Δείτε μερικούς τρόπους για να κρατήσετε τη σκουριά και τις πιθανές βλάβες που προκαλούνται από αυτή, μακριά.
Επιδιορθώστε αμέσως τις μικρές γρατζουνιές στο χρώμα για να μην μπορεί να δημιουργηθεί εστία βάζοντας γρήγορο στοπ στην σκουριά.
Πλένετε τακτικά το όχημα για να αφαιρέσετε διάφορες ουσίες που έχουν κολλήσει από κάτω ή το αποτρεπτικό για το χιόνι αλάτι που είναι ο απόλυτος σύμμαχος της σκουριάς.
Το κέρωμα προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους προστασίας στο όχημα
Παρκάρετε όσο είναι δυνατόν σε σημείο που ο αέρας κυκλοφορεί ελεύθερα ώστε να μην κολλάνε στο αυτοκίνητο σωματίδια που μπορεί να απειλούν το χρώμα.
Πολλά εξαρτήματα κυρίως στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου αλλά και στις κοιλότητες, μπορούν να προστατευθούν με ειδική στρώση από έλαια. Μια διαδικασία που συνήθως λαμβάνει το όχημα πριν βγει από το εργοστάσιο, όμως με την πάροδο του χρόνου και την χρήση, μπορεί να χάσει την στεγανότητα της. Έτσι, μπορείτε να επαναλάβετε την διαδικασία (ένας επαγγελματίας καλύτερα και όχι εσείς), ο οποίος θα καθαρίσει σωστά και θα περάσει την κατάλληλη στρώση με έλαια στα εξαρτήματα.
Τι να κάνετε αν έχει ηδη σκουριάσει;
Εάν η σκουριά έχει εμφανιστεί ήδη, πρέπει να την αντιμετωπίσετε ανάλογα με την έκταση που έχει λάβει. Εάν είναι μονάχα μικρά σημαδάκια σκουριάς, πολλές φορές ένα καλό γυάλισμα θα τα διώξει χωρίς πρόβλημα και ιδιαίτερο κόπο. Εάν έχει ήδη σχηματιστεί ένας αξιόλογος καλός λεκκές, τότε χρειάζεστε μηχάνημα λείανσης, το οποίο θα τον αφαιρέσει πλήρως. Σε αυτή τη περίπτωση ίσως χρειαστεί και μετέπειτα τοπική επισκευή της περιοχής από έναν ειδικό. Εάν πάλι δεν έχετε σκοπό να επιδιορθώσετε την ζημιά, αλλά δεν θέλετε ο λεκκές σκουριάς να εξαπλωθεί περαιτέρω, τότε υπάρχουν ειδικά χημικά στην αγορά που θα το πετύχουν. Δυστυχώς όμως οπτικά το αποτέλεσμα είναι πολύ κακό.
Προστατεύστε τις περιοχές που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες στη σκουριά
Κάτω μέρος του οχήματος: Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα αποκτούν από το εργοστάσιο μία μόνιμη ελαστική κάλυψη για την απόλυτη προστασία των τσιπ και των ευαίσθητων μεταλλικών σημείων που δεν καλύπτονται. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως αυτές οι επενδύσεις δημιουργούν αόρατες φωλιές σκουριάς σε περίπτωση που η κατασκευή είναι μέτρια. Η λύση σε ένα τέτοιο πρόβλημα απαιτεί την αποσυναρμολόγηση πολλών εξαρτημάτων και οφείλει να γίνει από επαγγελματία, ώστε σε περίπτωση εμφάνισης προβλήματος, όλες οι εκτεθειμένες μεταλικές επιφάνειες να σφραγιστούν με PVC.
Προφυλακτήρας-μπροστινό μέρος: Κατά την διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, το μπροστινό μέρος δέχεται χτυπήματα από μικρές πέτρες, με αποτέλεσμα το χρώμα μερικές φορές να ξεφλουδίζει και το μεταλλικό φύλλο να αρχίσει να σκουριάζει. Αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η σήψη θα κινηθεί κάτω από το στρώμα χρώματος, για αυτό φροντίστε για την γρήγορη αποκατάσταση αυτών των σημείων.
Φρένα: Το σύστημα πέδησης (δισκόπλακες κτλ.) είναι μονίμως εκτεθειμένα σε όλες τις καιρικές συνθήκες και έρχονται σε πολύ συχνή επαφή με νερό και βρωμιά. Και για αυτα τα εξαρτήματα υπάρχει ειδικό φιλμ προστασίας από σκουριά, όμως μετά από μερικά φρεναρίσματα χάνει την λειτουργικότητα του. Εδώ εάν παρατηρείτε ιδιαίτερη σκουριά, πρέπει να γίνεται αντικατάσταση για λόγους ασφάλειας και όχι ομορφιάς.
¶ξονες: Οι κατασκευές γωνιακών αξόνων, όπως οι βραχίονες ανάρτησης, συχνά είναι πολύ λεπτές και μπορούν να παρουσιάσουν σημάδια σκουριάς. Όμως εδώ δεν υπάρχει μεγάλος βαθμός επικινδυνότητας και έτσι προτείνεται απλά η αφαίρεση της σκουριάς με απλά μέσα.
Πόρτες: Οι άκρες των θυρών και οι θόλοι των τροχών είναι κλασικά σημεία σκουριάς στα οποία η διάβρωση επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Καθώς πολλά φύλλα στρώσεων είναι το ένα πάνω στο άλλο, εάν μεταξύ τους δεν υπάρχει η απόλυτη στεγανότητα, τότε η σκουριά είναι σχεδόν δεδομένη. Σε αυτή τη περίπτωση δύσκολα σταματάει η επέκταση της και εάν το πρόβλημα γίνει αρκετά μεγάλο συνιστάται η αντικατάσταση ολοκληρης της πόρτας.
Πλαίσιο παραθύρων: Τα περισσότερα παλιά αυτοκίνητα με την πάροδο του χρόνου αποκτούν σκουριά με την μορφή μικρών φυσαλίδων, όπου ουσιαστικά το χρώμα ξεφλουδίζει κομμάτι κομμάτι. Ο λόγος είναι πως το νερό που συλλέγεται εκεί επιτίθεται απευθείας στο λεπτό φύλλο (λόγω σημείου) μετάλλου και ξεκινάει μία ταχύτατη διάβρωση. Δυστυχώς οι ταινίες κάλυψης που όλα τα αυτοκίνητα έχουν, με τον ήλιο και τον καιρό χάνουν την στεγανότητας τους και γίνονται σύμμαχοι της σκουριάς. Εάν έχουν σχηματιστεί ήδη φυσαλίδες τότε σημαίνει πως η ζημιά έχει προχωρήσει αρκετά, και η λύση έρχεται αφαιρώντας τες και στεγανοποιώντας με το ειδικό υλικό. Εάν δεν μπορεί να διορθωθεί έτσι, τότε μόνο η προσθήκη νέας μεταλλικής στρώσης ίσως σταματήσει τη ζημιά.
Ηλιοροφή: Οι ηλιοροφές με λειτουργίες ανύψωσης και ολίσθησης είναι σίγουρα εντυπωσιακές αλλά και επιρρεπείς στη σκουριά, καθώς αρκετή βρωμιά και υγρασία συσσωρεύονται στις ειδικές λωρίδες στεγανοποίησης. Για να προλάβετε, ελέγχετε και καθαρίζετε τακτικά τα ελαστικά μέρη στις ράγες και προσθέστε λίγο ταλκ. Εάν θεωρείτε πως έχει ξεκίνησει ήδη η ζημιά, αντικαταστήστε τις ταινίες στεγανοποίησης με νέες.