Μπορεί να βγάλει βλάβη το αυτοκίνητο εξαιτίας του κορωνοϊού?
Διαβάστηκε από 11610 αναγνώστες - 20/4/2021
Πώς βλάπτει ο κορωνοϊός το αυτοκίνητό σας και πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα. Λόγω των περιορισμών εξαιτίας του κορωνοϊού, πολλά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται μόνο για σύντομες διαδρομές, κάτι που μπορεί να του προκαλέσει ζημιές. Πώς μπορείτε να τις αποτρέψετε;
Lockdown, απαγορεύσεις κυκλοφορίας, εργασία από το σπίτι… Με δεδομένο ότι ο κορονοϊός δρα ακόμη σχεδόν ανεξέλεγκτος, πολλοί αφήνουν το σπίτι τους σε ένα νόμιμο πλαίσιο μόνο για να κάνουν αγορές. Έτσι, αυτές οι απαγορεύσεις βάζουν το αυτοκίνητο σε ένα είδος υποχρεωτικού διαλείμματος. Σε αυτό μπορούν να προκύψουν κάποιες δαπανηρές συνέπειες. Επειδή, αν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα ή χρησιμοποιείται σποραδικά μόνο για σύντομες διαδρομές, μπορούν να προκληθούν ζημιές, τις οποίες μπορείτε να τις αποτρέψετε με τους παρακάτω τρόπους!
Η μπαταρία του αυτοκινήτου βλάπτεται από τις σύντομες διαδρομές
Μια γρήγορη επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ και, μετέπειτα, επιστροφή στο σπίτι - οι σύντομες διαδρομές έχουν περάσει πια στην… ημερήσια διάταξη για πάρα πολύ κόσμο. Ωστόσο, οι περισσότεροι από αυτούς ξεχνούν κάτι: Αν κινούνται συχνά με τον παραπάνω τρόπο, καταστρέφεται ουσιαστικά η μπαταρία του αυτοκινήτου. Γιατί, για την εκκίνηση του κινητήρα οι απαιτήσεις από αυτήν είναι πολλές, ενώ η μικρή απόσταση προς και από το σούπερ μάρκετ δεν είναι αρκετή για να την επαναφορτίσει πλήρως. Για να μην αναφερθούμε στους καταναλωτές ρεύματος (π.χ. ραδιόφωνο αυτοκινήτου, σύστημα κλιματισμού), που αντλούν περαιτέρω ηλεκτρική ενέργεια…
Προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία δεν έχει υποστεί βλάβη ή βλάβες και πως έχει εξαντληθεί πλήρως, οφείλετε να τη φροντίζετε σωστά, με ένα φορτιστή μπαταρίας αυτοκινήτου. Αυτός επιτρέπει την τακτική επαναφόρτιση της μπαταρίας μετά από πολλές σύντομες διαδρομές. Παρεμπιπτόντως: Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο δε χρησιμοποιείται καθόλου, η μπαταρία απλώς θα αποφορτιστεί με την πάροδο του χρόνου. Αν το όχημα είναι σταθμευμένο για ακόμα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ο φορτιστής, εφόσον διαθέτει λειτουργία συντήρησης, μπορεί επίσης να είναι μόνιμα συνδεδεμένος και να διασφαλίζει ότι η μπαταρία παραμένει φρέσκια.
Ο κλιματισμός αρχίζει να μυρίζει
Αν ο κλιματισμός χρησιμοποιείται για πολύ λίγο ή καθόλου, θα αρχίσει με την πάροδο του χρόνου να μυρίζει. Αυτό συμβαίνει επειδή η μούχλα και τα βακτήρια έχουν εξαπλωθεί στον εξατμιστήρα. Αν, μάλιστα, το αυτοκίνητο δε χρησιμοποιείται καθόλου, τα μικρόβια διευκολύνονται κατά πολύ. Μόνο ένα πράγμα θα βοηθήσει: Η απολύμανση, η οποία είναι πολύ εύκολο να γίνει ακόμα και με ειδικά μέσα, εφόσον πρόκειται για την απολύμανση συστημάτων κλιματισμού. Η δυσάρεστη μυρωδιά μπορεί να αποτραπεί πολύ δύσκολα, εκτός κι αν καταφύγετε στη μόνη διαθέσιμη για εσάς επιλογή: Να απενεργοποιείτε τον κλιματισμό λίγα λεπτά πριν από το τέλος της διαδρομής. Στη συνέχεια, οποιοδήποτε νερό συμπύκνωσης μπορεί να εξατμιστεί, με αποτέλεσμα τα βακτήρια και η μούχλα να έχουν λίγο πιο δύσκολο έργο.
