Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ποια εξαρτήματα προσέχουμε και οι οικονομικές λύσεις

27/11/2020

Το πόσο καύσιμο καίει ένα αυτοκίνητο είναι θέμα που επεκτείνεται στην γενικότερη λειτουργία του. Η κατάλληλη συντήρηση είναι το βασικό «όπλο» μας σε όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Λόγω αυτού του εύρους αιτιών, υπάρχουν και άλλες μη περισσότρο «ψαγμένες» φθορές που ίσως προκαλούν αυξημένη κατανάλωση.
 
Συμπίεση κινητήρα



Μία ελαττωματική φλάντζα σε κύλινδρο, ελαττωματικές τσιμούχες ή φθαρμένοι δακτύλιοι εμβόλου μειώνουν την στατική συμπίεση του κινητήρα. Η προκύπτουσα μείωση της ισχύος του κινητήρα αυξάνει από την άλλη πλευρά την κατανάλωση. Μια δοκιμή συμπίεσης κινητήρα μπορεί να μας κάνει σοφότερους για το αν υπάρχει ζήτημα.  Η συμπίεση των επιμέρους κυλίνδρων μπορεί να μετρηθεί γρήγορα.
 
Σε βενζινοκινητήρα την μετράμε με ένα συμβατικό συμπιεσόμετρο μέσω των οπών του μπουζί. Στην περίπτωση του diesel, η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη λόγω της υψηλότερης πίεσης (έως και 30 bar) και αν δεν έχουμε την τεχνογνωσία καλό είναι να προτιμήσουμε τους ειδικούς. Στα diesel ο μετρητής πίεσης πρέπει να εισαχθεί σφιχτά στην οπή του κεριού, κάτι που δεν γίνεται απλά με το χέρι. Εδώ η συσκευή πρέπει να βιδωθεί στον προθερμαντήρα ή στο άνοιγμα του μπεκ.
 
Αυτόματο κιβώτιο



Μην σας παραξενεύει που το κιβώτιο είναι στην συγκεκριμένη λίστα. Εάν κάνει τις αλλαγές αργότερα από το συνηθισμένο ή αν αποσυμπλέκονται πλήρως (δεν «πιάνουν») οι πρώτες ταχύτητες, τότε το αυτοκίνητο κινείται γρηγορότερα και προφανώς αυξάνεται η κατανάλωση. Ο τακτικός έλεγχος στο στροφόμετρο είναι απαραίτητος. Όποιος γνωρίζει το αυτοκίνητό του καλά, ξέρει ακριβώς και μπορεί να νιώσει ποια ταχύτητα έχει «μπει» στο αυτοκίνητο. Το σφάλμα μπορεί να αφορά τα ηλεκτρονικά, ενώ στα παλαιότερα μοντέλα, είναι μηχανικής φύσεως ελαττώματα που προκαλούν λανθασμένη αλλαγή ταχυτήτων. Σε ορισμένες περιπτώσεις η αλλαγή λαδιού στο κιβώτιο μπορεί να βοηθήσει.
 
Μπουζί



Εάν τα μπουζί είναι πολύ παλιά και έχουν ήδη φθαρεί, η καύση του μείγματος καυσίμου δεν γίνεται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο. Η αλλαγή των κεριών μπορεί να βοηθήσει.
 
Φίλτρο αέρα



Ανοίξτε το κουτί φίλτρου μία φορά το χρόνο και ελέγξτε το φίλτρο αέρα μήπως υπάρχει συσσωρευμένη βρωμιά. Η σκόνη, μικροσωματίδια και απομεινάρια φύλλων φράζουν το φίλτρο και μειώνουν τη ροή αέρα. Δεν παράγεται εύκολα ποιοτικό μείγμα καυσίμου, ο κινητήρας δεν μπορεί να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, άρα καίει περισσότερο.

Φίλτρο σωματιδίων



Το φίλτρο σωματιδίων των σύγχρονων κινητήρων diesel φράζει με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι εναποθέσεις στάχτης μειώνουν τον ρυθμό παραγωγής. Αυτό περιορίζει την απόδοση, κάτι με τη σειρά του οδηγεί σε μεγαλύτερη ισχύ από τον κινητήρα και αυξημένη κατανάλωση. Ο υπερσυμπιεστής μπορεί να υποστεί μέχρι και ζημιά. Αλλάξτε το γρήγορα ή καθαρίστε το.
 
Σωληνάκια μεταφοράς καυσίμου



Σε παλαιότερα οχήματα, οι διαρροές στους σωληνάκια μεταφοράς καυσίμου είναι συχνό φαινόμενο. Μπορείτε ακόμα και να μυρίσετε το καύσιμο που στάζει κατά την οδήγηση. Συγκεκριμένα τμήματά τους (στην παρακάτω εικόνα οι μαύροι σωλήνες με υφασμάτινη επικάλυψη) μεταξύ των εγχυτήρων γίνονται πορώδη λόγω των διαρροών. Εάν υποψιάζεστε πρόβλημα, επισκεφτείτε ένα συνεργείο.

Tips για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου



Στην εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να βοηθήσει το λάδι χαμηλού δείκτη ιξώδους (λεπτόρρευστα). Τα πλήρως συνθετικά λάδια χαμηλού ιξώδους μπορεί να κοστίζουν τα διπλά σε σχέση με τα συμβατικά λιπαντικά με βάση το ορυκτέλαιο. Ωστόσο, η υψηλότερη τιμή μπορεί να είναι κερδοφόρα λόγω της καλύτερη λίπανσης του κινητήρα. Ειδικά σε αυτοκίνητα με υψηλή κατανάλωση, το κόστος αποσβένεται, ακόμη και αν η μείωση της κατανάλωσης είναι ελάχιστη. Υπολογίζοντας σε ετήσια βάση, ανάλογα με την κατανάλωση και τα χιλιόμετρα, μπορείτε να γλιτώσετε σημαντικό ποσό χρημάτων.
 
Αντίστοιχα χρήσιμη μπορεί να είναι και η αλλαγή στο είδος βενζίνης που επιλέγω. Ακόμα κι αν ο κινητήρας δέχεται βενζίνη 95 οκτανίων, πολλοί κινητήρες με 98 ή περισσότερα οκτάνια λειτουργούν πιο οικονομικά. Οι αισθητήρες μέτρησης αντικρουστικής ικανότητας καθορίζουν την ποιότητα του καυσίμου και η μονάδα ελέγχου αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα. Η εξοικονόμηση στην κατανάλωση μπορεί να φτάσει το 20% για ορισμένα μοντέλα. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η απλή αμόλυβδη είναι πιο φθηνή από την βενζίνη 97-98 ή 100 οκτανίων.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Σχετικες επιχειρησεις