Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Πότε θα χρειαστεί η ζυγοστάθμιση
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πότε θα χρειαστεί η ζυγοστάθμιση

Η πρώτη ένδειξη είναι αρκετή για να πάμε για ζυγοστάθμιση
Έντονοι ελιγμοί και στροφές φθείρουν τα ελαστικά
Προσοχή σε δονήσεις και ταλαντώσεις στο τιμόνι, θορύβους και αστάθεια
Μέσο κόστος της διαδικασίας τα 25 ευρώ

Η πρώτη ένδειξη είναι αρκετή για να πάμε για ζυγοστάθμιση

Έχετε εντοπίσει κραδασμούς και φθορά στους τροχούς του αυτοκινήτου σας; Μήπως αλλάξατε τα ελαστικά και διακρίνετε ανισορροπία και μια αίσθηση απώλειας ασφάλειας κατά την οδήγηση; Πώς θα αναγνωρίσουμε τις όποιες αδυναμίες και ελλείψεις; Η σωστή ζυγοστάθμιση των ελαστικών είναι εξαιρετικά σημαντική για την ίδια την οδηγική εμπειρία καθώς συμβάλλει στη βελτίωση αυτής, στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Η κατανομή του βάρους στον τροχό δεν είναι πάντα η καλύτερη δυνατή: Η βαλβίδα, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος ή τα ανομοιόμορφα και φθαρμένα ελαστικά μπορεί να προκαλέσουν ανισορροπία στον τροχό, προκαλώντας ταχύτερη φθορά στα ίδια τα ελαστικά, καθώς και ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης στο πλαίσιο. Συνεπώς, στην πρώτη ένδειξη ανισορροπίας, προχωράμε σε ζυγοστάθμιση.

Και μιλώντας για ζυγοστάθμιση, η διαδικασία δεν αφορά το ελαστικό αυτό καθαυτό, αλλά τον τροχό, αν και λανθασμένα, συνήθως γίνεται λόγος για «εξισορρόπηση ελαστικών». Η ανισορροπία διορθώνεται με την τοποθέτηση μικρών αντίβαρων στην εκάστοτε ζάντα και γίνεται σε εξειδικευμένο συνεργείο με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ο τροχός σφίγγεται στο ειδικό μηχάνημα, το οποίο φροντίζει μέσω προσομοίωσης της κύλισης του ελαστικού πάνω στο αυτοκίνητο, να προσδιορίσει το πρόβλημα της ανισορροπίας κατά γράμμα. Στη συνέχεια, το μηχάνημα υποδεικνύει που πρέπει να τοποθετηθεί το αντίβαρο. Η όλη διαδικασία δεν αναιρεί την αίσθηση των κραδασμών, όπου σε αυτήν την περίπτωση, απαιτείται η χρήση του κινητού ζυγοστάτη τροχών.

Έντονοι ελιγμοί και στροφές φθείρουν τα ελαστικά

Λόγω της περιστροφής με υψηλές ταχύτητες, οι μικρές διαφορές βάρους κάποιες φορές γίνονται ιδιαίτερα αισθητές. Μια αιτία είναι η ίδια η βαλβίδα, καθώς δίχως αντίβαρο, το ελαστικό δεν θα μπορούσε να περιστρέφεται γύρω από τον άξονα. Ένας άλλος λόγος για ανισορροπία είναι τα άνισα φθαρμένα πέλματα των ελαστικών. Οι έντονοι ελιγμοί και οι στροφές φθείρουν το ελαστικό ανομοιόμορφα. Ακόμη και οι μικρότερες αλλαγές στο βάρος μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο, καθώς για παράδειγμα, σε ταχύτητα 100 χλμ./ ώρα, μια στιγμιαία ανισορροπία μόλις 10 γρ. , είναι ικανή να επιφέρει επίδραση της τάξεως 2,5 κιλών στον τροχό.

Προσοχή σε δονήσεις και ταλαντώσεις στο τιμόνι, θορύβους και αστάθεια

Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί εάν αντιληφθείτε τα εξής:

  • Ταλάντωση του τιμονιού σε ορισμένες ταχύτητες.
  • Δονήσεις στο τιμόνι.
  • Ασυνήθιστοι θόρυβοι σε ταχύτητες γύρω στα 100 χλμ.
  • Το αυτοκίνητο έχει αστάθεια μεταξύ 120-190 χλμ./ ώρα
  • Τα ελαστικά είναι φθαρμένα και ανομοιόμορφα
  • Τεράστιο ρόλο παίζουν τόσο η ταχύτητα κατά την οποία οδηγείτε, όσο και η διάμετρος του τροχού.
Αν ας πούμε έχετε στην κατοχή σας ένα σπορ αυτοκίνητο ή SUV, τα οποία είναι εξοπλισμένα με μεγάλους τροχούς και αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, είναι πιο ευαίσθητα.

Μέσο κόστος της διαδικασίας τα 25 ευρώ

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για να πραγματοποιήσετε τη ζυγοστάθμιση. Αλλοι το κάνουν όποτε αλλάζουν τα λάστιχα, άλλοι κατά τη διάρκεια του ελέγχου στο αυτοκίνητο. Εδώ «κολλάει» η ρήση «φύλα τα ρούχα σου να έχεις και τα μισά». Όπως αναφέραμε νωρίτερα, όλα ξεκινούν στην πρώτη ένδειξη ανισορροπίας. Οπότε, προτιμήστε να ελέγχετε την κατάσταση κάπως τακτικά. Αλλωστε, το κόστος δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς σε ένα απλό, μικρό συνεργείο, μπορείτε να κάνετε δουλειά με περίπου 25 ευρώ!

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε