Σε απόγνωση είναι πάνω από 50.000 υποψήφιοι για δίπλωμα οδήγησης και 2.500 σχολές οδηγών στη χώρα μας. Στη Γερμανία, οι σχολές οδήγησης μπορούν πλέον να εξυπηρετήσουν και πάλι τους εκπαιδευόμενους οδηγούς, με συγκεκριμένα μέτρα.
Η απόκτηση μιας άδειας οδήγησης κατά την περίοδο του κορονοϊού ήταν και παραμένει ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο εδώ και μήνες. Στην Ελλάδα, πάνω από 50.000 υποψήφιοι οδηγοί, είναι σε αναμονή, καθώς το παρατεταμένο lockdown κρατά κλειστή την πλειονότητα των σχολών οδηγών, αφού έχουν ανασταλεί τα μαθήματα και οι εξετάσεις οδήγησης.
Στην Γερμανία υπήρξε κάποια ανακούφιση για τους μαθητευόμενους οδηγούς, με τη νέα στρατηγική ανοίγματος από τις 8 Μαρτίου 2021 και μετά. Ωστόσο, η λειτουργία των σχολών οδήγησης συνδέεται με απαιτήσεις και ένα αντίστοιχο concept υγιεινής. Έτσι, κατά το μάθημα της οδήγησης στο αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς μια μάσκα FFP2 ή μία ιατρική και απαγορεύονται περισσότεροι από δύο επιβάτες ανά όχημα, εκτός αν πρόκειται για κάποια εξαίρεση, όπως π.χ. τη διαδικασία της εξέτασης. Οι απαιτήσεις χρήσης της μάσκας και τήρησης της προβλεπόμενης απόστασης ισχύουν επίσης σχεδόν παντού, όπου επιτρέπονται και επί τόπου μαθήματα θεωρίας. Αυτό, όμως, συνήθως δε συμβαίνει και, αντί αυτού, η εκπαίδευση παρέχεται διαδικτυακά μέσω τηλεδιάσκεψης. Και τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό είναι το εξής: πρέπει να υποβάλλεται ένα αρνητικό rapid test κορονοϊού της ίδιας ημέρας από τον εκπαιδευόμενο οδηγό. Επίσης, πολλές σχολές οδήγησης ελέγχουν και το προσωπικό τους μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα.
Οι ειδικοί ελπίζουν, ωστόσο, ότι η κατά μέτωπο διδασκαλία της θεωρίας θα είναι σύντομα και πάλι εφικτή, παρά το εν μέρει πολύ καλό εκπαιδευτικό υλικό ηλεκτρονικής μάθησης για τις εξετάσεις απόκτησης άδειας οδήγησης. Ωστόσο, το software δε βοηθά με το πιο σημαντικό θέμα: «Τη στάση απέναντι στον Κ.Ο.Κ., στους συνανθρώπους κτλ., κάτι που μπορεί να μεταδοθεί στους μαθητές μόνο από εκπαιδευτές οδήγησης στο μάθημα», λέει ο Peter Glowalla από την ένωση εκπαιδευτών οδήγησης Βερολίνου. Ο γερμανικός ομοσπονδιακός σύλλογος ενώσεων εκπαιδευτών οδήγησης (BVF) συνέστησε επίσης έντονα τον περιορισμό των διαδικτυακών μαθημάτων από την αρχή της πανδημίας κιόλας: «Η αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων μπορεί να γίνει μόνο με μαθήματα πρόσωπο με πρόσωπο, και όχι στον υπολογιστή», είχε δηλώσει ο πρόεδρος της BVF, Dieter Quentin.
Θολό τοπίο
Στη χώρα μας τα πράγματα, ακόμα απέχουν από την λογική. Η αναστολή της διενέργειας εξετάσεων για μοτοσικλέτες, εξοργίζει τους υποψηφίους και τους εκπαιδευτές δεδομένου ότι, δεν μπορεί να υπάρχει μετάδοση του ιού, αφού ο αναβάτης βρίσκεται μόνος του και οι εκπαιδευτές και οι εξεταστές σε απόσταση. Και όλα αυτά, ενώ έχουν επιτραπεί εξετάσεις μόνο για τις επαγγελματικές άδειες φορτηγών και λεωφορείων. Σαφέστατα δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτή την τακτική, αφού η καμπίνα ενός φορτηγού έχει πλάτος ένα τετραγωνικό μέτρο και μέσα σε αυτό είναι τρεις άνθρωποι, δηλαδή ο εκπαιδευόμενος, ο δάσκαλος και ο εξεταστής. Στην περίπτωση των Ι.Χ. (πάλι σε ένα τετραγωνικό) συμμετέχουν τρία άτομα, και μάλιστα ο ένας κάθεται στο πίσω κάθισμα, αλλά οι εξετάσεις και τα μαθήματα έχουν απαγορευτεί. Ο κλάδος είναι σε απόγνωση και οι υποψήφιοι εξίσου, και πλέον είναι μονόδρομος να ακολουθήσουμε τα πρότυπα των Ευρωπαϊκών χωρών, που με συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν ήδη δώσει πνοή στην αγορά, πάντα με ασφάλεια.