Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πήγαινε προετοιμασμένος

Διαβάστηκε από 47205 αναγνώστες - 30/6/2020

Λάδι κιβωτίου ταχυτήτων
Παρά την διαδεδομένη φήμη πως το λάδι κιβωτίου δεν χρειάζεται άλλαγμα ποτέ, είναι σχεδόν άγραφος κανόνας πως τα 8 χρόνια είναι το όριο αντοχής του. Αυτό το ειδικό λάδι για χειροκίνητες και αυτόματες μεταδόσεις μπορεί να είναι πολύ ανθεκτικό, αλλά εξακολουθεί να γερνά και να χάνει τις ιδιότητες του με την πάροδο του χρόνου, με αποτέλεσμα η λιπαντικότητα και ρευστότητα του να μειώνονται. Δεν είναι απίθανο, εάν δεν είναι σε καλή κατάσταση να οδηγήσει μέχρι και σε ολική καταστροφή του κιβωτίου. Έτσι, θεωρούμε λογικό να ελέγχετε το λάδι ταχυτήτων κάθε δύο χρόνια και να συμπληρώνετε εάν είναι απαραίτητο. Σε περίπτωση χειροκίνητου το κόστος και η διαδικασία αλλαγής υγρών κιβωτίου είναι μικρότερα, γύρω στα 90 ευρώ και 40 λεπτά εργασίας. Νούμερα που μεγαλώνουν αρκετά στα αυτόματα καθώς τα συγκεκριμένα αντί για 3 λίτρα, απαιτούν 6 και τα εργατικά είναι πολύ πιο δύσκολα.
 
Ψυκτικό υγρό
Η στάθμη του ψυκτικού πρέπει να ελέγχεται όσο συχνά ελέγχεται και τα ελαστικά σας και να συμπληρώνετε εάν κρίνεται απαραίτητο. Φροντίστε να είστε πάντα ανάμεσα στα Min και Max του δοχείου.  Επειδή το ψυκτικό χάνει την αποτελεσματικότητά του με την πάροδο του χρόνου, πρέπει να αντικαθίσταται εντελώς κάθε δύο χρόνια.

Υγρά φρένων
Η αλλαγή των υγρών φρένων είναι πιο μπελαλίδικη εργασία. Ο κανόνας λέει πως πρέπει να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια, καθώς το υγρό χάνει τις ιδιότητες του με την πάροδο του χρόνου επηρεάζοντας άμεσα τις ικανότητες φρεναρίσματος. Ο λόγος για την περιορισμένη διάρκεια ζωής είναι ότι αυτό το υγρό είναι υγροσκοπικό, άρα μπορεί να απορροφήσει και να διαλύσει νερό. Έτσι, εάν δεν γίνει καμία αλλαγή, το νερό που διαλύεται σε αυτό θα μπορούσε να εξατμιστεί σε φυσαλίδες, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη μετάδοση της δύναμης πέδησης αλλά και εξυπηρετώντας την δημιουργία σκουριάς σε διάφορα σημεία. Αυτό ισχύει για το κλασικό υγρό φρένων με βάση τη γλυκόλη, το οποίο είναι μακράν το πιο κοινό. Εάν χρησιμοποιηθεί υγρό φρένων σιλικόνης, τότε δεν χρειάζεται να αλλαχθεί. Μία επίσκεψη στο συνεργείο θα σας λύσει όλες τις απορίες και μάλιστα θα μπορέσει μέσα σε λίγα λεπτά να μετρήσει την περιεκτικότητα του υγρού φρένων σας σε νερό, Ένα είναι πάνω από 3.5% τότε γίνεται αντικατάσταση. Κόστος αλλαγής μαζί με τα νέα υγρά, από 40 έως και 90 ευρώ.
 
