Με πόσα χλμ./ώρα ταξιδεύω οικονομικά;
Υπάρχει τρόπος να συνδυάσουμε την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, με ένα ταξίδι; Σε ένα ταξίδι 500 χιλιομέτρων πως μπορούμε να έχουμε την χαμηλότερη κατανάλωση, σε μια εποχή που οι τιμές της βενζίνης έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο;
Ποια είναι η ιδανική ταχύτητα για να κάνω ένα οικονομικό ταξίδι;
Oι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν κάνει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια και στην μείωση των ρύπων που εκπέμπουν, και ταυτόχρονα στην κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή της βενζίνης όμως, έχει δυσκολέψει πάρα πολύ τους «όρους του παιχνιδιού» και το να καταφέρεις να οδηγείς οικονομικά το αυτοκίνητο σου (ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού), πρέπει να οδηγείς με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ο κινητήρας σου, αλλά ταυτόχρονα να κάνεις και ένα ευχάριστο και ασφαλές οδηγικά ταξίδι. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε πως, οι εργοστασιακές μετρήσεις που ανακοινώνει η κάθε βιομηχανία έχουν συνήθως μια απόκλιση της τάξης του 20%, αφού οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.α.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές σε ιδανικές συνθήκες.
Γι αυτό και εμείς μετρήσαμε σε πραγματικές συνθήκες ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ώστε να ανακαλύψουμε ποια είναι η ιδανική ταχύτητα για να ταξιδεύει κανείς σε μια απόσταση 500 χιλιομέτρων. Αξίζει τελικά να πηγαίνεις αργά για να γλυτώσεις λεφτά; Πόσα παραπάνω χρήματα θα πληρώσεις για ένα ταξίδι, αν πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι; Πόσα χρήματα ξοδεύεις αν κάνεις το ταξίδι με μια μέση ωριαία ταχύτητητα 90 χιλιομέτρων ανά ώρα, πόσα με 110 και πόσα με παραπάνω;
Επιλέξτε την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση
Ο οδηγός ενός αυτοκινήτου λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιους βασικούς κανόνες στην οδήγηση του, για να καταφέρει να λιγοστέψει αρκετά την κατανάλωση του βενζινοκινητήρα του. Βασικό χαρακτηριστικό της οδηγήσης του θα πρέπει να είναι η σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα. Η σχετικά γρήγορη αλλαγή ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων και η σωστή επιλογή σχέσης, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική οδήγηση. Για αυτό λοιπόν, πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση όταν οδηγούμε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Αντίστοιχα, στην περίπτωση που οδηγούμε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, θα πρέπει να επιλέξουμε το ECO mode λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση στο σασμάν.
Μεγάλος εχθρός της οικονομικής οδήγησης οι υψηλές ταχύτητες
Είναι απολύτως κατανοητό πως ειδικά σε συνθήκες οδήγησης ταξιδιού, δεν είναι καθόλου εύκολο να οδηγείς με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Ξέχωρα από το πόσο κουραστικό μπορεί να είναι, ίσως είναι και αρκετά επικίνδυνο, αφού σε ένα αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να κινηθείς με ταχύτητες «ροής». Πολλές φορές λοιπόν σε συνθήκες ταξιδιού, αυξάνουμε τον ρυθμό που θα κινηθούμε με το αυτοκίνητο μας, ώστε να φτάσουμε λίγο γρηγορότερα στον προορισμό μας. Αυτό το «λίγο γρηγορότερα» όμως, έχει και οικονομικό αντίκτυπο αφού ο μεγαλύτερος εχθρός της οικονομικής οδήγησης, είναι οι υψηλές ταχύτητες.
Πόσο χρόνο κερδίζεις με λίγα χιλιόμετρα ταχύτητας παραπάνω;
Δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν πως τα 20 χλμ./ώρα παραπάνω στο κοντέρ, δεν θα σε φτάσουν πολύ γρηγορότερα στον προορισμό σου. Αυτό δεν ισχύει! Η αύξηση της μέσης ωριαίας ταχύτητας σου, θα σε βοηθήσει να φτάσεις ταχύτερα αλλά θα έχεις ξοδέψει περρισότερα χρήματα σε καύσιμα.
Εμείς μετρήσαμε σε μια διαδρομή 500 χιλιομέτρων, τον χρόνο που γλυτώνεις με 4 διαφορετικές ταχύτητες. Με μέση ωριαία ταχύτητα τα 90 χλμ./ώρα χρειαστήκαμε συνολικά 5.5 ώρες οδήγησης. Την ίδια ακριβώς διαδρομή την μετρήσαμε με μέση ταχύτητα τα 110 χλμ./ώρα, και χρειαστήκαμε 4.5 ώρες με συνολικό χρονικό κέρδος την 1 ώρα. Θελήσαμε να δοκιμάσουμε την ίδια διαδρομή των 500 χιλιομέτρων να την διανύσουμε με μέση ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα και το αποτέλεσμα ήταν να κερδίσουμε 1 ώρα και 45 λεπτά. Σε συνθήκες ταξιδιού πολλοί είναι αυτοί που ξεπερνούν (έστω και λίγο) τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας. Στην περίπτωση λοιπόν πως κάποιος κινηθεί στην ίδια διαδρομή 500 χιλιομέτρων, με μέση ωριαία ταχύτητα τα 150 χλμ./ώρα, θα φτάσει στον προορισμό του 2 ώρες και 15 λεπτά ταχύτερα. Πόσο πιο αυξημένο είναι το κόστος όμως σε κάθε περίπτωση;
Σχολιάστε |