Η συντήρηση παραμελείται
Αν το αυτοκίνητο δε χρησιμοποιείται καθόλου, πολλοί οδηγοί ξεχνούν και τη συντήρησή του. Τα service των οχημάτων και οι αλλαγές των λαδιών τους είναι ιδιαίτερα σημαντικές ενέργειες για τη συντήρησή τους. Τα ραντεβού δεν πρέπει να αναβάλλονται άσκοπα, γιατί προς το παρόν η επίσκεψη σε ένα συνεργείο επιτρέπεται (στη Γερμανία) υπό την προϋπόθεση της συμμόρφωσης, δηλαδή της τήρησης των σχετικών κανόνων (αποστάσεις, τήρηση υγιεινής, μάσκα). Επιπλέον, αν καθυστερήσετε να κάνετε ένα service, διακινδυνεύετε στην περίπτωση ενός νεώτερου αυτοκινήτου να απολέσετε τις αξιώσεις σας από την εγγύηση. Επίσης, δεν πρέπει να καθυστερήσετε την αλλαγή λαδιού, γιατί η φθορά του κινητήρα αυξάνεται ιδιαίτερα κατά τη λειτουργία του σε μικρές αποστάσεις, οπότε το λάδι θα πρέπει να αλλάζεται κάθε 12 με 18 μήνες, ακόμα κι αν δεν έχει επιτευχθεί η προβλεπόμενη χιλιομετρική απόσταση, αφού με την πάροδο του χρόνου, η λιπαντική δράση του λαδιού του κινητήρα μειώνεται, με αποτέλεσμα η φθορά να αυξάνεται ανάλογα.
Η… παράκαμψη του TÜV (του ΚΤΕΟ, δηλαδή) δεν είναι επίσης μια καλή ιδέα, αφού, σε τελική ανάλυση, το αυτοκίνητο ελέγχεται εκεί για την οδική ασφάλειά του. Όποιος υπερβεί το TÜV κατά περισσότερο από δύο μήνες, θα πρέπει να αναμένει πρόστιμο και να καταβάλει στη συγκεκριμένη υπηρεσία ένα επιπλέον ποσό της τάξης του 20%, ώστε να περάσει και από ένα συμπληρωματικό έλεγχο. Τέλος, είναι σημαντικό σε κάθε περίπτωση να απολυμάνετε το εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν και μετά από την επίσκεψη στο συνεργείο.
Βλάβες εν στάση λόγω λανθασμένης στάθμευσης
Εφόσον το αυτοκίνητο όχι μόνο διανύει μικρότερες αποστάσεις, ως αποτέλεσμα των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, αλλά ουσιαστικά ακινητοποιείται σε σχεδόν μόνιμη βάση, ο οδηγός του καλείται να λάβει ορισμένες προφυλάξεις, ώστε να μην προκληθεί ζημιά καθ όλον τον καιρό, που το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο. Αυτές δεν αφορούν μόνο στην μπαταρία του αυτοκινήτου, αλλά επίσης στα φρένα και στα ελαστικά. Επιπλέον, ανάλογα με το σημείο στάθμευσης, το αυτοκίνητο θα πρέπει επίσης να προστατεύεται και εξωτερικά, ενώ πρέπει να ληφθούν ορισμένα μέτρα επιπλέον για την αποφυγή σχηματισμού υγρασίας στο εσωτερικό.