Φρένα
Τόσο τα τα
κάκια, όσο και τα δισκόφρενα, ακόμα και τα παλαιομοδίτικα ταμπούρα, δέχονται φθορές ακόμα και στην μικρότερη διαδρομή. Αποτέλεσμα λοιπόν αργά ή γρήγορα (να χρειαστούν αντικατάσταση μερικά από τα μέρη που τα απαρτίζουν. Ο έλεγχος του συστήματος φρεναρίσματος πρέπει να γίνεται ΚΑΘΕ φορά που επισκέπτεστε το συνεργείο για οποιοδήποτε λόγο. Τα τακάκια πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν «ψωμί» λίγο πάνω από τα 2 χλστ. ενώ οι δισκόπλακες που φθείρονται με πιο αργό ρυθμό, έχουν δείκτη αντικατάστασης επάνω τους ο οποίος προειδοποιεί για αλλαγή μέχρι και με λυχνία στο ταμπλό. Πρακτικά δεν υπάρχει κανόνας που να ορίζει πόσο αντέχει ένα σετ από τακάκια, με μόνο σίγουρο να είναι το κάλεσμα στο συνεργείο μέσω του δυσάρεστου τσιριχτού ήχου. Πάντως μια εκτίμηση είναι πως εάν οδηγείτε με νορμάλ ταχύτητες και τυπική καταπόνηση, ένα σετ από τακάκια μπορεί να αντέξει και τις 100.000χλμ. Εάν τώρα οδηγείτε επιθετικά ή έχετε επιλέξει τακάκια μέτριας έως κακής ποιότητας, το νούμερο μπορεί να πέσει μέχρι και τα 30.000χλμ. Τεράστια σημασία φυσικά παίζει εάν κινείστε σε αστικό περιβάλλον ή σε ύπαιθρο, καθώς η χρήση τους αλλάζει πλήρως. Το ταμείο σε αυτή την περίπτωση επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως εάν θα αντικαταστήστε μόνο τακάκια, ή και δισκόπλακες, αλλά και το μέγεθος αυτών. Ο κανόνας είναι να αλλάζονται ανά άξονα, με την εργασία να διαρκεί 30 λεπτά και το κόστος να κυμαίνεται από 30 έως 70 ευρώ για την αλλαγή σε τακάκια στον ένα άξονα. Εάν χρειάζεται και αλλαγή δίσκων, τότε το κόστος σχεδόν τριπλασιάζεται καθώς εκτός από το πιο ακριβό ανταλλακτικό συνυπολογίζονται και μεγαλύτερα εργατικά.
 


Φίλτρο αέρα
Το συγκεκριμένο φίλτρο φροντίζει να αναπνέει ο κινητήρας καθαρό αέρα και όχι σκουπίδια και σκόνη από το περιβάλλον. Πρώτα από όλα, σημαντικό ρόλο παίζουν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ο κινητήρας. Όμως, την κατάστασή του μπορεί να βλάψει το φυσικό περιβάλλον, όπως για παράδειγμα η γύρη από δέντρα και φυτά την περίοδο της άνοιξης ή και η συχνή κίνηση του οχήματος στο επαρχιακό δίκτυο. Η κακή κατάσταση του φίλτρου έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης του κινητήρα, την αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, ενώ επίσης επηρεάζει την αξιοπιστία στο πέρασμα του χρόνου, ειδικά αν το φαινόμενο του βρώμικου φίλτρου επαναλαμβάνεται συχνά.  Οι εργασίες που σχετίζονται με την αλλαγή του φίλτρου αέρα είναι γενικά χαμηλές. Οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με το συνεργείο και τον τύπο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας  από 30 ευρώ.
 
Φίλτρο καμπίνας
Ιδιαίτερα σημαντικό για τον αέρα που αναπνέουν οι επιβάτες εντός καμπίνας. Διατηρεί εκτός σκόνες, γύρη και μικροσωματίδια, ενώ τον χειμώνα βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αέρα, μειώνοντας το θόλωμα στα τζάμια. Ανάλογα με τον κατασκευαστή και τον τύπο φίλτρου, συνιστάται αλλαγή μεταξύ 15.000 και 40.000 χιλιομέτρων. Προτείνουμε τη χρήση φίλτρου ενεργού άνθρακα καθώς το κόστος διαφοράς είναι μικρό αλλά το αποτέλεσμα πραγματικά αξίζει καθώς φιλτράρει και τα επιβλαβή οξείδια του αζώτου.

Συμπλέκτης
Τα προβλήματα με τον συμπλέκτη είναι σπάνια αυτές τις μέρες, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι πολύ ανθεκτικά και συνήθως διαρκούν τουλάχιστον 100.000 χιλιόμετρα. Εάν παρουσιαστούν προβλήματα σε λιγότερα από τα παραπάνω χιλιόμετρα, τότε έχει να κάνει καθαρά με τον τρόπο οδήγησης του οδηγού και συνήθως την απειρία του. Για να επισκευαστεί το δίσκο πλατό, η διαδικασία κρατάει έως και 4 ώρες, ενώ υπάρχουν και μερικά μοντέλα όπου κινητήρας και κιβώτιο πρέπει να αφαιρεθούν μαζί. Εδώ η διαδικασία κρατάει πάνω από 12 ώρες. Όποιο αυτοκίνητο και αν έχετε στη κατοχή σας, οποιοδήποτε μοντέλο, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, πρέπει να απευθυνθείτε σε ειδικό για οποιαδήποτε εργασία αφορά τον συμπλέκτη. Ακόμα και αν πιάνουν τα χέρια σας, η πιθανότητα να προκαλέσετε κάποια μεγαλύτερη ζημιά κατά την διαδικασία είναι τεράστια.
 


