημα ως «επικάλυψη/μόλυνση στο διάφανο/γυάλινο κάλυμμα». Η αιτία που αναφέρεται στο έγγραφο της VW είναι εκπομπές αερίων που προκαλούνται από την εξάτμιση των υλικών.
Πιο συγκεκριμένα, το γερμανικό TPI αναγράφει (σε ελεύθερη μετάφραση) «η εξάτμιση που σχετίζεται με το υλικό μπορεί να οδηγήσει σε οπτικά ελαττώματα στο εσωτερικό του διαφανούς γυάλινου καλύμματος του προβολέα xenon», και στη συνέχεια γράφει πως «αν το διαφανές γυάλινο κάλυμμα του προβολέα είναι λεκιασμένο στο εσωτερικό ή θολωμένο με ανομοιόμορφες επικαθίσεις, ο αντίστοιχος προβολέας πρέπει να αντικατασταθεί».
Σε Γερμανίδα δεν κάλυψε όλο το ποσό, ζήτησε να πληρώσει τα μισά (1.650 ευρώ)
Παρόλα αυτά, ήδη από το 2020 όπως αναφέρουν οι Γερμανοί συνάδελφοι της AutoBild, αν το αυτοκίνητο ήταν πολύ παλιό ή αν δεν υπήρχε πλήρες βιβλίο service με τη σφραγίδα εξουσιοδοτημένου συνεργείου, οι ιδιοκτήτες –στη Γερμανία τουλάχιστον- θα πρέπει να πληρώσουν μόνοι τους για την αντικατάσταση των ακριβών φαναριών.
Σύμφωνα με τη VW, τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται είναι παραγωγής μεταξύ Ιουνίου 2012 και Μαΐου 2016. Εκπρόσωπος της VW είχε δηλώσει στην AutoBild το 2020 πως «το πρόβλημα είναι καθαρά αισθητικό», κάτι που έρχεται σε διαφωνία με το επίσημο TPI που αναφέρει πως οι προβολείς πρέπει να αντικαθιστούν αν έχουν δημιουργηθεί επικαθίσεις ή κηλίδες στο διαφανές γυαλί.
Σύμφωνα με την AutoBild, η Asta Knoth, μια ιδιοκτήτρια VW Golf 7, απευθύνθηκε το 2020 στην αντιπροσωπεία για επισκευή, την οποία το συνεργείο αρνήθηκε. Η επόμενη «πόρτα» που χτύπησε η κα. Knoth ήταν στο τμήμα εγγυήσεων της γερμανικής εταιρείας, με τη VW να προσφέρεται να βρεθούν στη μέση και να καλύψει το μισό κόστος 2 νέων προβολέων, με ολόκληρο το ποσό να είναι 3.300 ευρώ. Η κάτοχος του αυτοκινήτου έπρεπε να βάλει από την τσέπη της 1.650 ευρώ.
Ένας άλλος Γερμανός βρήκε πατέντα και τα καθάρισε μόνος του
Ένας άλλος πολυμήχανος Γερμανός, ο κ. Peter Wallisch, αποφάσισε να καθαρίσει μόνος του τους θολωμένους προτζέκτορες xenon στο VW Golf MK7 GTI του, κατασκευάζοντας ο ίδιος ένα κιτ επισκευής.
Μάλιστα, δεν χρειάστηκε καν να αφαιρέσει τα φανάρια από το αυτοκίνητο. Πήρε μια μπατονέτα και στερέωσε σε αυτή με ταινία ένα πανί καθαρισμού γυαλιών. Στη συνέχεια, έφτιαξε μια εύκαμπτη προέκταση της μπατονέτας με σύρμα.
Αφαιρώντας ένα από τα καλύμματα για τις λάμπες, τοποθέτησε τη μπατονέτα στο εσωτερικό του φαναριού, και αφού πρώτα είχε ψεκάσει λίγες σταγόνες καθαριστικό κρυστάλλων στο πανί, κατάφερε να καθαρίσει με προσοχή τις επικαθίσεις από το φακό. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να αφαιρεθεί περαιτέρω βρωμιά από το εσωτερικό μέρος του κρυστάλλου. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, «είναι δύσκολο, αλλά γίνεται με επιτυχία μέσα σε 10 λεπτά».
Σε αυτό το σημείο θα υπενθυμίσουμε πως οι προβολείς τεχνολογίας xenon έχουν υψηλή τάση, κάτι που σημαίνει πως για να αποφύγουμε πιθανή ηλεκτροπληξία θα πρέπει να έχουμε αποσυνδέσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου πριν κάνουμε οποιαδήποτε εργασία στα φανάρια.
Σχολιάστε |