Εξακύλινδροι σε σειρά κινητήρες και μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Με αυτά τα στοιχεία έγινε η BMW μεγάλη. Οι M2 CS και 323i τα διαθέτουν. Αυτό είναι το DNA της BMW.
Αργότερα στη ζωή, όταν θα σκεφτόμαστε το παρελθόν, τότε ίσως θα μας ξεφύγει ένα δάκρυ, γιατί μας έχουν στερήσει τη χαρά της οδήγησης. Οι επόμενες αράδες αφορούν στην αγάπη, στην κουλτούρα της οδήγησης, στο θαυμασμό και στο DNA της Bayerische MotorenWerke, της BMW: στη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και και στους εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρες. Ο Mario, ο προϊστάμενός μας στην AUTO BILD και άνθρωπος του Nürburgring, βγάζει την παλιότερη από τις έξι BMW του από το γκαράζ για αυτό το θέμα, μία 323i (E21), του 1978, με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 2,3 λίτρων και ισχύ 143 PS, μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Αλλά και η νεώτερη BMW μάς κάνει επίσης. Πρόκειται για μία M2 CS, στην οποία τα δύο τελευταία γράμματα είναι σημαντικά, επειδή στη Γερμανία κοστίζουν 32.500 ευρώ επιπλέον, με το συνολικό κόστος να φτάνει τα 95.000 ευρώ. Ας μην μιλήσουμε, όμως, άμεσα για τις λεπτομέρειες. Γιατί και η M2 CS εφοδιάζεται με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, τριών λίτρων, με 450 PS, δηλαδή 39 περισσότερα σε σχέση με την M2 Competition. Αυτό το ειδικό μοντέλο έχει σχεδιαστεί ως ελαφριά κατασκευή για αγώνες, το μπροστινό καπό από άνθρακα ζυγίζει τέσσερα κιλά λιγότερο από αυτό της M2, η οροφή από carbon φέρνει στη ζυγαριά 7,5 κιλά λιγότερα, ενώ η ελαφριά κεντρική κονσόλα, που καλύπτεται από alcantara, εξοικονομεί άλλα 2,5 κιλά.
Δίπλα στη Σειρά 2, η... ηλικιωμένη Σειρά 3 δείχνει τόσο μικρή, όσο ο λόφος του... Λυκαβηττού μπροστά στο όρος του Ολύμπου: μήκος 4,36 και πλάτος 1,61 μέτρα, ενώ η M2 είναι κατά 10 εκατοστά μακρύτερη και κατά 26 πλατύτερη! Αυτό, φυσικά, οφείλεται κυρίως στα παχιά πίσω μάγουλά της. Εντάξει, πρέπει να χωρέσουν εκεί τα ελαστικά πλάτους 265 mm και οι τροχοί των 19 ιντσών. Η 323i, όταν έβγαινε από την έκθεση της BMW πριν από 42 χρόνια, εφοδιαζόταν με ελαστικά μικρότερα κατά έξι μεγέθη. Αρχικά αυτά ήταν 13 ιντσών και τώρα 14, ενώ τα ελαστικά 195 mm, τι βελτίωση!