Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τα πάντα για τους αισθητήρες Λάμδα
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα πάντα για τους αισθητήρες Λάμδα

Διαβάστηκε από 24825 αναγνώστες - 26/3/2023

Ξέρεις τι διαφορά μεταξύ ρυθμιστικού και διαγνωστικού λάμδα? Διάβασε τα πάντα για τους αισθητήρες λάμδα.

Η ορολογία των μερών ενός αυτοκινήτου μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Πολλά μικρά εξαρτήματα υπηρετούν διάφορες λειτουργίες για να αποδώσουν το συνολικό και πολύπλοκο αποτέλεσμα της κίνησης των τεσσάρων τροχών. Σήμερα, λοιπόν, το «μάθημα» αφορά του αισθητήρες λάμδα, μέσω των οποίων εξασφαλίζουμε χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ας δούμε αναλυτικά κάθε λεπτομέρεια για τον διεθνώς γνωστό όρο ως «lambda probe».

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 
Ο αισθητήρας λάμδα βρίσκεται στο σύστημα εξάτμισης των κινητήρων εσωτερικής καύσης και καθορίζει την περιεκτικότητα σε οξυγόνο στα καυσαέρια. Το σύστημα διαχείρισης κινητήρα χρησιμοποιεί αυτές τις τιμές για τη ρύθμιση περιεκτικότητας του μείγματος αέρα-καυσίμου, έτσι ώστε ο καταλύτης του αυτοκινήτου να επιτυγχάνει την υψηλότερη δυνατή απόδοση «καθαρών» ρύπων. Ο αισθητήρας λάμδα ουσιαστικά λειτουργεί εποπτικά σαν ρυθμιστικός μηχανισμός.
 
Ένας άλλος αισθητήρας λάμδα που χρησιμοποιείται πλέον σε πολλά αυτοκίνητα είναι ο λεγόμενος διαγνωστικός αισθητήρας. Έχει εγκατασταθεί πίσω από τον καταλυτικό μετατροπέα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των τιμών καυσαερίων, αλλά δεν επηρεάζει τη διαχείριση που κάνει ο κινητήρας. Δυστυχώς, ο αισθητήρας λάμδα είναι ευάλωτος στα σφάλματα. Εάν ο αισθητήρας λάμδα είναι ελαττωματικός όταν λειτουργεί ως αισθητήρας ελέγχου, μπορεί να προκαλέσει αφενός αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, αφετέρου μειωμένη απόδοση του κινητήρα. Επιπροσθέτως, δυσχεραίνει και η ποιότητα των ρύπων που εκπέμπει ο κινητήρας.


 
Ρόλος του αισθητήρα λάμδα
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο αισθητήρας λάμδα χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε βενζινοκινητήρες. Η χρήση του αισθητήρα καυσαερίων σε συνδυασμό με την επιλογή αμόλυβδης βενζίνης δημιούργησε την ανάγκη κατασκευής του ρυθμιζόμενου καταλυτικού μετατροπέα (καταλύτη). Με τη συμβολή του αισθητήρα λάμδα, το control system του κινητήρα υπολογίζει την περιεκτικότητα σε οξυγόνο στα καυσαέρια. Ο ρυθμιστής μείγματος μπορεί να ρυθμίσει ιδανικά την αναλογία καυσίμου-αέρα στην καύση κατά τη διάρκεια ψεκασμού βενζίνης από τα μπεκ. Οι τιμές οξυγόνου στα καυσαέρια πρέπει να προσεγγίζουν το μηδέν σε μέγιστο δυνατό βαθμό, καθώς το οξυγόνο εμποδίζει τη μείωση των τοξικών οξειδίων του αζώτου στον καταλυτικό μετατροπέα. Δεν υπάρχει πλέον λειτουργικός βενζινοκινητήρας τον συγκεκριμένο αισθητήρα.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε