Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Τι πρέπει να προσέχουμε στην επισκευή ζάντας αλουμινίου;

Διαβάστηκε από 7171 αναγνώστες - 6/11/2020

Γδαρμένες ή ραγισμένες ζάντες αλουμινίου; Μπελάς για κάθε οδηγό, η λύση όμως μπορεί να του διώξει το άγχος. Αρκεί να ακολουθήσει συγκεκριμένες συμβουλές επισκευής.

Είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα σε ένα αυτοκίνητο και κάθε οδηγός μπορεί να ταυτιστεί. Ίσως συμβεί λόγω ενός μικροατυχήματος με άλλο όχημα. Από την αρκεί μία στιγμή απροσεξίας , ένα απότομο πεζοδρόμιο, μία βαθιά λακκούβα στο δρόμο ή ακόμη και το οδικό αλάτι για το λιώσιμο του χιονιού για να προκληθεί ζημιά στις ζάντες μας. Το αλουμίνιο από το οποίο είναι κατασκευασμένες θεωρείται ευαίσθητο υλικό και όταν συμβεί τέτοιο περιστατικό βρισκόμαστε σε δίλημμα. Προσπαθούμε απλώς να μακιγιάρουμε την ζημιά, εφόσον είναι εφικτό, με ένα συνεργείο που αναλαμβάνει να λύσει το πρόβλημα επισκευάζοντας την ζάντα μας ή αγοράζουμε καινούργιο σετ;
 
Εξάλλου, δεν πρόκειται για αμελητέα ζημιά, καθώς στην αγορά των μεταχειρισμένων οι φθαρμένες ζάντες δεν είναι... καλή συστατική επιστολή και ρίχνουν το κόστος πώλησης για λογαριασμό του ιδιοκτήτη. Προφανώς, κανείς δεν θέλει γρατζουνιές, ειδικά ορατές με γυμνό μάτι, ακόμη και σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα, καλό είναι να μην σας τύχει παρόμοιο πρόβλημα σε μισθωμένο αυτοκίνητο γιατί η επιστροφή του συνδυάζεται με μία δαπανηρή για την τσέπη μας αποζημίωση, όπως ισχύει γενικά σε κάθε μικρή ή μεγάλη φθορά.


 
Πάντως, όσοι προτιμήσουν να μην αγοράσουν νέες ζάντες αλουμινίου, έχουν δύο επιλογές στο τραπέζι, λαμβάνοντας οπωσδήποτε υπόψη ότι τυχόν επισκευή-επιδιόρθωση πρέπει να γίνει κάτω από συγκεκριμένη διαδικασία. Αν η γρατζουνιά φτάνει σε βάθος περισσότερο του ενός χιλιοστού ή η βασική επιφάνεια έχει γδάρσιμο που ξεπερνά τα 50 χιλιοστά από την άκρη της ζάντας, τότε πολύ δύσκολα μπορούμε να την επαναφέρουμε στην αρχική της μορφή.

Τουναντίον, μικρές γρατζουνιές από τρίψιμο της ζάντας στο κράσπεδο είναι πιο εύκολο να επιδιορθωθούν και να διατηρήσουν την λάμψη του υλικού. Η επιφάνεια λειαίνεται και πιθανά γδαρσίματα εξαφανίζονται, χωρίς να επιβαρύνεται η ανθεκτικότητα και αντοχή της ζάντας μας.
 
Διαφορετική είναι η αντιμετώπισή μας αν τύχει και ραγίσει η ζάντα και χρειαστεί να συγκολλήσουμε κομμάτια αλουμινίου. Στην προκειμένη περίπτωση γίνεται θερμική επεξεργασία μέσω του αλουμινίου, η αρχική δομή και σύνθεση του οποίου αλλάζει. Αντίστοιχα, μέθοδος ψύξης πάνω στο υλικό επίσης επηρεάζει τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά, οι εργοστασιακές χημικές ενώσεις του αλουμινίου της ζάντας έχουν αλλοιωθεί και δεν αντιστοιχούν στο υλικό εκείνο που δημιούργησε ο κατασκευαστής υποσχόμενος ασφάλεια και ανθεκτικότητα.


 
Προτιμότερο είναι σε περιπτώσεις ρωγμής της ζάντας να αγοράσουμε καινούργιο και αξιόπιστο εξοπλισμό. Ενδέχεται  την επόμενη φορά να προτιμήσετε σιδερένιες ζάντες και όχι αλουμινίου. Δεν είναι ελαφριές, ούτε αισθητικά ελκυστικές, όμως εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αντοχή. Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή είναι στα χέρια σας.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις