5 ζημιές που έχει το αμάξι σου μετά από ατύχημα και δεν το ξέρεις
Ζημιά στο πλαίσιο και αμάξωμα αυτοκινήτου
Πρόβλημα στο σύστημα ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης
Ηλεκτρολογικά προβλήματα
Διαρροές υγρών και ζημιά στο κάτω μέρος του οχήματος
Εμφάνιση σκουριάς
Ζημιά στο πλαίσιο και αμάξωμα αυτοκινήτου
Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να ελεγχθούν είναι το πλαίσιο ή σασί του αυτοκινήτου. Το πλαίσιο είναι η βάση του κάθε αυτοκινήτου καθώς όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα έρχονται και κουμπώνουν πάνω σε αυτό. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου ένα αυτοκίνητο να φαίνεται ότι είχε υποστεί σχετικά μικρή ζημιά εξωτερικά, αλλά ένα μέρος από το σασί να είναι στραβό η σπασμένο. Αυτό σημαίνει ότι το αμάξι δεν έχει την δομή, το δέσιμο και την ασφάλεια που έχει ορίσει ο κατασκευαστής άρα χρειάζεται επισκευή η και ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις αντικατάσταση. Επιπλέον τα κόστη για επισκευή είναι αρκετά καθώς χρειάζονται ακριβά ανταλλακτικά και πολλές ώρες εργασίας. Για να ελεγχθεί το πλαίσιο του αυτοκινήτου πρέπει να πείτε στον φανοποιό να μετρήσει ότι οι αποστάσεις των βασικών σημείων του πλαισίου είναι σωστές και να μην έχει σπάσει κάποιο σημείο. Επιπλέον υπάρχουν συστήματα ευθυγράμμισης με λέιζερ που μπορούν να μετρήσουν την ακρίβεια του πλαισίου όποτε καλό θα ήταν το φανοποιείο που θα επισκεφτείτε να εξοπλίζεται με αυτό το μηχάνημα.
Πρόβλημα στο σύστημα ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης
Τα συστήματα ανάρτησης και η ευθυγράμμιση των τροχών συχνά παραβλέπονται μετά από ένα ήπιο ατύχημα, αλλά παίζουν καθοριστικό ρόλο στη συνολική απόδοση του οχήματός. Ακόμη και μια μικρή πρόσκρουση μπορεί να βγάλει τους τροχούς εκτός ευθυγράμμισης ή να προκαλέσουν ζημιά στα εξαρτήματα της ανάρτησης και διεύθυνσης. Τα σημάδια που προδίδουν τέτοιου είδους πρόβλημα περιλαμβάνουν ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, «τράβηγμα» προς τη μία πλευρά ή κραδασμούς στο τιμόνι. Η παράβλεψη αυτών των συμπτωμάτων μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω ζημιά άλλων εξαρτημάτων. Υπενθυμίστε στον φανοποιό να κοιτάξει για διαρροές από τις αναρτήσεις και από το σύστημα διεύθυνσης. Ακόμα, από την σφοδρότητα της σύγκρουσης είναι πιθανό να έχουν χαλαρώσει κάποιες βίδες η να έχουν κοπεί κάποια σινεμπλόκ και να χρειάζονται άλλαγμα. Στο τέλος θα πρέπει πραγματοποιείστε ένα test drive σε συνθήκες πόλης αλλά και αυτοκινητόδρομου για να βεβαιωθείτε ότι λύθηκε το πρόβλημα.
Ηλεκτρολογικά προβλήματα
Τα καινούργια αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν τεράστιο αριθμό καλωδίων , συστημάτων και υπολογιστών για να ελέγχουν διάφορες λειτουργίες όπως τα συστήματα ασφαλείας, οθόνες κλπ. Τα ατυχήματα μπορεί να προκαλέσουν κρυφή ζημιά στις καλωδιώσεις και στα ηλεκτρονικά εξαρτήματα που αυτά είναι πιθανόν να μην εκδηλωθούν αμέσως, αλλά να προκαλέσουν προβλήματα με την πάροδο του χρόνου και να εμφανιστούν αργότερα. Ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα δεκαετίας ένα κλασικό παράδειγμα τέτοιου προβλήματος που μπορεί να έχετε παρατηρήσει και μόνοι σας, είναι όταν περιμένεις σε ένα φανάρι και στο μπροστά αυτοκίνητο η σηματοδότηση του φλάς γίνεται με ασύγχρονο ρυθμό η τα πίσω φώτα να τρεμοπαίζουν. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες του αυτοκινήτου λειτουργούν ορθά όπως ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, φώτα μικρά μεγάλα, αλάρμ, φλας, ηλιοροφή, συναγερμός, ηχοσύστημα, ράδιο κτλ. Ακόμα θα πρέπει να ελέγξουμε για καμένες ασφάλειες στον πίνακα ασφαλειών του αυτοκινήτου που συνήθως βρίσκεται κάτω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού ή πάνω από το κουμπί ανοίγματος του καπό. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάτι περίεργο στο όχημα σας θα πρέπει να ελεγχθεί από ηλεκτρολόγο.
Διαρροές υγρών και ζημιά στο κάτω μέρος του οχήματος
Από ένα τρακάρισμα είναι πολύ πιθανόν να δημιουργηθούν ρωγμές ή ρήξεις στα εξαρτήματα που μεταφέρουν υγρά του οχήματος, όπως το ψυγείο, το κολάρο, τα σωληνάκια των φρένων και οι γραμμές μετάδοσης. Επίσης είναι σημαντικό να μπορείτε να αναγνωρίσετε ανάλογα με το χρώμα των υγρών από ποιο εξάρτημα του αυτοκινήτου προέρχεται. Καφέ η μαύρο υγρό είναι λάδι του κινητήρα. Πράσινο ή ροζ υγρό πρόκειται για ψυκτικό υγρό. Κόκκινο σκούρο υγρό συμβολίζει διαρροή από σύστημα μετάδοσης ή σύστημα διεύθυνσης. Διαφανές υγρό είναι νερό από το κλιματιστικό. Επιπλέον, το κάτω μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να υποστεί ζημιά που δεν είναι ορατή από πάνω όπως χτύπημα στο ντεπόζιτο. Η επιθεώρηση αυτής της περιοχής από τον φανοποιό είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν υποβαθμισμένα εξαρτήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του οχήματος.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο