3 φωτογραφίες »

Διαγνώστε τις βλάβες μόνοι σας

25/6/2021

Με τα διαγνωστικά να έχουν κατακλείσει την αγορά σε όλο το φάσμα τιμών πλέον είναι εύκολο να δείτε τι σημαίνει το κίτρινο λαμπάκι στο ταμπλό των οργάνων σας. Ελάτε να δούμε πώς μπορείτε να «διαβάσετε» μόνοι σας τις βλάβες και να πάτε προετοιμασμένοι στο συνεργείο σας.

Με την τεχνολογία στα αυτοκίνητα να αυξάνετε με γεωμετρική πρόοδο, μια βλάβη που θα εμφανιστεί με κίτρινο λαμπάκι στα όργανα του αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει σε ένα Γολγοθά για την ανεύρεση του ακριβές προβλήματος και να προκαλέσει απώλεια αρκετών ευρώ από τη τσέπη μας μέχρι να βρούμε το αίτιο. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν τα διαγνωστικά OBD που είναι αρτικόλεξο του On-Board Diagnosis.

Kοινοποίησε το »


Τι ταιριάζει στο αυτοκίνητο μου?
Αν είστε κάτοχος αυτοκίνητου μεταγενέστερο του 2001 για βενζίνη ή του 2004 για ντίζελ είστε από τους τυχερούς. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα OBD-2 όπου το βύσμα για την σύνδεση εγκεφάλου με το διαγνωστικό είναι ίδιο για όλα τα αυτοκίνητα και η δυνατότητα διαβάσματος είναι εύκολη υπόθεση αφού συνηθώς αναφέρετε ακριβώς και λεπτομερείς που είναι το σφάλμα. Αν το αυτοκίνητο σας είναι προγενέστερο μοντέλο θα χρειαστεί να ψάξετε να βρείτε πιο είναι το κατάλληλο βύσμα που χρειάζεστε και είναι συνήθως πιο περίπλοκο να διαβάσετε το σφάλμα μιας και τα λογισμικά ήταν σε πιο πρώιμο στάδιο.
Για την πρώτη περίπτωση αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά διαγνωστικά σε όλο το φάσμα τιμών ξεκινώντας ακόμα και από 5 ευρώ με σύνδεση μέσω καλωδίου ή ασύρματη μέσω bluetooth με δυνατότητα χειρισμού μέσω ειδικών εφαρμογών στο smartphone ή tablet σας.



Σύνδεση με τον εγκέφαλο
Για να μπορέσετε να συνδέσετε την συσκευής διάγνωσης με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου θα πρέπει να βρείτε που είναι η φύσα της ΟBD.  Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας ή στάνταρ σημείο που βρίσκεται αλλά κατά κύριο λόγο συνήθως είναι τοποθετημένη κοντά στο τιμόνι του αυτοκίνητου ή κοντά στο λεβιέ του χειροφρένου, αν τώρα δεν είναι σε κανένα από τα 2 αυτά σημεία μια ματιά στο manual του κατασκευαστή θα σας βοηθήσει αρκετά για τη θέση της.
Μόλις συνδέσετε το βύσμα, γυρνάτε τη μίζα μια σκάλα πριν την εκκίνηση του κινητήρα και ξεκινάει η αναζήτηση του σφάλματος που εμφανίζεται στα όργανα του αυτοκινήτου σας.
 
Διάγνωση και κωδικοί
Οταν το διαγνωστικό βρει τι έχει διαβαστεί λάθος από τον εγκέφαλο και έχει δώσει τη βλάβη θα αρχίσει στην οθόνη να αναφέρει κωδικούς. Οι κωδικοί βλάβης είναι στάνταρ και χωρίζονται σε 4 κατηγορίες. Η πρώτη είναι για τυποποιημένα σφάλματα στον κινητήρα και στον κιβώτιο με τον κωδικό να ξεκινάει με P0, η δεύτερη για τυπικά σφάλματα στο πλαίσιο με τον κωδικό να αρχίζει με C0, η τρίτη για βλάβες στο σώμα του οχήματος με κωδικό Β0 και τέλος για βλάβη στο δίκτυο επικοινωνιών ενημερώνει ο κωδικός που τα πρώτα ψηφία είναι U0.
Σε αρκετές περιπτώσεις τα πιο ακριβά διαγνωστικά θα αναφέρουν λεπτομερείς την περιγραφή του σφάλματος αλλά στα πιο οικονομικά η ένδειξη θα έχει ένα μήνυμα του στυλ «Ρ0300: Βλάβη στο κύλινδρο 1» κάτι που δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα. Ευτυχώς όμως ζούμε στην εποχή της εύκολης πληροφόρησης όποτε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σου λύσει τα χέρια και θα σου εξηγήσει ότι το P0300 αναφέρετε σε βλάβη στην ανάφλεξη.


 
Μετά την ένδειξη, τι?
Από τη στιγμή που θα τελειώσει ο διαγνωστικός έλεγχος, η συσκευή θα σου δώσεις την επιλογή για σβήσιμο του σφάλματος και διαγραφή του από τη μνήμη του εγκεφάλου. Αυτό γίνεται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού οπότε αν είστε σίγουρος ότι πρόκειται για κάτι απλό, πατήστε το και δείτε το ενοχλητικό λαμπάκι να σβήνει.
Πάντως σε οποιαδήποτε περίπτωση από την πρώτη στιγμή που συναντάμε μια βλάβη στο αυτοκίνητο μας, ακόμα και γνώσεις μηχανολογίας να έχουμε, θα πρέπει να επισκεφτούμε το συνεργείο που εμπιστευόμαστε για έναν πλήρη έλεγχο μιας και η εμπειρία του προσωπικού εκεί θα μπορέσει να δει και ίσως τι κρύβεται πίσω από τον κωδικό βλάβης. Συνήθως τα διαγνωστικά που έχουν οι επαγγελματίες στοιχίζουν αρκετά χιλιάδες ευρώ και δέχονται ετήσια αναβάθμιση για τα νέα μοντέλα και προδιαγραφές με ένα επίσης σεβασμό ποσό.
 
Συμπέρασμα
Η απόκτηση ενός διαγνωστικού μηχανήματος σε μια εποχή όπου η τεχνολογία καλπάζει έχει αρχίσει να γίνεται μονόδρομος. Με ελάχιστες μηχανολογικές γνώσεις και λίγο ψάξιμο στο διαδίκτυο θα μπορέσετε να δείτε τι συμβαίνει στο αυτοκίνητο σας και να πάτε λίγο περισσότερο «υποψιασμένοι» στο συνεργείο για να μην σας αδειάσουν άνευ αιτίας τη τσέπη.
 

Kοινοποίησε το »