19 φωτογραφίες »

Test ελαστικών All Weather: Δοκιμάζουμε 32 ελαστικά

Διαβάστηκε από 28177 αναγνώστες - 24/11/2020

Δοκιμάζουμε και συγκρίνουμε σε πραγματικές συνθήκες 32 μοντέλα ελαστικών All weather με διάσταση 205/55 R 16. Ποια ξεχώρισαν και διέπρεψαν στην πιο δύσκολη κατηγορία ελαστικών.

 
 
Τα ελαστικά «All Weather» διαρκώς κερδίζουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού και γίνονται περισσότερο δημοφιλή στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά πριν από 40 χρόνια ως μία ασφαλής αλλά και προσιτή οικονομικά επιλογή. Ειδικά στην Γερμανία, το 2019 σημειώθηκε αύξηση ζήτησης της τάξεως του 20%. Στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιούν All Weather ελαστικά, έτσι αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον το παρακάτω συγκριτικό.
 
Ο λόγος, προφανώς το πλεονέκτημά που δίνεται από την ονομασία τους: δεν αναγκαζόμαστε ανά εξάμηνο να αντικαθιστούμε τα θερινά με τα χιονολάστιχα, ούτε πρέπει να κάνουμε συχνά «επισκέψεις» στο συνεργείο. Ποιος δεν θέλει να γλιτώνει χρήματα (π.χ. για αντικατάσταση ή αποθήκευση ελαστικών) χωρίς καμία έκπτωση στην ασφάλειά του; Ειδικά για όσους έχουν αυτοκίνητο με άμεσο σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (direct TPMS) με ενσωματωμένους στο εσωτερικό χείλος των ελαστικών αισθητήρες, το κόστος ανεβαίνει στα ύψη, αν χρειάζεται να αλλάζουν συχνά λάστιχα.
 
Στις προδιαγραφές τους, σε όλα αναφέρεται ότι είναι ασφαλή και κατάλληλα σε καθεμιά από τις τέσσερις εποχές. Πάντα, ωστόσο, υπάρχουν εκείνα τα ελαστικά που θα ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους σε κάθε καιρική συνθήκη, προσαρμοζόμενα απόλυτα στην «συστατική επιστολή» που τα συνοδεύει. Προσέξτε όμως. Δεν σημαίνει ότι κάθε ελαστικό με το τυπικό σύμβολο all season σημαίνει ότι έχει απόδοση «All Weather».
 
Για να καταλάβουμε ποιο σετ πραγματικά είναι value for money επιλογή πρέπει να τεστάρουμε τις δυνατότητές του εκεί που είναι η θέση του, στους δρόμους. Η Auto Bild δοκιμάζει συνολικά 32 σετ ελαστικών και μας πληροφορεί για όσα πρέπει να γνωρίζουμε.
 
Στην δοκιμή αξιολογήθηκαν ελαστικά διαστάσεων 205/55 R 16. Η πρώτη δοκιμασία αφορούσε το φρενάρισμα πανικού (ακινητοποίησης) από τα 100 χλμ/ώρα τόσο σε  βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα. Από αυτή την δοκιμασία πέρασαν μόλις τα κορυφαία 14. Τα υπόλοιπα λόγω της μεγάλης απόστασης ακινητοποίησης που χρειάστηκαν  τα απορρίψαμε από την συνέχεια του test. Την καλύτερη επίδοση στην πρώτη δοκιμασία την πέτυχε η Bridgestone με το Weather Control A005 Evo (94 V).  
Ωε γενική συμβουλή, καλό θα είναι να μην προτιμήσετε ελαστικά με συνολική απόσταση ακινητοποίησης άνω των 100 μέτρων.
 
Η τελική διαδικασία για τα κορυφαία σε απόδοση ελαστικά περιλάμβανε περαιτέρω δοκιμές σε άλλες καιρικές συνθήκες, όπως η αποτελεσματικότητά τους σε χιόνι και πάγο. Τις δοκιμές των τριβών σε συνολικές αποστάσεις άνω των 12.000 χιλιομέτρων πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της IFV.
 
O νικητής του συγκριτικού είναι το  «Goodyear Vector 4Seasons Gen-3», κάτοχος και του βραβείου EcoMaster 2020. 



 

Σχετικες Ειδησεις