Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πως μπορείς να διαγνώσεις τις βλάβες μόνος σου;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πως μπορείς να διαγνώσεις τις βλάβες μόνος σου;

Διαβάστηκε από 6314 αναγνώστες - 30/6/2022

Με τα διαγνωστικά να έχουν κατακλείσει την αγορά σε όλο το φάσμα τιμών πλέον είναι εύκολο να δείτε τι σημαίνει το κίτρινο λαμπάκι στο ταμπλό των οργάνων σας. Ελάτε να δούμε πώς μπορείτε να «διαβάσετε» μόνοι σας τις βλάβες και να πάτε προετοιμασμένοι στο συνεργείο σας.

Με την τεχνολογία στα αυτοκίνητα να αυξάνετε με γεωμετρική πρόοδο, μια βλάβη που θα εμφανιστεί με κίτρινο λαμπάκι στα όργανα του αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει σε ένα Γολγοθά για την ανεύρεση του ακριβές προβλήματος και να προκαλέσει απώλεια αρκετών ευρώ από τη τσέπη μας μέχρι να βρούμε το αίτιο. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν τα διαγνωστικά OBD που είναι αρτικόλεξο του On-Board Diagnosis.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Τι ταιριάζει στο αυτοκίνητο μου?
Αν είστε κάτοχος αυτοκίνητου μεταγενέστερο του 2001 για βενζίνη ή του 2004 για ντίζελ είστε από τους τυχερούς. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα OBD-2 όπου το βύσμα για την σύνδεση εγκεφάλου με το διαγνωστικό είναι ίδιο για όλα τα αυτοκίνητα και η δυνατότητα διαβάσματος είναι εύκολη υπόθεση αφού συνηθώς αναφέρετε ακριβώς και λεπτομερείς που είναι το σφάλμα. Αν το αυτοκίνητο σας είναι προγενέστερο μοντέλο θα χρειαστεί να ψάξετε να βρείτε πιο είναι το κατάλληλο βύσμα που χρειάζεστε και είναι συνήθως πιο περίπλοκο να διαβάσετε το σφάλμα μιας και τα λογισμικά ήταν σε πιο πρώιμο στάδιο.
Για την πρώτη περίπτωση αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά διαγνωστικά σε όλο το φάσμα τιμών ξεκινώντας ακόμα και από 5 ευρώ με σύνδεση μέσω καλωδίου ή ασύρματη μέσω bluetooth με δυνατότητα χειρισμού μέσω ειδικών εφαρμογών στο smartphone ή tablet σας.



Σύνδεση με τον εγκέφαλο
Για να μπορέσετε να συνδέσετε την συσκευής διάγνωσης με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου θα πρέπει να βρείτε που είναι η φύσα της ΟBD.  Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας ή στάνταρ σημείο που βρίσκεται αλλά κατά κύριο λόγο συνήθως είναι τοποθετημένη κοντά στο τιμόνι του αυτοκίνητου ή κοντά στο λεβιέ του χειροφρένου, αν τώρα δεν είναι σε κανένα από τα 2 αυτά σημεία μια ματιά στο manual του κατασκευαστή θα σας βοηθήσει αρκετά για τη θέση της.
Μόλις συνδέσετε το βύσμα, γυρνάτε τη μίζα μια σκάλα πριν την εκκίνηση του κινητήρα και ξεκινάει η αναζήτηση του σφάλματος που εμφανίζεται στα όργανα του αυτοκινήτου σας.
 
Διάγνωση και κωδικοί
Οταν το διαγνωστικό βρει τι έχει διαβαστεί λάθος από τον εγκέφαλο και έχει δώσει τη βλάβη θα αρχίσει στην οθόνη να αναφέρει κωδικούς. Οι κωδικοί βλάβης είναι στάνταρ και χωρίζονται σε 4 κατηγορίες. Η πρώτη είναι για τυποποιημένα σφάλματα στον κινητήρα και στον κιβώτιο με τον κωδικό να ξεκινάει με P0, η δεύτερη για τυπικά σφάλματα στο πλαίσιο με τον κωδικό να αρχίζει με C0, η τρίτη για βλάβες στο σώμα του οχήματος με κωδικό Β0 και τέλος για βλάβη στο δίκτυο επικοινωνιών ενημερώνει ο κωδικός που τα πρώτα ψηφία είναι U0.
Σε αρκετές περιπτώσεις τα πιο ακριβά διαγνωστικά θα αναφέρουν λεπτομερείς την περιγραφή του σφάλματος αλλά στα πιο οικονομικά η ένδειξη θα έχει ένα μήνυμα του στυλ «Ρ0300: Βλάβη στο κύλινδρο 1» κάτι που δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε