
Αυτοκίνητα για Vegans: μπορεί το συνθετικό δέρμα να αναδείξει το εσωτερικό στα Premium μοντέλα;
Περισσότερα από 30% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη με γνήσιο ή συνθετικό δέρμα
6 εκ. οχήματα αντίστοιχα στην Αμερική, «στάνταρ» στα μεγάλα Mercedes, BMW και Audi
20% της παραγωγής προϊόντων δέρματος ζωικής προέλευσης στην Αυτοκινητοβιομηχανία
Όμως οργανισμοί όπως η PETA, ευαισθητοποίησαν τους κατασκευαστές σε δεσμεύσεις
Περισσότερα από 30% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη με γνήσιο ή συνθετικό δέρμα
Το δερμάτινο σαλόνι ήταν πάντα η ανώτερη έκφραση πολυτέλειας στον εξοπλισμό ενός καινούργιο αυτοκινήτου. Η επένδυση από δέρμα στο εσωτερικό ενός μοντέλου προσδίδει κύρος αλλά και πρακτικότητα, καθώς είναι ευκολότερο στη συντήρηση του, στον καθαρισμό του, αλλά και περισσότερο ανθεκτικό στη φθορά. Ακόμα και στης ημέρες μας, περισσότερα από το 30% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη πωλούνται με στάνταρ εξοπλισμό το γνήσιο ή το συνθετικό δέρμα για τα καθίσματα και το εσωτερικό τους.
6 εκ. οχήματα αντίστοιχα στην Αμερική, «στάνταρ» στα μεγάλα Mercedes, BMW και Audi
Αντίστοιχα, στην Αμερικάνικη αγορά, 6 εκατομμύρια οχήματα υπολογίζεται ότι πωλούνται το χρόνο με standard το πολυτελές αυτό χαρακτηριστικό. Οι δερμάτινες ταπετσαρίες είναι ακόμα πιο συνηθισμένες σε premium μοντέλα. Κατασκευαστές όπως οι Mercedes, ΒΜW και Audi, τα ενσωματώνουν στα περισσότερα από τα μοντέλα τους, ειδικά σε αυτά των μεγαλύτερων κατηγοριών.
20% της παραγωγής προϊόντων δέρματος ζωικής προέλευσης στην Αυτοκινητοβιομηχανία
Aν και υπολογίζεται ότι το 20% της παραγωγής προϊόντων δέρματος ζωικής προέλευσης καταλήγει στην Αυτοκινητοβιομηχανία, είναι γεγονός ότι η τάση των τελευταίων ετών αρχίζει να διαφοροποιείται. Έτσι, όλο και περισσότεροι είναι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που αναπτύσσουν εναλλακτικές λύσεις για τη χρήση αυτών των υλικών. Εταιρείες όπως η Volvo και η Porsche, χρησιμοποιούν πλέον σε πολλές περιπτώσεις ανακυκλώσιμα υλικά, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό δέρμα. Στη νέα Taycan, η Porsche χρησιμοποιεί το υλικό «Race Text», που προέρχεται από μικρο ίνες και ανακυκλωμένα πολυεστερικά στοιχεία, ακόμα και από…χρησιμοποιημένα δίχτυα ψαρέματος. Στη Volvo αντίστοιχα, χρησιμοποιούν φελλούς από μπουκάλια κρασιού, ενώ στη Land Rover στο καινούργιο Range Rover Evoque, χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια νερού.
Όμως οργανισμοί όπως η PETA, ευαισθητοποίησαν τους κατασκευαστές σε δεσμεύσεις
Μπορεί η Αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της να μην αποστασιοποιηθεί πλήρως από τη χρήση προϊόντων ζωικής προέλευσης, ωστόσο οι φιλοζωικές οργανώσεις όπως η Peta, έχουν καταφέρει να ευαισθητοποιήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και να τους οδηγήσουν σε μια πιο μετριοπαθή αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος. Έτσι Volkswagen και BMW δεσμεύτηκαν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα «Leather Working Group», το οποίο υποστηρίζει την αειφόρο χρήση προϊόντων δέρματος ζωικής προέλευσης. Η οργάνωση PETA, υποστηρίζει ότι έχει κατορθώσει να «στρατολογήσει» περισσότερους από 100 κατασκευαστές οχημάτων που δεσμεύονται να έχουν στην γκάμα τους «Vegan» εσωτερικά αυτοκινήτων.