Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Κάθε πότε αλλάζω υγρά φρένων; Το επιχειρώ μόνος;

Διαβάστηκε από 58610 αναγνώστες - 26/10/2020

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζονται τα υγρά φρένων; Μπορούμε να το επιχειρήσουμε οι ίδιοι ή χρειάζεται μάστορας; Σε αυτό το άρθρο θα σας λυθούν οι απορίες.

Το υγρό φρένων παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του συστήματος πέδησης και επομένως στην ασφαλή οδήγηση. Ο ρόλος τους είναι να μεταφέρουν τη δύναμη που ασκείτε εσείς στο πεντάλ του φρένου, στους τροχούς, αλλά και να λιπαίνουν τα διάφορα μέρη του συστήματος αποτρέποντας σκουριά κτλ. Δεδομένου ότι οι ιδιότητες του υγρού αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, μία τακτική αλλαγή είναι επιβεβλημένη, καθώς σε αντίθετη περίπτωση μειώνεται σημαντικά η αποδοτικότητα των φρένων.
 
Αλλαγή κάθε 2 χρόνια
Ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που θα διανύσει ένα αυτοκίνητο, το υγρό φρένων πρέπει να αντικαθίσταται το αργότερο κάθε δύο χρόνια. Ο λόγος για την τόσο περιορισμένη διάρκεια ζωής του, είναι το γεγονός πως μπορεί να απορροφήσει και να διαλύσει το νερό. Εάν δεν γίνει καμία αλλαγή, το νερό που διαλύεται μέσα του, θα μπορούσε να εξατμιστεί σε φυσαλίδες όταν θερμανθεί υπερβολικά, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη μετάδοση της δύναμης πέδησης. Επιπλέον, το διαλυμένο νερό προωθεί το σχηματισμό σκουριάς στο σύστημα φρένων, ειδικά στο έμβολο φρένων, μειώνοντας δραματικά τη λιπαντικότητα του.
Αυτό ισχύει για την πλειονότητα των υγρών φρένων που έχουν ως βάση τους τη γλυκόλη, ενώ στην αγορά ( αρκετά σπανιότερα) χρησιμοποιούνται και υγρά με βάση τη σιλικόνη, που δεν χρειάζονται ποτέ αντικατάσταση καθώς απωθούν το νερό. Μόνο ένα συνεργείο θα σας πει με σιγουριά σε ποια κατηγορία ανήκει το αυτοκίνητο σας.
Ένα συνεργείο μπορεί να μετρήσει την περιεκτικότητα του υγρού φρένων σας σε νερό και εάν δείξει πάνω από 3.5%, πρέπει να αλλαχθεί.



Ο ρόλος του αλλά και τα αδύνατα σημεία
Όπως είπαμε και προηγουμένως, το υγρό φρένων έχει στόχο να μεταφέρει το βύθισμα του πεντάλ του φρένου στα έμβολα του δισκοφρένου. Επειδή όμως όπως είναι γνωστό, στο σύστημα μπορούν να σημειωθούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες, έτσι θερμαίνεται και το υγρό φρένων στο οποίο σχηματίζονται φυσαλίδες, με αποτέλεσμα εσείς να πατάτε το φρένο και η πίεση να χάνετε σε αυτές.
Καλύτερα να μην τα αλλάξετε μόνοι σας
Μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να σας ωθούμε στο να βάλετε χέρι στο αυτοκίνητο σας, όμως αυτή δεν είναι μία τέτοια περίπτωση, καθώς πολλά μπορούν να πάνε λάθος. Αρχικά, τα υγρά φρένων είναι τοξικά και καυστικά και δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή με το δέρμα ή το χρώμα το αυτοκινήτου. Επίσης, εάν εισχωρήσει έστω και ελάχιστος αέρας, μπορεί να μειώσει δραματικά έως και 100% την απόδοση των φρένων. Τέλος, ιδιαίτερη διαχείριση θέλει ακόμα και κατά την απόρριψη των χρησιμοποιημένων, καθώς σε καμία περίπτωση δεν μπορεί αυτή η περιβαλλοντικά και επιβλαβής για την υγεία ουσία να εισέλθει σε αποχετεύσεις ή κανάλια. Στο Βερολίνο, μία τέτοια κίνηση τιμωρείται με 50.000 ευρώ πρόστιμο.
 
Ποια υγρά να προτιμήσετε
Όπως και με τα λάδια κινητήρα, έτσι και εδώ, η επιλογή δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες DOT για το υγρό φρένων, οι οποίες ξεχωρίζουν κυρίως στο σημείο βρασμού. Γίνεται διάκριση μεταξύ των επιμέρους κλάσεων τους σε DOT 3, 4, 5 και 5.1. Οι τάξεις 3 και 4 είναι κοινές στην Ευρώπη, με τα περισσότερα τρέχοντα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν υγρό φρένων DOT-4.  Να αναφέρουμε πως , καθώς σε περίπτωση που αναμειχθούν υγρά φρένων με διαφορετικά σημεία βρασμού, επηρεάζεται η αρχική απόδοση του υγρού φρένων. Τα υγρά που έχουν ως βάση τη σιλικόνη χρησιμοποιούνται κυρίως στα κλασικά αυτοκίνητα και ξεχωρίζουν για το πάχος τους. Ποτέ μα ποτέ μην αναμείξετε υγρά φρένων σιλικόνης που δεν διαθέτουν το ίδιο πάχος.


 
Σημάδια που δείχνουν άμεση αλλαγή
Όταν δεν υπάρχει αρκετό υγρό φρένων, το αυτοκίνητο μπορεί να το κάνει δειλά, μα προειδοποιεί. Αρχικά, τα φρένα παύουν να είναι όσο δυνατά είναι συνήθως, ενώ το πεντάλ φρένου πατιέται ευκολότερα, προβάλλοντας μικρότερη αντίσταση και αντιδρώντας με μικρή χρονοκαθυστέρηση. Ανησυχία να σας προκαλέσει και εάν ακούτε διάφορους θορύβους όταν φρενάρετε. Και στις δύο περιπτώσεις να απευθυνθείτε άμεσα σε συνεργείο.
 
Από 40 έως 90 ευρώ μία αλλαγή
Στα περισσότερα συνεργεία, το ανταλλακτικό μαζί με την εργασία που διαρκεί περίπου 30λεπτά, κοστίζει από 40 έως 90 ευρώ. Φυσικά εάν έχει εντοπισθεί διαρροή, πρώτα πρέπει να διορθωθεί αυτή και μετά να γίνει αλλαγή, καθώς τα φρένα σας μόνιμα θα υπολειτουργούν και εσείς θα προσθέτετε συνεχώς υγρά, πληρώνοντας ξανά και ξανά.
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις