Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Με πόσα χλμ./ώρα ταξιδεύω οικονομικά;

Με πόσα χλμ./ώρα ταξιδεύω οικονομικά;

Διαβάστηκε από 25929 αναγνώστες - 3/8/2022

Υπάρχει τρόπος να συνδυάσουμε την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, με ένα ταξίδι; Σε ένα ταξίδι 500 χιλιομέτρων πως μπορούμε να έχουμε την χαμηλότερη κατανάλωση, σε μια εποχή που οι τιμές της βενζίνης έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο;

Ποια είναι η ιδανική ταχύτητα για να κάνω ένα οικονομικό ταξίδι;

Oι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν κάνει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια και στην μείωση των ρύπων που εκπέμπουν, και ταυτόχρονα στην κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή της βενζίνης όμως, έχει δυσκολέψει πάρα πολύ τους «όρους του παιχνιδιού» και το να καταφέρεις να οδηγείς οικονομικά το αυτοκίνητο σου (ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού), πρέπει να οδηγείς με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ο κινητήρας σου, αλλά ταυτόχρονα να κάνεις και ένα ευχάριστο και ασφαλές οδηγικά ταξίδι. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε πως, οι εργοστασιακές μετρήσεις που ανακοινώνει η κάθε βιομηχανία έχουν συνήθως μια απόκλιση της τάξης του 20%, αφού οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.α.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές σε ιδανικές συνθήκες. 

Γι αυτό και εμείς μετρήσαμε σε πραγματικές συνθήκες ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ώστε να ανακαλύψουμε ποια είναι η ιδανική ταχύτητα για να ταξιδεύει κανείς σε μια απόσταση 500 χιλιομέτρων. Αξίζει τελικά να πηγαίνεις αργά για να γλυτώσεις λεφτά; Πόσα παραπάνω χρήματα θα πληρώσεις για ένα ταξίδι, αν πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι; Πόσα χρήματα ξοδεύεις αν κάνεις το ταξίδι με μια μέση ωριαία ταχύτητητα 90 χιλιομέτρων ανά ώρα, πόσα με 110 και πόσα με παραπάνω;  

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Επιλέξτε την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση

Ο οδηγός ενός αυτοκινήτου λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιους βασικούς κανόνες στην οδήγηση του, για να καταφέρει να λιγοστέψει αρκετά την κατανάλωση του βενζινοκινητήρα του. Βασικό χαρακτηριστικό της οδηγήσης του θα πρέπει να είναι η σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα. Η σχετικά γρήγορη αλλαγή ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων και η σωστή επιλογή σχέσης, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική οδήγηση. Για αυτό λοιπόν, πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση όταν οδηγούμε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Αντίστοιχα, στην περίπτωση που οδηγούμε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, θα πρέπει να επιλέξουμε το ECO mode λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση στο σασμάν. 

Μεγάλος εχθρός της οικονομικής οδήγησης οι υψηλές ταχύτητες

Είναι απολύτως κατανοητό πως ειδικά σε συνθήκες οδήγησης ταξιδιού, δεν είναι καθόλου εύκολο να οδηγείς με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Ξέχωρα από το πόσο κουραστικό μπορεί να είναι, ίσως είναι και αρκετά επικίνδυνο, αφού σε ένα αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να κινηθείς με ταχύτητες «ροής». Πολλές φορές λοιπόν σε συνθήκες ταξιδιού, αυξάνουμε τον ρυθμό που θα κινηθούμε με το αυτοκίνητο μας, ώστε να φτάσουμε λίγο γρηγορότερα στον προορισμό μας. Αυτό το «λίγο γρηγορότερα» όμως, έχει και οικονομικό αντίκτυπο αφού ο μεγαλύτερος εχθρός της οικονομικής οδήγησης, είναι οι υψηλές ταχύτητες.  

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε