Τα Diesel μείωσαν τους ρύπους. Γιατί τα σκοτώνουμε;
Το 2015 έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αλλά οι ελλείψεις στα συστήματα μέτρησις των ρύπων εκείνης της εποχής, ακόμα πολεμούν τα diesel αυτοκίνητα. Και όσο και αν μειώθηκαν οι ρύποι των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με τις νέες τεχνολογίες, η Παγκόσμια αυτοκίνηση τα «σκοτώνει» χωρίς δισταγμό.
Τα νέας τεχνολογίας diesel είναι ιδιαιτέρως καθαρά αυτοκίνητα
Όλα ξεκίνησαν το 2015 με το απαρχαιωμένο σύστημα μέτρησης NEDC (New European Driving Cycle) που γινόταν στα εργαστήρια, και δεν έβγαζε τα πραγματικά στοιχεία. Το γενικότερο κακό κλίμα της εποχής, ανάγκασε τις βιομηχανίες αυτοκινήτου να παραδεχτούν πως οι κινητήρες diesel είναι δύσκολοι στην διαχείριση τους.
Σε εκείνο ακριβώς το σημείο υιοθετήθηκε μια νέα αναβαθμισμένη διαδικασία (WLTP) που αυστηροποιεί τις μετρήσεις, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο το Co2, στα πλαίσια ενός πιο καθαρού περιβάλλοντος για όλους τους ανθρώπους. Παράλληλα σχεδόν όλες οι βιομηχανίες εξέλιξαν νέα συστήματα, που περιόρισαν τους ρύπους NOx που ήταν και το «αγκάθι» των diesel αυτοκινήτων.
Και ενώ τα νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ πιο καθαρά, ο πόλεμος εναντίον τους, δεν κόπασε...
Τα παλαιάς τεχνολογίας diesel αποτελούν πρόβλημα
Οι «δύσκολοι» κινητήρες πετρελαίου παλαιάς τεχνολογίας είναι αποδεδειγμένα αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα. Εδώ πρέπει να παραδεχτούμε πως στην χώρα μας υπάρχουν πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα και κυκλοφορούν ελεύθερα. Οι εκπομπές NOx αυτών των κινητήρων είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία.
Οι βιομηχανίες όμως, για να καταφέρουν να πετύχουν τις αυστηρές Euro6 προδιαγραφές, εφάρμοσαν σύγχρονες τεχνολογίες, όπως ο στρατηγικός έλεγχος εκπομπών (ECS – Emission Control Strategies) για την αποφυγή δημιουργίας NOX εντός του χώρου καύσης, η επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR – Εxhaust Gas Recirculation), οι παγίδες ΝOx (LNT – Lean NOXTraps) και η επιλεκτική καταλυτική μείωση, με έκχυση χημικού πρόσθετου στα καυσαέρια.
Οι νέες τεχνολογίες SCR και AdBlue έκαναν «καθαρά» τα νέα diesel
Το SCR είναι ουσιαστικά ένα φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων ενώ το AdBlue είναι ένα ειδικό χημικό υγρό που «σκοτώνει» τα καυσαέρια. Αυτό το υγρό αντιδρά με τους ρύπους NOx, μειώνοντάς τους στα συστατικά μέρη τους, του αζώτου, του νερού και του διοξειδίου του άνθρακα. Έτσι λοιπόν, οι ρύποι είναι αποτελεσματικά αβλαβείς, όταν βγαίνουν από την εξάτμιση σε αυτήν τη μορφή.
Πέφτουν παγκοσμίως οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων
Τα στοιχεία του Association of European Automobile Manufacturers, είναι αμείλικτα. Μέχρι και τα hybrid αυτοκίνητα ξεπέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία, τις πωλήσεις των μοντέλων diesel. Συγκεκριμένα, ο ACEA ανακοίνωσε πως πουλήθηκαν 1.901.239 αυτοκίνητα hybrid στην Ευρώπη το 2021, έναντι 1.901.191 diesel. Ναι, μπορεί η διαφορά να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, αλλά αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις του 2020, θα καταλάβει πως οι εποχές αλλάζουν! Το 2020 είχαν ταξινομηθεί 2.77 εκατομμύρια diesel αυτοκίνητα ενώ μέσα σε ένα μόλις χρόνο, έπεσαν στα 1.901.191.
...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |