Mitsubishi: Να αγοράσω ASX ή Eclipse;
Διαβάστηκε από 16522 αναγνώστες - 26/11/2020
Σε ό,τι αφορά στα μεγέθη, οι διαφορές είναι μικρές ανάμεσα στο Mitsubishi ASX και το ομόσταυλο Eclipse Cross. Aς δούμε όμως τι γίνεται και με τα κόστη.
Η Mitsubishi είναι ένας αληθινός πρωταθλητής, ειδικά όταν πρόκειται για SUV μοντέλα και οι προτάσεις στη γκάμα της είναι πολλές. Στα 4,37 μέτρα λοιπόν, έχουμε το ASX, λίγο πιο πάνω από το οποίο, με διαφορά μόλις τεσσάρων εκατοστών έρχεται και τοποθετείται το Eclipse Cross. Πώς υποτίθεται ότι δουλεύει αυτή η λογική; Διότι θα διαπιστώσουμε ότι ναι μεν, το φορμάτ των αμαξωμάτων κινείται στον ίδιο χώρο, ωστόσο τα δύο μοντέλα έχουν και πολλά στοιχεία που τα χωρίζουν.
O τούρμπο κινητήρας του Eclipse είναι πολύ πιο δυνατός
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση,
το ASX έχει ένα αμάξωμα κλασσικού compact SUV και είναι πιο λιτό σε αισθητική.
Από την άλλη, το Eclipse Cross ακολουθεί μια πιο κομψή φιλοσοφία με τη γραμμή της οροφής να ενσωματώνει πιο πολλά κουπέ στοιχεία. Κι αυτή η οπτική διαφοροποίηση αντανακλάται και στο θέμα του κόστους, των χώρων και της γραμμής κίνησης.
Το ASX διατίθεται στην Ελλάδα με ατμοσφαρικό μοτέρ 1,6 λίτρων, απόδοσης 115 ίππων, 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τιμές οι οποίες ξεκινούν από το πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο των
17.170 ευρώ. Εδώ φυσικά δεν υπάρχει τετρακίνηση. Ο συνδυασμός ατμοσφαιρικού κινητήρα δίνει μια λιγότερο καλλιεργημένη εικόνα για το ASX,
το οποίο δεν είναι και ιδιαίτερα πρόθυμο στην πίεση του γκαζιού. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αφού η ροπή είναι χαμηλότερη από 200 Nmμ ενώ το βάρος κοντά στα 1.300 κιλά χαρακτηρίζεται φυσιολογικό.
Το, κατά σχεδόν 4.000 ευρώ ακριβότερο Eclipse Cross (21.350 ευρώ για τη βασική Inform), διαθέτει από την πλευρά του, τον 1,5 κινητήρα της εταιρείας, με τούρμπο και 163 ίππους. Αυτό το σύνολο δείχνει πολύ πιο μοντέρνο και δυναμικό, με γεμάτη αίσθηση ροπής από αρκετά χαμηλές στροφές λειτουργίας. Φυσικά, οι επιδόσεις είναι καλύτερες και οι ελιγμοί προσπεράσματος πιο εύκολοι.
Ταυτόχρονα, οι ανάγκες σε καύσιμο, είναι μεν αυξημένες έναντι του ASX αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό (6,2 έναντι 6,7 λτ./100χλμ., συμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές).
Επίσης, το Eclipse Cross μπορεί να ζητηθεί και με τετρακίνηση και κιβώτιο CVT, με τιμές που ξεκινούν βέβαια από 26.900 ευρώ.
Κοινό όπλο: η ψηλή θέση οδήγησης
Για αμφότερα τα SUV ισχύει το εξής: Ο οδηγός κάθεται ψηλά και κυριαχικά. Ειδικά στο Eclipse πρέπει να αναφέρουμε το πολύ αξιόλογο ύψος των 68 πόντων που απέχει η θέση από το οδόστρωμα. Σε ό,τι αφορά τους χώρους αποσκευών, η μεταβλητότητα είναι αξιοπρόσεκτη, καθώς με ελάχιστη δύναμη, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται. Eδώ όμως έχουμε κάτι ασυνήθιστο: το αυτοκίνητο με το σχετικά μικρότερο αμάξωμα παρέχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ. To ΑSX λοιπόν έχει ωφέλιμο όγκο από 406 έως 1.156 λίτρα ενώ, το Eclipse αντίστοιχα διαθέτει από 359 έως 1.140 λίτρα. Σε ό,τι αφορά την καμπίνα όμως, το Eclipse Cross, παρά την οροφή του με τα κουπέ στοιχεία, παρέχει τέσσερα εκατοστά περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω.
Στο ταμείο
Στο ταμείο βέβαια η εικόνα είναι διαφορετική. Η πολύ καλή τιμή του ASX και η χαμηλότερη κατανάλωση, συνθέτουν ένα αξιόλογο σύνολο και του δίνουν τα όπλα να αποτελέσει μια αξιοπρόσεκτη λύση, δίπλα στο Eclipse Cross, το οποίο είναι πιο ολοκληρωμένο. Όσοι βάζουν το μπάτζετ σε πρώτο πλάνο θα στραφούν προς το ASX.