Δυναμό ( εναλλάκτης )
Το δυναμό παίζει καθοριστικό ρόλο στην λειτουργία του αυτοκινήτου, καθώς παράγει και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια διάφορα περιφερειακά του αμαξώματος και φυσικά την μπαταρία. Η θεωρία λέει πως το δυναμό θα συνοδεύει απροβλημάτιστα ένα αυτοκίνητο σε όλη τη διάρκεια ζωής του, όμως πάντα υπάρχει η πιθανότητα να παρουσιάσει ζημιά. Εάν πάψει να λειτουργεί, τότε όλα τα συστήματα χρησιμοποιούν τα αποθέματα της μπαταρίας, μέχρι το σημείο που τίποτα δεν θα λειτουργεί πλέον αφού δεν θα υπάρχει ρεύμα. Ένας σπασμένος εναλλάκτης συνήθως δεν επισκευάζεται, αλλά αντικαθίσταται, το μέσο κόστος να ξεκινάει από τα 400 ευρώ και να αγγίζει μέχρι και τα 700. Σε αυτή την εργασία, εάν τα χέρια σας πιάνουν και έχετε γνώσεις, μπορείτε να πραγματοποιήσετε την αλλαγή και μόνοι σας.
 
Ελαστικά
Πρακτικά δεν υπάρχει σαφής οδηγία για την διάρκεια ζωής των ελαστικών καθώς επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες. Οδήγηση, περιβάλλον, θερμοκρασίες και ημερομηνία παραγωγής όλα συνθέτουν την εξίσωση για την κατάσταση τους. Έτσι οφείλουμε να ρίχνουμε αρκετά συχνά μία πιο κοντινή ματιά στα ελαστικά μας ώστε να γνωρίζουμε την κατάσταση τους και να και τηρούμε πάντα το νομικά καθορισμένο ελάχιστο βάθος πέλματος στα 1.6χλστ. Για την αποφυγή υπερβολικής φθοράς στα ελαστικά, η πίεση του αέρα πρέπει να ελέγχεται τακτικά. Εάν πρέπει να αλλάξετε ελαστικά, τότε υπολογίστε γύρω στα 200 ευρώ για μία νέα 4άδα εάν φοράτε μέχρι 15 ίντσες,  καθότι κοστολογείται περίπου 50 με 60 ευρώ κάθε ελαστικό. Εάν μιλάμε για 18 ιντσών και πάνω τότε το κάθε τεμάχιο κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 90 ευρώ.


 
Αμορτισέρ
Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του αυτοκινήτου που δυστυχώς επηρεάζεται από δεκάδες παράγοντες.  Κακό οδόστρωμα, συχνή βαριά φόρτωση, υψηλές ταχύτητες ακόμα και η βρωμιά, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την διάρκεια ζωής των αμορτισέρ. Γιαυτο και δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να καθορίζει την αλλαγή τους. Προτείνεται να τα ελέγχετε σχολαστικά μετά από 80.000χλμ. ενώ η αλλαγή των μπροστινών με τα πίσω διαφέρει και σε κόστος αλλά και σε χρόνο. Συνήθως για τα εμπρός απαιτούνται 90 λεπτά εργασίας ενώ για τα πίσω μισή ώρα, με το κόστος να επηρεάζεται απόλυτα από το είδος των αμορτισέρ, το αυτοκίνητο και φυσικά το συνεργείο. Εσείς υπολογίστε από 250 ευρώ και πάνω…
 
Ιμάντας χρονισμού
Εδώ, πρέπει να τηρούνται ευλαβικά οι κανόνες που ορίζει ο κατασκευαστής καθώς σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να βγει off ακόμα και ολόκληρος ο κινητήρας. Κατά μέσο όσο αντέχουν ανάμεσα σε 60.000 και 240.000χλμ. ή αλλιώς από 5 έως και 10 χρόνια. Το βιβλίο του αυτοκινήτου σας γράφει ακριβώς κάθε πότε θα πρέπει να αλλαχθεί, όμως με έναν καλό οπτικό έλεγχο ίσως να αποφασίσετε και εσείς οι ίδιοι ότι έχει έρθει η ώρα για πιθανή γρηγορότερη αλλαγή του. Το κόστος  είναι γύρω στα 300 ευρώ. Πολλά, αλλά λιγότερα από μία νέα μηχανή.
 
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει